اخبار داغ

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان:

عصر امام صادق (ع)، عصر برخورد اندیشه‌ها بود

عصر امام صادق (ع)، عصر برخورد اندیشه‌ها بود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گفت: عصر امام صادق (ع)، عصر برخورد اندیشه ها و پیدایش فرق و مذاهب مختلف بود و برخورد مسلمین با آرا و عقاید اهل کتاب و دانشمندان یونان، شبهات گوناگونی بوجود آورده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ بیش از پنجاه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در کارگاه آموزشی یک روزه با معارف امام صادق (ع) آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی که با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در تالار اجتماعات ساختمان اداری دانشگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام اسماعیل رییسی به تبیین نقش امام صادق (ع) در معرفی جایگاه امامت و ولایت، معرفی شخصیت آن حضرت به عنوان الگوی جامع و کامل با تبیین ابعاد مختلف شخصیتی امام و تبیین نقش آن حضرت در شاگردپروری و گسترش مذهب تشیع، ترویج سیره و فضایل اهل بیت، دانش افزایی معارف امام صادق (ع) و تقویت باورهای دینی آحاد مردم، برای اساتید پرداخت.

حجت الاسلام رییسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این دوره آموزشی گفت: عصر امام، عصر برخورد اندیشه ها و پیدایش فرق و مذاهب مختلف بود و برخورد مسلمین با آرا و عقاید اهل کتاب و دانشمندان یونان، شبهات گوناگونی بوجود آورده بود.

وی افزود: فرقه های معتزله، جبریه، غلات، زنادفه، مشبهه، متصوفه، مجسمه و تناسخیه هرکدام عقاید خود را ترویج می کردند.

حجت الاسلام رییسی اظهار داشت: امام ششم با توجه به فرصت مناسب سیاسی آن روز و با ملاحظه نیاز شدید جامعه، دنباله نهضت علمی و فرهنگی امام پنجم را گرفت و حوزه وسیعی از علوم و دانشگاه بزرگی به وجود آورد و در رشته های علوم عقلی و نقلی، شاگردان بزرگ و برجسته ای تربیت کرد که تعداد آنها را بالغ بر ۴ هزار نفر نوشته اند که هر کدام از آنها، شخصیت های بزرگ علمی و چهره های درخشان بودند که خدمات بزرگ انجام دادند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عصر امام ششم منحصر به فرد بوده و شرایط اجتماعی و فرهنگی عصر آن حضرت در زمان هیچ یک از امامان وجود نداشته است. همچنین عصر امام، عصر جنبش فکری و فرهنگی بود و در آن زمان شور و شوق علمی بی سابقه در جامعه اسلامی بوجود آمد و علوم مختلف اسلامی و طبیعی مثل طب، نجوم و ریاضیات پدید آمد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه