اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف یارانه‌ها در سال ۹۶ امری نا‌شدنی است/ خدمات رفاهی جایگزین پرداخت نقدی یارانه می‌شود

حذف یارانه‌ها در سال ۹۶ امری نا‌شدنی است/ خدمات رفاهی جایگزین پرداخت نقدی یارانه می‌شود
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه دهک های پایین به هیچ عنوان حذف نمی شود و فقط یارانه افراد پردرآمد قطع می شود که این امر نیز در راستای افزایش خدمات رفاهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عین الله شریف پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اعلام خبر قطع یارانه دهک های پر درآمد جامعه، اظهار داشت: زمانی که قانون یارانه تصویب شد فرم هایی از سوی دولت تحت عنوان فرم های خود اظهاری میان تمام اقشار جامعه برای تکمیل توزیع شد که مردم تمام دارایی های خود اعم از منقول و غیر منقول و همچنین حقوق و دستمزد خود را در این فرم ها ثبت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به لزوم حذف یارانه دهک های پردرآمد جامعه، افزود: در بودجه ۹۷ دولت پیش بینی کرده افرادی که دارای استطاعت مالی هستند یا جزو اقشار آسیب پذیر محسوب نمی شوند و نیز معیشت آن ها دچار مشکل نمی شود، نسبت به حذف یارانه آن ها اقدام می کند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه دولت نه تنها یارانه افراد آسیب پذیر را قطع نمی کند بلکه در راستای کمک بیشتر به این دهک ها می کوشد، ادامه داد: یارانه هیچ یک از افرادی که درآمدشان پایین تر از خط قرمز هست حذف نخواهد شد، از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، روستاییان و ساکنان شهرستان های مرزی به هیچ وجه یارانه شان حذف نخواهد شد و حذف یارانه ها برای افرادی که دارای استطاعت مالی هستند انجام می شود.

,

وی، با تاکید بر سخنان رئیس جمهور مبنی بر جایگزینی پرداخت نقدی یارانه افزود: رئیس جمهور گفت یارانه را حذف نمی کنیم بلکه میخواهیم یارانه ها را در جهت تامین رفاه برای جامعه هزینه کنیم یعنی به نوعی خدمات رفاهی جایگزین پرداخت نقدی می شود.

,

شریف پور، با اشاره به نحوه شناسایی دهک های پردرآمد در راستای اقدام به قطع یارانه این افراد، بیان داشت: زمانی که لایحه پرداخت یارانه در شرف احصاء اطلاعات از اقشار مختلف بود، مردم دارایی های منقول و غیرمنقول و نیز میزان درآمد و حقوق و دستمزد خود را در این فرم های خود اظهاری قید کرده اند، پس دولت می تواند با مراجعه به این اطلاعاتی که در فرم های خود اظهاری قید شده نسبت به شناسایی افراد دارای بضاعت مالی مناسب از بی بضاعت ها اقدام کند.

,

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس تا پایان سال ۹۶ اجازه اجرایی کردن طرح قطع یارانه ها را نخواهد داد، افزود: از نظر مجلس تا پایان سال ۹۶ دولت حق قطع یارانه ها را نخواهد داشت و بایستی از ابتدای سال ۹۷ به این کار اقدام کند که اگر تا قبل از اتمام سال ۹۶ نسبت به قطع یارانه ها اقدام کند خلاف قانون عمل کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه