اخبار داغ

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان:

بیش از 86هزار لرستانی بی سواد مطلق هستند

بیش از 86هزار لرستانی بی سواد مطلق هستند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان از وجود ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد مطلق در استان خبرداد و گفت: نمی‌توانیم بگوییم به‌طور کامل پرونده بی‌سوادی بسته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  هاشم دالوند در جمع خبرنگاران با بیان این که تاکنون ۱۷ هزار و ۷۰۰نفر را در سطح استان تحت پوشش بر نامه های سوادآموزی  قرار داده ایم،گفت: ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد مطلق در استان  وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم به‌طور کامل پرونده بی‌سوادی بسته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با بیان این‌که ۹۲.۵ درصد جمعیت استان باسواد هستند و ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد مطلق هستند، گفت: از این میزان آمار بی‌سواد ۳۱ هزار و ۶۹۶ نفر مرد و ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر نیز زن هستند.

,

 

,

معاون آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که سیاست‌های آموزش و پرورش را به‌خوبی اجرایی کردیم، درباره مراکز یادگیری محلی ، بیان کرد: این مراکز در کشور و استان نوپاست و در استان هم تاکنون 14مرکز یادگیری محلی راه اندازی شده که در آن مهارت های زندگی هم به سوادآموزان آموزش داده می شود.

,

 

,

دالوند  یکی‌از برنامه‌های نهضت سوادآموزی را  واگذاری سوادآموزی به بخش خصوصی برشمرد و گفت: این مؤسسات براساس میزان سرانه از ما حقوق می‌گیرند؛ براساس هر قبولی  در دوره سوادآموزی ۱۲۰هزار تومان ؛ دوره انتقال ٨۴۰ هزار تومان و  دوره تحکیم ۱۳۰ هزار تومان  پاداش تعیین شده است و به‌عنوان تشویقی به هر سوادآموزی که موفق به اخذ مدرک شود ۱۴۴هزار تومان  پاداش پرداخت خواهد شد.

,

 

,

وی اظهار داشت: حدود 5 هزار و 500 آموزش دهنده نهضت در آزمون اینترنتی  توانمندسازی آموزش دهندگان شرکت کردند که 2 هزار و 800 نفر آنها توانستند نمره قبولی از آزمون بگیرند که هدف از آن ارتقا توانمندی مربیان بوده و هیچ تعهدی برای استخدام افراد در این راستا وجود ندارد.

,

 

,

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در هفته سوادآموزی 19 برنامه مختلف در سطح استان برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از چهره‌های موفق، غبار روبی قبور شهدا و ... اشاره کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه