اخبار داغ

به مناسبت روز فرار شاه از ایران:

شادی وصف ناشدنی مردم پس از رهایی از چنگال دیکتاتور

شادی وصف ناشدنی مردم پس از رهایی از چنگال دیکتاتور
خاطره روز 26 دی ماه هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نمی شود زیرا همه مردم برای رهایی خود و فرزندانشان و به پاس آزادی در سراسر کشور جشن گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان: امروز 26 دی ماه است روزی که در خاطره تاریخی مردم ایران ثبت شده است و  مصادف است با فرار شاه از ایران. مردم ایران 26 دی ماه سال 57 را فراموش نمی کنند. روزی که در کشور جشن و سرور و پایکوبی بر پا شد و مردم سراسر ایران یکپارچه فرار شاه را جشن گرفتند و با پخش کردن شیرینی و شربت این روز را به یگدیگر تبریک گفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان: ,

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )می فرمایند :"روزی که محمد رضا ازایران فرار کرد ,در واقع رژیم پادشاهی ازایران رفته بود .او دید ماندنش دیگر فایده ای ندارد فرار کرد. نظام پادشاهی در ایران پوک شده بود. به خاطر چه به خاطر حضور مردم چون مردم در میدان ها حضور پیدا کردند .به خاطر دین چون شعارها شعار اسلامی بود .چون پیشوایان, پیشوایانِ اسلامی و روحانیون مورد اعتماد مردم بود ."

,

 

,

در ارتباط با خاطره روز فرار شاه گفتگویی با محمد باقر نوابی فرمانده دوران مقدس و روای موزه دفاع مقدس انجام دادیم .

,

 

,

مردم به دنبال دستیابی به آزادی در چارچوب جمهوری اسلامی بودند

, مردم به دنبال دستیابی به آزادی در چارچوب جمهوری اسلامی بودند,

محمد باقر نوابی اظهار داشت :آزادی به معنای رهایی از قید و بند است , نبودن مانع یا مزاحم در انجام کاری است .مردم در پی ایجاد انقلاب اسلامی به دنبال آزادی در چارچوب جمهوری اسلامی بودند. آزادی در اسلام باید در چارچوب تعلیمات دینی باشد. ازادی های زیادی ازجمله ازادی فردی و سیاسی و اقتصادی. در جهان وجود دارد, اما هیچ یک از آزادی های جهان به اندازه ازادی که در اسلام وجود دارد کرامت و بعد روحانی انسان را در نظر نگرفته است.

,

, ,

روزی که شاه از ایران رفت

, روزی که شاه از ایران رفت,

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح داشت :بهترین خاطره ای که کاملا ان را به ذهنم سپرده ام مربوط به بعد از ظهر  26 دی ماه 1357 است.  صبح آن روز از صدای رادیو ایران سخنرانی شاه پخش شد. در ساعت 8:13 دقیقه در فرودگاه با  که محمدرضا به همراه فرح و دیگر همراهان ایران را ترک میکردند مصاحبه کردند و شاه اعلام کرد , برای مدت کوتاهی ایران را برای معالجه ترک می کند. اما در روزنامه ها عصر آن روز  با تیتر درشت چاپ شد که شاه از ایران رفت. ان روز مردم ازفرط شادی به خیابانها آمدند هلهله کردند , نقل و شیرینی پخش  کردند .مردم واقعا ان روز از بند دیکتاتوری و ظلم نجات پیدا کردند .

,

, ,

در سراسر کشور مجسمه شاه سرنگون شد

, در سراسر کشور مجسمه شاه سرنگون شد,

نوابی ادامه داد :خاطره ان روز هیچ گاه از ذهن من بیرون نمی  رود در اکثر شهرهای ایران مجسمه های شاه از میادین  به پایین کشیده شدند, در شهر تویسرکان درمیدان فرشید مجسمه شاه به پایین کشیده شد و به زیر پا انداخته شد  .

,

, ,

کودکان تصاویر شاه و فرح را از کتابای درسی پاره کردند

, کودکان تصاویر شاه و فرح را از کتابای درسی پاره کردند,

نوابی اشاره داشت :در آن زمان تصاویر شاه و فرح و بستگان درجه یک آنها در صفحه های اول تا سوم کتاب های درسی  دیده می شد .در روز 27دی ماه هنگامی که به مدرسه رفتم با هماهنگی  چند تن از دوستانم که در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسیدند تصمیم گرفتیم, آن تصاویر را پاره کنیم .تصاویر شاه و خاندان او را از کتاب های درسی جدا کردیم , تکه های ان را داخل مدرسه پخش و زیر پا انداختیم .سپاه دانش آن دوران بسیار از دست ما عصبانی شد و تنبیه سختی برای ما در نظر گرفت اما به برکت  پیروزی  انقلاب بساط شاهنشاهی از کشور ایران برچیده شد .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه