اخبار داغ

بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جوانان دلوار در سن ازدواج قرار دارند

بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جوانان دلوار در سن ازدواج قرار دارند
یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج در ایران و به‌طور کلی کاهش نرخ ازدواج مسائل اقتصادی و معیشتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابطحی کارشناس امور اجتماعی و خانواده درمجتمع رهروان آرامش دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس،اظهار داشت: حوزه آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش بوده و زنگ هشداری به مسؤولین است که باید با هم‌افزایی و به‌کارگیری امکانات در راستای تعالی و رشد جوانان قدم بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی افزود: مشکل بیکاری نیز عامل عمده ای است که افزایش سن ازدواج را در پی دارد، این امر نیز برای بررسی، ریشه یابی و راه کارهای اجرائی خواص خود، مقال و مجال دیگری را می طلبد و گرانی، تورم و بخصوص غول مسکن، هر کدام نقش ویژه ای در این فرایند دارند.

,

ابطحی تصریح کرد: طولانی بودن زمان تحصیلات  از عوامل دیگر در افزایش سن ازدواج جوانان است که باید دولت با ایجاد طرح های اشتغالزایی موفق این مشکل را برطرف نماید.

,

این کارشناس خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر 5 هزار جوان یک سمن و به ازای هر 10 هزار جمعیت جوان یک مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ایجاد شود که مراکز مشاوره عمومی و شهرستان‌ها باید در این امر پیش‌قدم شوند.

,

, ,

کارشناس امور جوانان درمجتمع رهروان آرامش دلوار اذعان کرد: کسب دانش از ضروریات اجتماعی و از آموزه های اساسی دینی ماست ازدواج و بخصوص ازدواج زود هنگام مخصوصاً در مورد دختران از سفارشهای موکد روایی واعتقادی ماست .

,

وی یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج در ایران و به‌طور کلی کاهش نرخ ازدواج مسائل اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: هرچند نباید در جامعه ،توقعات امروزی و تغییرات فرهنگی را نیز بی‌تاثیر در این پدیده دانست.

,

ابطحی با اشاره به اینکه بیش از شصت درصد جمعیت جوانان بخش دلوار در سن ازدواج قرار دارند،اظهار داشت: کاهش میزان ازدواج تبعات نگران‌کننده و عوارض ناگوار فردی و اجتماعی به دنبال دارد که باید به دور از حاشیه‌سازی‌های سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه