اخبار داغ

نقشه های قلعه نویی برای فرهاد مجیدی

نقشه های قلعه نویی برای فرهاد مجیدی
سرمربی استقلال در جلسات کادر فنی بارها اعلام کرده که در بازی با بوریرام گل اول را بزنیم، کار حریف تمام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایران ورزشی، تعداد جلساتی که امیر قلعه‌نویی از لحظه ورود استقلال به شهر بوریرام با همکاران و بازیکنانش برگزار کرده بیش از روال معمول بوده که این خبر از اهمیت بازی ظهر چهارشنبه می‌دهد. به روایت قلعه‌نویی بازی، بازی حساسی است و امیر قلعه‌نویی می‌کوشد پیش از رویارویی با بوریرام ابتدا با همکارانش به جمع بندی نهایی برسد و بعد از آن تمام نقشه‌ها را از طریق خود و همکاران به بازیکنانش منتقل کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

قلعه‌نویی اگر از این مرحله بگذرد به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است، از این رو او حربه‌ای را برای بازی برگشت با بوریرام در ذهن دارد که در صورت اجرا، راه استقلال را برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی هموار خواهد کرد. راه حل امیر قلعه‌نویی برای گذر از سد بوریرام در این بازی فوق حساس این است: «گل زدن قبل از اینکه بوریرام بتواند گلی را وارد دروازه استقلال کند.»

,

امیر به شاگردانش گفته پیش از اینکه احیانا بوریرام موفق به گلزنی بشود باید دروازه این تیم را باز کرد. در واقع قلعه‌نویی به دنبال آسیب رساندن روحی و روانی به حریف است. حربه مطلوبی هم به نظر می‌رسد. قاعدتا اگر استقلال پیش از بوریرام بتواند دروازه این تیم را باز کند بازیکنان بوریرام در وضعیت نامطلوب روحی روانی قرار خواهند گرفت و جبران گل خورده برای شان دشوار خواهد شد.

,

گل زودهنگام استقلال، بوریرام را در یک موقعیت ناخواسته قرار خواهد داد و آنها را تا حدودی ریسک‌پذیر خواهد کرد که این مساله نیز منجر به باز شدن لایه‌های دفاعی این تیم خواهد شد و عرصه را برای گل زدن بیشتر استقلالی‌ها فراهم خواهد کرد.

,

تاکتیک انتخابی امیرقلعه‌نویی ایجاب می‌کند استقلال از همان دقایق آغازین برنامه‌ای جدی برای باز کردن دروازه بوریرام داشته باشد. از این رو ممکن است فرهاد مجیدی که معمولا به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد ترکیب اصلی استقلال می‌شود از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد. برنامه استقلال زود گل زدن است. به همین دلیل باید عناصر لازم برای باز کردن دروازه بوریرام در ترکیب استقلال حضور داشته باشند. بازیکنی همچون فرهاد مجیدی می‌تواند امیرقلعه‌نویی را به خواسته‌اش برساند.

,

فرهاد هرگاه به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده گره گشا بوده و گل‌های مهمی هم برای استقلال به ثمر رسانده و قلعه‌نویی نیز از این خصیصه مجیدی آگاه است اما در برنامه‌های تاکتیکی خود برای بازی با بوریرام بازی دادن از ابتدا به فرهاد مجیدی را گنجانده است. اکنون شانس بازی فرهاد به واسطه اینکه امیر قلعه‌نویی می‌خواهد زود به گل برسد بسیار زیاد است. در واقع قلعه‌نویی در نیمه اول بازی با بوریرام دنبال دفاع صرف نیست و شاید بوریرام را به زمین خودش بکشد اما در پس این ترفند به دنبال ایجاد ضدحمله‌های زهرآگین است تا دروازه بوریرام را در همان دقایق نخست باز کند.

,

اگر به تاکتیک قلعه‌نویی خوب فکر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که او کاری عاقلانه را در برنامه‌های تاکتیکی خود قرار داده است. گلزنی استقلال قبل از بوریرام آب سردی بر پیکر بوریرام خواهد بود چرا که آنها برای صعود باید 3 گل وارد دروازه استقلال کنند که این بسیار دور از ذهن است. نیست؟

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه