اخبار داغ

مدیر امور آبفار روستایی شهرستان ماهنشان:

تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ آب در روستاهای ماهنشان باید اصلاح و تعمیرشود

تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ آب در روستاهای ماهنشان باید اصلاح و تعمیرشود
مدیر امور آبفار روستایی شهرستان ماهنشان گفت: متاسفانه مشکلات زیادی گریبان‌گیر روستاییان ماه‌نشان است که یکی از آن‌ها اصلاح، تعمیرات مربوط به تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ آب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد رضا لطفی» در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهارداشت: اکثر لوله‌ها و شبکه‌های توزیع آب در شهرستان ماه‌نشان به خاطر قدمت زیاد فرسوده شده است و بازسازی و نگهداری از آن‌ها نیازمند تزریق اعتبار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,

وی افزود: در واقع ایستگاه‌های پمپاژ آب گاهی باید تعمیر و یا بازسازی شود ولی کمبود اعتبار مشکلات را دو چندان می‌کند و در چنین شرایطی، ماه‌نشانی‌ها چاره‌ای ندارند جز این‌که چشم‌انتظار تامین منابع مالی باشند.

,

مدیر امور آبفار روستایی شهرستان ماهنشان با بیان این‌که در حال حاضر ۷۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار ماه‌نشان از تاسیسات آب شرب روستایی برخوردار بوده و تحت پوشش شرکت آبفار قرار دارد، گفت: ۳۰ درصد از روستاهای ماه‌نشان که منابع تامین آب شرب آن‌ها سطحی (چشمه و قنات) است، هر سال از اوایل تابستان تا اواسط پاییز به علت خشک‌سالی برای بهره‌مندی از آب شرب نوبت‌بندی می‌شود و فقط چند ساعت در طول شبانه‌روز از آب شرب برخوردار است.

,

لطفی اظهارداشت: البته با انجام اقدامات نگهداری و اجرایی در روستاهای مذکور و صرف مبلغ ۳۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نگهداری شهرستان، وضعیت آب شرب این روستاها تا حدودی بهبود یافته است و میانگین برخورداری از آب شرب از یک ساعت در شبانه‌روز قبل از عملیات اجرایی، به هشت ساعت در شبانه‌روز بعد از انجام عملیات اجرایی افزایش یافته است.

,

وی با بیان این‌که ۷۰ درصد از روستاهای شهرستان ماه‌نشان، از آب شرب دایمی برخوردار است، افزود: در حال حاضر شش پروژه آب‌رسانی با عناوین مجتمع قره‌گل و برون‌قشلاق، مجتمع قلعه و کلیسا، همچنین پروژه آب‌رسانی در روستاهای وهران و قره‌دره از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان ماه‌نشان به شمار می‌رود که در مجموع با تامین ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه