اخبار داغ

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

کاهش 70 درصدی دیابت با اصلاح سبک زندگی/ از هر 10 نفر یک نفر به دیابت مبتلا است

کاهش 70 درصدی دیابت با اصلاح سبک زندگی/ از هر 10 نفر یک نفر به دیابت مبتلا است
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آمارهای تحقیقاتی نشان می‌دهد اگر سبک زندگی افراد اصلاح شود، 70 درصد از دیابت پیشگیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رامسرنوین، نادر آهنگر در همایش استانی دیابت در رامسر با بیان اینکه توسعه و نشاط پایدار مورد توجه دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گیرد، اظهار کرد: در رامسر 14 درصد سالمند وجود دارد و پدیده سالمندی در این شهر محقق شده و رفاه و سلامت زندگی آنها باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رامسرنوین،,

وی افزود: شیوع دیابت در افراد بالای 25 سال 9 درصد است و از هر 10 نفر یک نفر به دیابت مبتلا هستند که در این هفت سال رشد 35 درصدی داشته که به بزرگترین اپیدمی قرن معروف است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در بیماری‌های مزمن و غیرواگیردار دیابت رتبه اول را دارد و در دولت روحانی نگاه ویژه‌ای به بازسازی خانه‌های بهداشت و تربیت نیرو در جهت مبارزه با دیابت انجام شد‌.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمبود فوق تخصص سالمندی داریم و باید با مدیریت خوب جهت مبارزه با دیابت به‌صورت عملیاتی با برنامه جامع استانی و استفاده از صنعت غذایی که میزان قند را تصحیح کند، عمل کنیم.

آهنگر با بیان اینکه باید در صنعت تولیدی استان و نانوایی‌ها و قنادی‌ها میزان قند رعایت شود، گفت: در بخش توسعه یکی از استراتژی‌های بزرگ، توانمندسازی زنان است که رکن اصلی خانواده هستند و با استفاده از توانمندی و نقش آنها با خودمراقبتی کیفیت خدمات افزایش پیدا کند.

وی افزود: با ایجاد خانه‌های بهداشت و همکاری خیران در شوراها و فرمانداری‌ها، فضاها را باز کردیم تا ارزیابی دیابت انجام شود و با تست دیابت از شیوع آن جلوگیری کنیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: آمارهای تحقیقاتی نشان می‌دهد اگر سبک زندگی افراد اصلاح شود، 70 درصد از دیابت پیشگیری می‌شود و اگر باورهای غلط را تصحیح کنند آینده‌ای خوب رقم خواهند زد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه