اخبار داغ

در نشست علمی بازخوانی اشکالات مسئله تراریخته مطرح شد؛

«افزایش محصولات در راستای رفع گرسنگی» شعاری زیبا بر پیکره نازیبای تراریخته

«افزایش محصولات در راستای رفع گرسنگی» شعاری زیبا بر پیکره نازیبای تراریخته
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در نشست علمی بازخوانی اشکالات مسئله تراریخته گفت: سیاست‌گذاران توسعه محصولات تراریخته با شعار «افزایش محصولات در راستای رفع گرسنگی» اقدامات خود در این زمینه را آغاز کردند تا در پوسته‌ای زیبا برنامه‌ای نامطلوب را به جامعه تزریق کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت‌الاسلام  علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در نشست علمی بازخوانی اشکالات پنجگانه مسئله تراریخته که عصر دیروز  در قم برگزار شد ابراز داشت: سیاست‌گذاران توسعه محصولات تراریخته با شعار «افزایش محصولات در راستای رفع گرسنگی» اقدامات خود در این زمینه را آغاز کردند تا در پوسته‌ای زیبا برنامه‌ای نامطلوب را به جامعه تزریق کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, از قم فردا، , از قم فردا،, از قم فردا, از قم فردا,

وی افزود: چند ماه پیش در کشور تصویب شد که نوع بودجه‌ریزی در کشور از سنتی به عملیاتی تغییر کند که طی اجرای این روش نظر کارشناسان مختلف همراهی می‌کردند ولی حوزه علمیه متأسفانه حتی یک مقاله هم در این خصوص ارائه نکردند و تطابق آن با مؤلفه‌های عدالت را بررسی نکرد در حالیکه انتظار می‎رفت چنین کند.

,

ادامه داد: مدیریت قوه قضاییه به دست حوزویان است، دلیل ناموفقیت قوه قضاییه در راستای پیشگیری از وقوع جرم را باید شناخت و برای حل آن برنامه‌ریزی تلاش کرد.

,

کشوری بیان داشت: موضوع درس‌ها در حوزه‎‌های علمیه همان دروس معروف گذشته است و تغییر، تحول و پیشرفت چندانی نداشته است؛ باید برای کاربردی‌تر کردن دروس حوزوی نیز اقداماتی انجام شود.

,

وی اضافه داشت: اگر برای مباحث فرهنگی کشور تدبیری نشود پیش‌بینی می‌شود به زودی انقلاب جنسی در ایران رخ دهد یعنی مرزهای حلال و حرام روابط محرم و نامحرم بین زنان و مردان از بین برود و هویت اسلامی و دینی ایران با چالش روبه‌رو خواهد شد.

,

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه برجام خسارت محض برای ایران بوده است افزود: برجام نتیجه تشکیل شورای سیاست خارجه توسعه‌گرا بود که منجر به بتن‌ریزی در مراکز هسته‌ای شد، در حقیقت تحلیل‌های اشتباه ایران را به این نقطه رساند.

,

کشوری ادامه داد: اگر پنج پرسش مشخص در بین مردم رواج یابد و جامعه برای پاسخ دادن به آن‌ها به فکر بیفتد بسیاری از مسائل روشن می‌شود، یکی از پرسش‌ها این است که «آیا برای بررسی مسئله تراریخته و به صورت کلی تکنولوژی‌های زیستی می‌توان به روش‌های حسی و پوزیتویستی اکتفا کرد؟» و سوال دوم این است که «در صورت عدم اعتماد به روش‌‌های حسی آیا روش‌های تحقیقاتی دیگری در این زمینه وجود دارد؟».

,

وی با اشاره به تأثیرات تصرفات ژنتیکی بر انسان عنوان داشت: روش‌های حسی اشراف‌آور نیست، تصرفات ژنتیکی ممکن است باعث بهبود عملکرد یک بخش شود ولی چندین بخش دیگر بدن را مختل می‌سازد، در حقیقت اشراف به فطرت انسان به دلیل ویژگی‌های آن امکان‌پذیر نیست.

,

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی اذعان داشت: برنج تراریخته را طی 90 روز بر گروهی دامی تست کردند و عوارض ظاهری مشاهده نکردند از این رو سلامت آن را اعلام کردند در حالیکه این اشتباه است و طی تست بلند مدت چند ساله ممکن است عوارض سختی نشان دهد، از سویی دیگر کسانی این بررسی را انجام داده  و سلامت برنج‌های تراریخته را تأیید کرده‌اند افرادی بوده‌اند که خود تولیدکنندگان این برنج بوده‌اند از این رو تأیید آنان نمی‌توان مورد قبول واقع شود چون همانطور که گفته می‌شود « هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است».

,

کشوری بیان داشت: برای اعتماد به تراریخته‌ها نمی‌توان به مقالات ISI  اعتماد کرد چرا که با مرور زمان مشکلات تراریخته در حال ظهور است و نمی‌توان مردم را ماده آزمایشی قرار داد چرا که در صورت بروز مکشلات برای جمعیتی از مردم امکان ترمیم و اصلاح آن وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر در بین مقالات ISI پیرامون مشکلات محصولات تراریخته نیز آثاری وجود دارد ولی سانسور می‌کنند تا مردم از آن مطلع نشوند تا بتوانند تراریخته‌ها را گسترش دهند.

,

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی افزود: ابر گذاره‌ی بیوتکنولوژی این است که ژن بیان‌کننده خاصیت است، بر مبنای فکر اسلامی خاصیت حامل بودن خاصیت برای ژن چیزی است که به آن اعطا شده است و چیزی نیست که خود به خود در وجود آن بوده باشد و با بحث تقدیر بررسی می‌شود و ذیل قواعدی است.

,

کشوری با بیان اینکه تقدیر ساختاری دارد افزود: حوزه‌های علمیه پیرامون ساختار تقدیر برای مردم شفاف‌سازی نکرده‌اند.

,

وی ادامه داد: بر اساس روایات فهم از تسبیحات اربعه، سبحان‌الله، الحمدالله، لااله‌الا‌الله و الله‌اکبر تقدیر را تغیر می‌دهد.

,

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی راه ارتقای خداپرستی و تسبیحات را وابسته به تغییرات نظام اجتماعی دانست و گفت: اگر نظام اجتماعی ذیل ارکانی چون امام مسلمین، عبرت، مفاهیم دینی و ... تعریف شود این مسیر ارتقا می‌یابد.

,

کشوری تصریح کرد: ارتقاء ظرفیت از طریق تغییر و رشد نظام اجتماعی حاصل می‌شود و بجای رو آرودن به مسائل دستکاری ژنتیکی باید به سمت اصلاح  و ارتقاء نظام اجتماعی رفت.

,

وی تلاش برای مقابله با تهدیداتی که حیات زیستی مردم را به خطر می‌انداز و عمدتا نیز زیر نظر صهیونیستم است را ضروری برشمرد و گفت: طراحی قانون تهدیدات زیستی ایران نیز در این رابطه می‌تواند کمک کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه