اخبار داغ

مردم همچنان امیدوار به تدبیر مسئولان؛

سکوت ۷ ساله کارخانه قند شازند چه زمانی شکسته می‌شود؟

سکوت ۷ ساله کارخانه قند شازند چه زمانی شکسته می‌شود؟
کارخانه ۸۰ ساله شازند اکنون ۷ سال در تعطیلی کامل به سر می برد و با وجود خبرهای مسرت بخش متولیان امر، مردم شازند همچنان منتظر تدبیر مسئولان برای احیای مجدد این کارخانه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، ۷۹ سال پیش در چنین روزهایی، اولین کارخانه صنعتی استان مرکزی به نام کارخانه قند شازند در میان شادی و شعف مردم آغاز به کار کرد و حکایت شیرینی برای هویت شازند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما, شازند ما,

کارخانه‌ای که پس از راه‌اندازی، علاوه بر اشتغالزایی برای افراد زیادی از اهالی منطقه، چرخ زندگی کشاورزان ۳ استان مرکزی، همدان و لرستان نیز با کاشت چغندر و ارسال برای این کارخانه به حرکت در آورد.

,

, ,

صدای بوق تغییر شیفت کاری کارگران، بوی تفاله چغندر و صدای زنگ دوچرخه‌های کارگران کارخانه در خیابان، هنوز در گوش اهالی شازند می‌پیچد و حس نوستالژیکی را تداعی می‌کند؛ اما باگذشت بیش از ۷۰ سال، فعالیت این کارخانه در سال‌های ۸۸ و ۸۹ به دلایل مختلف ازجمله واردات بی‌رویه شکر رو به تعطیلی و افول رفت.

,

بی‌تدبیری ۷ ساله مسئولان درهای کارخانه قند شازند را بسته نگه‌داشته است

, بی‌تدبیری ۷ ساله مسئولان درهای کارخانه قند شازند را بسته نگه‌داشته است, بی‌تدبیری ۷ ساله مسئولان درهای کارخانه قند شازند را بسته نگه‌داشته است,

اکنون که ۷ سال از تعطیلی کارخانه شازند در سایه بی تدبیری مسئولان می گذرد، همچنان درهای این کارخانه بسته است؛ اما با وجود حرف و حدیث های فراوان، مردم شازند هنوز چشم امید به احیای مجدد این کارخانه دارند.

,

این روزها خبرهای امیدبخشی از سوی مسئولان مطرح می شود که خبر از اراده جدی برای راه اندازی مجدد این کارخانه می دهد.

,

, ,

قانونی‌بودن واگذاری اراضی کارخانه قند از سوی شورای شهر شازند پیگیری شود

, قانونی‌بودن واگذاری اراضی کارخانه قند از سوی شورای شهر شازند پیگیری شود, قانونی‌بودن واگذاری اراضی کارخانه قند از سوی شورای شهر شازند پیگیری شود,

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس در این خصوص به خبرنگار شازند ما، گفت: در اوایل تعطیلی این کارخانه، موضوع واگذاری و تغییر کاربری آن در دستور کار بود که با پیگیری‌ها و مکاتباتی که انجام شد، از این موضوع جلوگیری شد.

, شازند ما, شازند ما,

وی افزود: متأسفانه شاهد آن هستیم که در سال‌های ۸۸ و ۸۹ بر اساس توافقات صورت گرفته، بخشی از اراضی کارخانه قند به اشخاصی واگذارشده است که این واگذاری‌ها هیچ منفعتی ندارند اما مجوزها در آن سال‌ها گرفته‌شده و جلوگیری از آن با شکایت قضایی بر عهده شورای اسلامی شهرستان است.

,

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: شورای اسلامی شهر شازند باید نسبت به این واگذاری‌ها ورود پیدا کند. چنانچه اقدامات انجام‌شده قانونی و در راستای منافع مردم شهر شازند باشد بحثی نیست اما اگر ایرادی وارد است موظف به جلوگیری از آن هستند.

,

, ,

بنیاد مستضعفان اراده جدی برای راه‌اندازی کارخانه قند ندارد

, بنیاد مستضعفان اراده جدی برای راه‌اندازی کارخانه قند ندارد, بنیاد مستضعفان اراده جدی برای راه‌اندازی کارخانه قند ندارد,

ابراهیمی بیان کرد: بنیاد مستضعفان برای راه‌اندازی کارخانه قند اراده جدی ندارد و معتقد است که راه‌اندازی این کارخانه از نظر اقتصادی به نفع بنیاد نیست.

,

نماینده مردم شازند ادامه داد: کارخانه‌ای که برای بیش از ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۳ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کرد، یک‌شبه به بهانه به‌صرفه نبودن و فرسودگی تجهیزات تعطیل شد. ازاین‌رو کارگران همگی بیکار شدند و کسانی که به‌طور غیرمستقیم از کارخانه قند شازند امرارمعاش می‌کردند، به کارهای دیگر روی آوردند.

,

تعطیلی کارخانه قند شازند با سیاست های اقتصاد مقاومتی تعارض دارد

, تعطیلی کارخانه قند شازند با سیاست های اقتصاد مقاومتی تعارض دارد, تعطیلی کارخانه قند شازند با سیاست های اقتصاد مقاومتی تعارض دارد,

وی بابیان اینکه تعطیلی کارخانه قند در تعارض با سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، تصریح کرد: این کارخانه یک سرمایه ملی و مزیت جدی و اساسی برای شهرستان شازند محسوب می شود و به همین دلیل اجازه نخواهیم داد که این صنعت بلاتکلیف بماند.

,

نماینده مردم شازند در مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی انجام و برخی توافقات و مذاکرات صورت گرفته است اما به دلیل اینکه بنیاد مستضعفان اراده‌ای برای بر راه‌اندازی مجدد و مدیریت این مجموعه ندارد بحث واگذاری و راه‌اندازی را از راه‌های دیگر پیگیری می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه