اخبار داغ

گلایه یک مربی تکواندو در سرخه؛

مربیان ورزشی غیربومی در سرخه نیاز به حمایت دارند/ مشکل اخذ کمربند تکواندوکاران سرخه ای در پیچ و خم مجوز سالن ورزشی

مربیان ورزشی غیربومی در سرخه نیاز به حمایت دارند/ مشکل اخذ کمربند تکواندوکاران سرخه ای در پیچ و خم مجوز سالن ورزشی
مربی رشته تکواندو سرخه ای از برخی مشکلات موجود گفت و بر حمایت مسئولان از ورزشکاران و مربیان رشته های ورزشی تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقیه حجم رستمی مربی و داور رشته تکواندو  در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه از برخی مشکلات موجود گفت و بر حمایت مسئولان از ورزشکاران و مربیان رشته های ورزشی تأکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای سرخه,

وی با اشاره به اینکه از سال 91 به طور حرفه ای مربیگری را آغاز و در سال 92 در دو رده سنی خردسالان و نونهالان در سرخه به عنوان مربی فعالیت کردم، گفت: در حال حاضر 17 تکواندو کار را در سرخه سه روز در هفته روزهای فرد آموزش می دهم.

,

این مربی کاراته با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف مربیان در رشته های مختلف ورزشی قهرمانی است، افزود: بنده نیز تنها هدف ارتقای سطح ورزش تکواندو در هر کجا که مربی بوده ام و رسانده شاگردانم به سطح قهرمانی و کسب عناوین برتر در مسابقات شهرستانی و استانی و کشوری است و خوشبختانه شاگردانم در سرخه تا  کنون با حضور در مسابقات شهرستانی واستانی توانسته اند مقام های قابل توجه و برتری را کسب کنند و این همان نتیجه کاری است که خستگی ها و مشکلات را مرتفع می کند.

,

حجم رستمی با گلایه مندی از عدم حمایت مسئولان امر از این رشته ورزشی بیان کرد: یک سال است که در گیر و دار و پیچ و خم اخذ مجوز برای سالن ورزشی تختی سرخه هستیم؛ این مجوز را داشتیم اما تمدید نشد و یک سال است دوندگی می کنیم که این مجوز را بگیریم؛ اما هنوز این مشکل حل نشده و تا زمانی که این مشکل مرتفع نشود نمی توانند تکواندوکاران سرخه ای کمربند خودشان را ارتقا بدهند و به درجه های بالاتر برسند.

,

وی افزود: تکواندوکاران جدید باید ثبت سایت فدراسیون تکواندو شوند و تا زمانی که سالن مجوز نداشته باشد؛ این امکان فراهم نخواهد شد و لازم است باید هیئت تکواندوی سرخه در سایت کشوری ثبت شود؛ این مشکل تنها به دست مسئولان امر در سرخه و هیئت تکواندوی استان سمنان حل می شود؛ که تا کنون متأسفانه اقدام و حمایتی انجام نشده است.

,

این مربی ورزشی با برشماری عوامل پیشرفت ورزش در سرخه در رشته های مختلف ورزشی گفت: یکی از عوامل حضور ورزشکاران تکواندوکار در مسابقات کشوری و لیگ های کشوری است؛ اما متأسفانه هزینه های لیگ های کشوری بالاست و به راحتی با  ثبت نام که هزینه ای 2 تا شش میلیونی (بسته به رده سنی) و ایاب و ذهاب جمعا 25 میلیون  هزینه در بر دارد؛ بنابراین باید ورزشکار حمایت شود؛ البته اگر خواهان پیشرفت ورزشکارانمان هستیم.

,

حجم رستمی یکی دیگر از مشکلات موجود در فضای ورزشی سرخه را اینگونه عنوان کرد: در شهرستان سرخه این نگاه و نظر وجود دارد که باید تیم ورزشی همه از افراد بومی باشند؛ در حالی که متأسفانه باید بگویم این نگاه جای تأسف دارد؛ چون سرخه شهرستانی نوپاست و هیچ وقت نمی توانیم در چهار رده سنی در تکواندو شاهد رشد و پیشرفت و موفقیت باشیم؛ باید مردم سرخه بدانند که اگرورزشکاران تکواندوکار غیربومی جذب تیم تکواندوی سرخه شوند؛ هر مقامی که کسب شود به نفع سرخه و به نام این شهرستان تمام می شود.

,

وی گفت: من هم خودم بومی نیستم و احساس می کنم به همین دلیل حمایتی از من و ورزشکارانم صورت نمی گیرد؛ این ورزشکاران سرخه ای دست کم در رشته تکواندو باید 11 سال کار کنند و ورزش کنند تا به درجه مربیگری برسند؛ پس در حال حاضر آنچه می تواند به این رشته ورزشی در سرخه کمک کند حمایت است والا خود بنده اگر عشق و علاقه به کارم نداشتم از این رشته و مربیگری خیلی پیشتر از این دلسرد می شدم.

,

این مربی تکواندو در سرخه گفت: تکواندو از ورزش های مفیدی است که باعث افزایش اعتماد به نفس در ورزشکار؛ افزایش تمرکز و نظم بیشتر در کارها و تقویت استقامت بدنی می شود در حالی که متأسفانه نگاه برخی از خانواده ها این است که این ورزش برای دختران ضرر دارد که این تفکری غلط است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه