اخبار داغ

یعقوب گلدیان درگذشت

یعقوب گلدیان درگذشت
عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما از درگذشت یعقوب گلدیان یکی از قدیمی های آپارات سینما گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فوت هاکوپ گیورگیس از فنی های قدیمی دستگاه های آپارات سینما گفت: هاکوپ گیورگیس که بعد از ازدواج اولش مسلمان شد و نام یعقوب گلدیان را برای خود انتخاب کرد شنبه ۲۳ دی ماه بر اثر سرطان ریه و تومور مغزی در تهران درگذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یعقوب گلدیان از سال ۱۳۳۲ در قسمت های مختلف سینما از فیلمبرداری گرفته تا صدابرداری و آپارات فعالیت داشت و انجام امور ۸۰ درصد از آپارات های آثار بر عهده او بود.

,

علیخانی بیان کرد: یعقوب گلدیان بعد از آنکه همه چیز دیجیتالی شد به شمال کشور رفت و در آنجا زندگی می کرد اما از یک سال پیش دچار بیماری سرطان شده بود و بعد از مدتی یک طرف بدن او هم از کار افتاد که بعد از مراجعه به پزشک متوجه شده بودند او دچار تومور مغزی هم شده است.

,

وی در پایان بیان کرد: افسوس که هیچگاه عوامل پشت دوربین دیده نمی شوند و از آنها غفلت می شود. یعقوب گلدیان هم هرچند از قدیمی های سینما بود اما روز ۲۳ دی ماه درگذشت و دوشنبه ۲۵ دی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد و جمعه ۲۹ دی ماه مراسم ختم او برگزار شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه