اخبار داغ

یک فعال عرصه اقتصاد مقاومتی مطرح کرد؛

سود دهی عرصه دامپروری قطعی و قابل توجه است

سود دهی عرصه دامپروری قطعی و قابل توجه است
فعال عرصه اقتصاد مقاومتی سودآوری عرصه دامپروری را مناسب و قابل قبول عنوان کرد و گفت:سود دهی عرصه دامپروری قطعی و قابل توجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، اقتصاد مقاومتی در حوزه‌ی دامپروری به معنای تلاش برای استفاده حداکثری از امکانات موجود برای تولیدات دامی به خصوص تولید شیر، گوشت، تخم مرغ و .... با حداقل هزینه است، تا بدین طریق کاهش وابستگی به کشورهای خارجی و افزایش بهره‌وری تا حد امکان ایجاد شود. به عبارت دیگر در اقتصاد مقاومتی هدف تولید بیشتر، بهره‌وری بیشتر و هزینه‌ی کمتر است.
 برای نیل به این هدف باید از امکانات داخلی و تکنولوژی های پیشرفته روز استفاده‌ی بیشتری کنیم و منابع را به شکل دقیق‌تری تخصیص دهیم، علاوه بر این نباید به سادگی از کنار تجربیات و فعالانی که در این عرصه موفق بوده اند به راحتی گذشت.

ابولقاسم زین العابدین یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی که در  روستای کریم آباد قم در زمینه دامداری فعال است، وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: 10 سال است که در زمینه پرورش دام سبک و سنگین مشغول فعالیت هستم ابتدا از 5 راس دام شروع کردیم و الان بالای 70 راس دام در هر دوره نگهداری و پرواربندی می کنیم.
وی ادامه داد: در آغاز  با 6 میلیون شروع کردیم اما الان حداقل 80 میلیون تومان برای شروع این عرصه نیاز هست اما به طور میانگین بهروه روی اش در سال مناسب است به عنوان مثال اگر یک راس گوساله 3 میلیون خریداری شود در یک دوره دو میلیون هزینه دارد و حداقل 7 میلیون به فروش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,


این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در خصوص مشکلات خود بیان داشت: گرانی خوراک دام و بیماری های که در طول دوره پرواربندی دام ها را تهدید می کند از معایب این عرصه است که البته اگر طرف مقابل تجربه داشته باشد می تواند با این بیماری ها مقابله کند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی مواقع در زمان فروش دام گوشت وارد می شود که روی فروش تاثیر می گذارد.
زین العابدین به حمایت های دامپزشکی نیز اشاره کرد و گفت: دامپزشکی واقعا همکاری خوب و ویژه ای با دامداران دارد و هر زمانی مراجعه می کنیم برخورد بسیار خوبی می کنند.
وی با بیان این که به غیر خودش دو نفر دیگر نیز در این عرصه فعال هستند، بیان داشت: پیشنهاد من به افرادی که می خواهند وارد این عرصه بشوند این است که ابتدا توکل به خدا داشته باشند و اگر تجربه اولیه ندارند با دامدارانی که وارد این عرصه می شوند هماهنگ باشند و مشورت بگیرند.
زیت العابدین ادامه داد: نکته دوم این که دام ها را باید از مکان هایی خریداری کنند که قابل اعتماد باشند به طوری که دام سالم به خریدار داده شود ، در واقع اگر خرید دام با دقت انجام بگیرد و همچنین مراقبت خوبی صورت بگیرد سود دهی قطعی دارد.

, ,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه