اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دانشجوی آزادی‌خواه نباید در بند احزاب و جریان‌ها باشد/ دانشگاه موتور محرکه جامعه در همه حوزه‌ها است

دانشجوی آزادی‌خواه نباید در بند احزاب و جریان‌ها باشد/ دانشگاه موتور محرکه جامعه در همه حوزه‌ها است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: یک دانشجوی آزادی‌خواه نباید در بند احزاب و جریان‌ها باشد چراکه دانشجوی سیاست‌زده آلت دست اشخاص در جهت منافع خود می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستم قنبرلو کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: نهضت دانشجویی از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ با اعتراض دانشجویان به حضور آمریکا و سیاست‌های آن در ایران شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص،,

وی افزود: این روحیه استقلال طلبی زمانی در دانشجوی آرمان‌گرا نمایان می‌شود که تفکر مستقل داشته باشد.

,

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: یک دانشجوی آزادی‌خواه نباید در بند احزاب و جریان‌ها باشد چراکه دانشجوی سیاست‌زده آلت دست اشخاص در جهت منافع خود می‌شود.

,

قنبرلو عنوان کرد: دانشجوی مستقل به واسطه ذهن فعالی که دارد می‌تواند موتور محرکه جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و آگاهی باشد.

,

وی عنوان کرد: اگر احزاب در دانشگاه‌ها نفوذ کنند که متاسفانه امروز این اتفاق افتاده است در برخی از دانشگاه‌ها شاهد خواهیم بود که نهضت دانشجویی از رابطه با آمریکا حمایت ‌می‌کند.

,

این کارشناس سیاسی گفت: اگر دانشجویان ما آزادانه تفکر کنند متوجه خواهند شد از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تاکنون تغییری در سیاست‌های آمریکا در رابطه با عدالت و صلح‌طلبی ایجاد نشده است که ما بخواهیم از ایستادگی در برابر ظلم و ستم دست بکشیم.

,

قنبرلو بیانکرد:  کرسی‌های آزاد اندیشی موجب می‌شود تا گروه‌های مختلف با گرایش‌های خود به بحث پرداخته و دانشجو آزادانه در مورد عقایدی که دارد اظهار نظر کند زیرا  مکتب و فرهنگ اسلامی ایرانی در صورتی که به درستی تبیین شود هر فطرت پاکی آن را خواهد پذیرفت.

,

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب جریان‌های سیاسی نباید از محیط دانشگاه برای خود یارگیری کنند و به تخریب یکدیگر بپردازند چراکه این امر مانع علم آموزی و پیشرفت آگاهی دانشجو خواهد شد.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آگاهی و روشنگری در دانشجو باید با بحث و پرسش آزادانه و بدون تعصب و حزب‌گرایی اتفاق بیفتد و احزاب و گروه‌های سیاسی پاسخگوی آ‌ن‌ها باشند.

,

قنبرلو در ادامه افزود: افرادی می‌توانند دانشجویان انقلابی و متعهد تربیت کنند که خود در درجه اول به اسلام و انقلاب اعتقاد داشته باشند.

,

, , ,

وی اضافه کرد: اساتید دانشگاه باید حوزه‌های مختلف جامعه از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بر اساس مبانی اسلامی و به شکل صحیح به دانشجویان آموزش دهند و این زمانی محقق می‌شود که استادان خود به این امر اعتقاد داشته باشند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند در آینده برای ایران اسلامی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنند باید شرایط کشور را بشناسند افزود: فردی که معتقد است برای توسعه‌یافتگی باید از غرب تبعیت کرد هیچگاه نمی‌تواند حرکت موثری در جهت پیشرفت جامعه اسلامی داشته باشد.

,

وی یادآور شد: متاسفانه در بعضی امور، مسوولان با دست خود زمینه‌ پیشرفت را از جوانان سلب می‌کنند؛ همچون فناوری هسته‌ای که زمینه‌ای جهت شکوفایی هزاران دانشجو را فراهم کرده بود اما دولتمردان آن را تقریبا به تعطیلی کشاندند.

,

این کارشناس سیاسی افزود: امروز در زمینه پتروشیمی به کاتالیزورها نیاز داریم که در گذشته این محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شد اما در حال حاضر به علت وارادات بی‌رویه این محصولات در انبار‌ها انباشته شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

,

قنبرلو با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای تولید شده با ایده‌های دانشجویان در شرکت‌های دانش بنیان از کیفیت بالایی برخوردار هستند گفت: باید سعی در حمایت و خریداری محصولات آن‌ها داشته باشیم تا دانشجویان برای ارائه دانش و تولیدات خود به خارج از کشور متوسل نشوند.

,

وی عنوان کرد: همان‌طور که می‌بینیم در استان قزوین دانشگاه‌های فعالی وجود دارند که در عرصه ساخت ماشین‌های برقی و رباتیک فعالیت می‌کنند که باید برای تجاری سازی محصولاتشان از آن‌ها حمایت شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: تحریم‌ها باعث عدم پذیرش برخی مقالات علمی در سطح بین‌المللی شده است اما کشورهای اسلامی و منطقه سعی در ایجاد استاندارهایی برای تولید این مقالات دارند که پذیرش آن به ISI بستگی نداشته باشد .

,

وی تصریح کرد: اگر مقالات و فعالیت‌های علمی به سمت نیازهای کشور برود و همکاری شرکت‌های دانش محور با صنایع صورت گیرد قطعا شاهد پیشرفت در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

,

قنبرلو در پایان تاکید کرد: دانشجویان باید سعی در برطرف ساختن نیاز کشور و مقاوم‌سازی اقتصاد از طریق اختراعات و اکتشافات خود باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه