اخبار داغ

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

معرفی قلعه «آقچه کهریز» میلاجرد به عنوان پاتوق فرهنگی استان مرکزی/ثبت جهانی فرش بزچلو در دستور کار مسئولان قرار گیرد

معرفی قلعه «آقچه کهریز» میلاجرد به عنوان پاتوق فرهنگی استان مرکزی/ثبت جهانی فرش بزچلو در دستور کار مسئولان قرار گیرد
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: قلعه «آقچه کهریز» میلاجرد و آثار شاخص عیسی خان بهادری در حوزه فرش با تلاش مسئولان به عنوان پایلوت و پاتوق فرش استان مرکزی معرفی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران در بازدید از موزه استاد عیسی بهادری و نقاشخانه ایل بزچلو در بخش میلاجرد گفت: استاد عیسی بهادری مهره اصلی و تاثیرگذار در صنعت فرش دستباف ایران بوده و ایشان حق بزرگی در حوزه صنعت فرش و هنر ایرانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

وی باتوجه به پتانسیل این قلعه تاریخی و آثار شاخص عیسی خان بهادری در حوزه فرش، بر ایجاد پاتوق فرهنگی استان مرکزی در این منطقه تاکید کرد و افزود: مسئولان می توانند با عزم ملی، این مکان تاریخی و فرهنگی را احیا کرده و این قلعه را با تناسبی که با فرش ایران دارد به عنوان پایلوت و پاتوق فرش استان مرکزی معرفی کنند تا ساختاری جدید در فرش استان پدید آید.

,

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی و تحقیقات پژوهشی، ثبت جهانی فرش بزچلو را در دستور کار قرار داده شود که می توان با هدایت تورهای تجاری و فرهنگی و گردشگری بستر شکوفایی استعدادها را برای تربیت عیسی های دیگر فراهم آورد.

,

ظرفیت های بالقوه کمیجان برای برندسازی در صنعت فرش ایرانی

, ظرفیت های بالقوه کمیجان برای برندسازی در صنعت فرش ایرانی, ظرفیت های بالقوه کمیجان برای برندسازی در صنعت فرش ایرانی,

محمود مرادی، شهردار کمیجان نیز در این بازدید گفت: یکی از وظایف شهرداری ها شناسایی استعدادها و پتانسیل های هر شهر است که با توجه به ظرفیتی که دارند به برند تبدیل می شوند.

,

وی در ادامه افزود: در برنامه توسعه شهری کمیجان باید با شناسایی پتانسیل ها و سبقه فرهنگی و تاریخی این شهرستان بهره ببریم و آن را به سوی برندسازی هدایت کنیم.

,

شهردار کمیجان در خصوص نقاشخانه ایل بزچلو بخش میلاجرد و آثار ارزشمند عیسی خان بهادری گفت: نقش قالی بورچالی یا بزچلویی یکی از سبک های قالی ایرانی است و در جهان معروف و ممتاز است. باتوجه به اینکه زادگاه عیسی خان بهادری در دهکده آقچه کهریز بخش میلاجرد قرار دارد و آثار و طرح های مختلف عیسی خان نقش مهمی در تحول فرش ایرانی دارد، زمینه حضور بزرگان و مسئولان فرش ایرانی را در این منطقه فراهم کردیم.

,

مرادی یکی از اولویت های شهرداری را توسعه و عمران در حوزه گردشگری و صنایع دستی دانست و تصریح کرد: شهرداری به دنبال برند سازی و توسعه و عمران شهر با توجه به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی است که در آینده بخشی از توسعه شهرستان کمیجان به صنایع دستی و فرش بزچلو گره می خورد.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بلند مدت شهرداری برنامه ریزی در جهت تلفیق صنعت فرش ایرانی و صنعت مبل در منطقه است و بر این اساس تحول اساسی در اقتصاد و گردشگری شهرستان ایجاد می شود.

,

در ادامه این بازدید مسئولان و هنرمندان شهرستان با طرح دیدگاه های خود بر ضرورت احیای جایگاه جهانی استاد عیسی بهادری و نقاشخانه ایل بزچلو بخش میلاجرد تاکید کردند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه