اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

اختصاص ۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی فارس / باشگاه ۱۰۰ درصد دولتی نداریم

اختصاص ۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی فارس / باشگاه ۱۰۰ درصد دولتی نداریم
مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی این استان در سه سال گذشته گفت: در سالجاری ۲ میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های ورزشی این استان اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ا ز موج ما؛ حیدرعلی کامیاب عصر امروز در جلسه شورای عالی ورزش همگانی فارس با قدرانی از توجه استاندار به ورزش استان فارس اظهار داشت:در وزارت ورزش مهم‌ترین رسالت بالابردن سهم ورزش و سلامت در جامعه است که در طول دولت یازدهم برنامه ورزش استان فارس نیز بر این اساس و برنامه مشخص دنبال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  موج ما,

وی با بیان اینکه منابع انسانی ورزش در فارس غنی نیست و بخش زیادی از آن را تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌دهند گفت: در مجموع ۳۸۰ نیرو در اداره کل ورزش و جوانان فارس فعال هستند که امور مختلف و مرتبط با ورزش را دنبال می‌کنند.

,

 باشگاه ۱۰۰ درصد دولتی نداریم

,

کامیاب خاطرنشان کرد: در استان فارس ۷۴۷ باشگاه فعال است که تمام این باشگاه‌ها به صورت خصوصی فعال بوده و در این استان باشگاه ۱۰۰ درصد دولتی نداریم.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به سهم اعتبارات ورزش استان از محل اعتبارات ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در بخش ورزش کشور سهم فارس ۵۰ میلیارد تومان است.

,

کامیاب همچنین از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۶ به زیرساخت‌های ورزش استان خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار به طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان امسال این طرح‌های نیمه تمام به پایان برسد.

,

اضافه شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی فارس طی سه سال

,

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی فارس اضافه شده است افزود: با افزایش این مساحت سرانه ورزش به به نیم‌متر رسیده که باید بر اساس استانداردهای لازم به یک متر برسد.

,

کامیاب تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم میزان فضای ورزشی در فارس یک میلیون و ۶۲۰ هزار مترمربع که چند سال گذشته به رشد مناسبی دست یافته‌ایم.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: ورزش استان فارس در قهرمانی رتبه چهارم، بانوان رتبه اول، همگانی رتبه دوم فرهنگی و آموزشی رتبه اول و در حوزه حقوقی رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

,

کامیاب با بیان اینکه در مجموع اداره کل ورزش و جوانان فارس رتبه سوم کشور را در سال ۹۵ به خود اختصاص داد افزود: در هشت ماه گذشته چهار میلیارد تومان به هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌ها کمک بلاعوض شده است که در مجموع میزان این کمک‌ها در چند سال گذشته به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در مورد اداره مکان‌های ورزشی نیز گفت: ۸۰۰ مکان ورزشی در فارس فعال است که بخش عمده این مکان های ورزشی توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

,

در این نشست محسن سالاری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز به تشریح برنامه چهارساله این اداره کل با عنوان برنامه راهبرد ورزش فارس به عنوان چشم انداز ورزش این استان پرداخت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه