اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

اجرای طرح تسهیلات کارفرمایی برای نخستین بار در کرمان

اجرای طرح تسهیلات کارفرمایی برای نخستین بار در کرمان
کارفرمایانی که پنج نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و فرزندان آنان را به‌کارگیرند به ازای هر نفر مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، گفت: سرفصل‌های مختلفی در بحث اشتغال مددجویان و نیازمندان در کمیته امداد وجود دارد که در این راستا تعاملاتی با دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,
وی به اجرای طرح تسهیلات کارفرمایی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح که برای نخستین بار در کشور به‌صورت پایلوت در استان کرمان اجرا می‌شود، کارفرمایی که نیاز به سرمایه و نیروی کار داشته باشد، درصورتی‌که از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و فرزندان آن‌ها به‌کارگیرند به ازای هر مددجویی که به‌کارگیرند مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۶۰ ماهه به آنان پرداخت می‌شود.
,
 
,
صادقی یکی از سرفصل‌ها تعامل کمیته امداد با کارفرمایان را شرکت شهرک‌های صنعتی است این استان اعلام کرد و گفت: با پیگیری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در جذب نیروی کار توسط کارفرمایان، استان کرمان موفق شده است در این زمینه در کشور با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول قرار بگیرد.
,
 
,
وی بیان کرد: به دنبال این هستیم در قالب طرح تسهیلات کارفرمایی ۲۵۰ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان را در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌ها مشغول به کارکنیم.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: در این طرح تسهیلات به کارفرمایانی اعطا می‌شود که در شهرک‌های صنعتی فعال و دارای تأییدیه که سه سال از آغاز به کار کارگاه یا کارخانه آن‌ها گذشته باشند اعطاء می‌شود و هر کارفرما تا پنج نفر از فرزندان مددجویان کمیته امداد را می‌تواند به کار بگیرد و از تسهیلات این طرح بهره‌مند شود.
,
 
,
وی بیان کرد: ۸۰ درصد تسهیلات این طرح مربوط به واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی و ۲۰ درصد مربوط به واحدهای تولیدی و فنی خارج از شهرک‌ها است.
,
 
,
صادقی در ادامه بابیان اینکه ۹۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، گفت: ۷۱ هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند.
,
 
,
وی تعداد خانوارهای فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را سه هزار و ۵۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد خانوار فاقد مسکن دو هزار و ۳۰۰ خانوار در مناطق شهری و هزار و ۲۰۰ خانوار در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، که برای تأمین مسکن مناسب برای این مددجویان نیازمند مشارکت خیران هستیم.
,
 
,
صادقی به خسارت ناشی از زلزله اخیر به واحدهای مسکونی مددجویان در شهرستان‌های کوهبنان و راور اشاره کرد و گفت: براثر زلزله‌های اخیر در شهرستان‌های کوهبنان و راور منازل مسکونی ۸۰ خانوار تحت حمایت در کوهبنان و ۵۰ خانوار نیز در شهرستان راور آسیب‌دیده که به دنبال این هستیم بخشی از هزینه ساخت و تعمیر منازل این مددجویان از طریق اعتبارات امداد و بخشی نیز از محل کمک‌های خیران ساخته شود.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به افزایش مستمری مددجویان در بودجه سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرانه مستمری مددجویان کمیته امداد درگذشته حداقل ۵۳ هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان بود که با در نظر گرفتن رقمی در بودجه سال گذشته، مستمری مددجویان حداقل ۱۴۸ هزار تومان و حداکثر ۴۶۵ هزار تومان افزایش‌یافته است که از این ماه از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد به‌حساب مددجویان واریز می‌شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه