اخبار داغ

شخم زدن اراضی ملی توسط افراد سود جو در شهرستان دنا / زمین خواری به پای دنا رسید

شخم زدن اراضی ملی توسط افراد سود جو در شهرستان دنا / زمین خواری به پای دنا رسید
در جدیدترین مشاهدات در شهرستان دنا، شخم زدن زمین های منابع طبیعی و مناطق بکر آن هم در مکانهایی که فرسنگ ها با ابادای ها فاصله دارند گواهی دست درازی عمده سودجویان به زمین های منابع طبیعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا؛دشت های زیبا و حاصلخیز شهرستا دنا به دلیل قرار گرفتن در یک پهنه کوهستانی و داشتن خاک غنی  واب فراوان و با ران های موسمی همیشه از دیر باز ،دشت هایی بسیار بالقوه برای زیر کشت قرار گرفتن محصولات کشاورزی از جمله گندم و عدس و ماش در فصل های سرد سال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر دنا,

بعد از یکجا نشینی عشایر و بخشیدن زمین به مردم و ملی شدن جنگله ، مردم به دلیل داشتن وُردهای قدیمی خود در مناطق عشایری، زمین های بایر خود را که اغلب حاصلخیز نیز بودند به زیر کشت برند و کاری به منابع طبیعی و قطع بی رویه درختانی همچون بلوط نداشتند و با تفکرات خود از این میراث گرانبها حفاظت می کردند.

,

اما امروز با صنعتی شدن صنعت کشاورزی و باغداری و زیاد شدن قشر جمعیت آن هم در مناطق شهرستان دنا، برخی سودجویان به فکر این افتاده اند تا با غصب و یا شخم زدن برخی مراتع ملی در مناطق حاصلیخیز این دشت زیبا، برخی از این  از زمین ها را که تا سالیان دور مناطقی بکر و دست نخورده بوده را به نام خود زده و آن را به عنوان جزء دارایی های خود به یغما ببرند.

,

, ,

چند سالی وضعیت وخیم و بغرنج زمین خواری در استان کهگیلویه وبویراحمد و بیشتر شهرستان دنا زبان زد خاص و عام بوده و باعث برخورد شدید دستگاه قضاء نیز شده است.

,

شخم زدن تپه ماهواره اطراف شهر سی سخت در روستاهای مرکزی از روستاهای کریک گرفته تا دارشاهی ، دره چنار، بیاره و سادات محمودی و حتی روستاهای اقماری این شهرستان در چند سال اخیر مورد هجوم این منفعت طلبان قرار گرفته که به غیر از بین بردن خاک حاصلخیز این مناطق، این دشت  های زیبا را دگرگون کرده است.

,

, ,

این موضوع بحرانی در چند سال اخیر در دشتهای حاصخیز دنا حتی فراتر از آن چیزی شده که برخی فکر می کردند و حتی به پای دنا هم رسیده است و تپه های زیبای که روزی به بلوطستان معروف بودند امروز مورد هجوم این پدیده شوم قرار گرفته اند.

,

زمین خواری به پای دنا هم رسید

,

حریم  زیبا و دلنشین روخانه های بویراحمد و دنا اعم از رودخانه بشار، خرسان و ژل کلو تا رودخانه نقاره خانه امروز از گزند زمین خواران در امان نمانده و این رود خانه های خروشان و زیبا به مکانی برای جولان زمین خواران بدل شده است.

,

از طرفی دیگر رشد فزاینده سنگ شکن های کوهی و به فروش رفتن باغات بالقوه دنا به این سنگ شکن و به بیایان تبدیل شدن این تپه ماهوره ها نیز بر این موضوع افزوده و باعث شده که این جاذبه های زیبا در جاده مواصلاتی اصفهان به بیابانی بیش تبدیل شود.

,

در جدیدرین مشاهدات در شهرستان دنا، شخم زدن زمین های منابع طبیعی و مناطق بکر آن هم در منتاطق که فرسنگ ها با ابادای ها فاصله دارند گواهی دست درازی عمده سودجویان به زمین های منابع طبیعی دارد که در این زمینه همت مسئولان ذیربط را می طلبد.

,

, ,

رئیس کل دادگستری استان در جلسه پیشگیری از جرایم با هشدار به پدیده شوم زمین خواری آن هم در شهرستانهای سردسیر استان گفت: متأسفانه امروز مناطق مستعد و کوهستانهای اطراف  از گزند این موضوع در امان نیست.

,

حجت الاسلام مزارعی با بیان اینکه دستگاه قضاء با جدیت در برابر سوداگران زمین خواری خواهد ایستاد، بیان کرد: دستگاه قضاء با افراد و اشخاصی که مبادرت به غصب بیت المال و از بین بردن منابع ملی می کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

,

کم کاری مسئولان با پدیده زمین خواری در کهگلویه وبویراحمد

,

همچنین سید حسین کاظمی رئیس دفتر حوزه فنی استاندار با انتقاد از کم کاری برخی مسئولان در برخورد با پدیده شوم زمین خواری گفت: اگر مسئولان کار خودشان را به نحو احسن انجام دهند نیاز به جلسه و برخورد با مردم نیست.

,

, ,

لازم به ذکر است در چند سال اخیر پدیده شوم شخم زدن اراضی ملی در شهرستان دنا بیش از حد انتظار بوده به گونه ای که سودجویان با شخم کردن منابع ملی و ایجاد بستر برای کشاورزی در این مناطق شروع به کسب سود و منفعت کرده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه