اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان مطرح کرد؛

برگزاری همایش ملی فقه و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در اسفندماه

برگزاری همایش ملی فقه و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در اسفندماه
رئیس واحد شیروان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه که با محوریت همایش ملی فقه و سلامت بود گفت: انتقال هدف‌مند و عمیق افکار فقهی به حوزه سلامت باعث انضباط و رونق حوزه سلامت خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجویان بیدار ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان و رئیس همایش فقه و سلامت ، ابوالفضل فرهادی، در این نشست خبری اظهار کرد:  نتایج تحقیقات به‌طور کلی نشان می‌دهد که دین و معنویت پیش‌بینی کننده مثبت سلامت هستند. به این معنا که افراد مذهبی و معنوی از سلامت بیشتری نسبت به همتایان و هم‌ترازان غیردینی خود برخورداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجویان بیدار,


ابوالفضل فرهادی با بیان اینکه دین با ایجاد شیوه زندگی سالم در سلامت جامعه موثر است افزود: از راه ایجاد رفتارهای بهداشتی مانند تجویز یک رژیم خاص، ممنوعیت مصرف الکل و حمایت‌های اجتماعی، ایجاد حالات روانی خوشایند و کاهش استرس جامعه و علوم ماوراء طبیعه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

,
,


وی در ادامه اضافه کرد: خداوند متعال ادیان الهی را بوسیله پیامبرانش برای سعادت انسان به بشریت عرضه کرده و یکی از ارکان خوشبختی او را سلامت قرار داده است و این سلامت از جنبه‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,
,


فرهادی با بیان اینکه مذهب شیعه یکی از مترقی‌ترین و کامل‌ترین دستورات دینی را درباره سلامت دارد خاطرنشان کرد: مذهب تشیع دستورالعمل‌های سلامتی را در قالب مفاهیم اخلاقی و فقهی به بشریت عرضه کرده و در دستورات دینی خود توجه خاص و ویژه به سلامت انسان دارد.

,
,


رئیس همایش فقه و سلامت درباره هدف از برگزاری آن گفت: از آنجایی‌که تاکنون مطالعه محدودی درباره ارتباط دین و سلامت صورت گرفته برآن شدیم تا با برگزاری همایش در سطح ملی، تبیین، توضیح و شناخت ارتباط بین فقه و سلامت را مورد بررسی قرار دهیم.

,
,


وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین وظایف دانشگاه‌ها روشنگری است ادامه داد: آموزش و پژوهش دو رکن اصلی هر دانشگاهی است و با توجه به اینکه ارتباط بین موضوعات سلامتی و پزشکی و فقه مترقی شیعه عامل تحول مثبت و رشد در حوزه سلامت است و انتقال هدفمند و عمیق افکار فقهی به سلامت جامعه باعث انضباط و رونق حوزه سلامت می‌شود برگزاری چنین همایشی لازم به‌نظر می‌آمد.

,
,


در ادامه نشست خبری دبیر علمی همایش ، علی شیعه علی ،  درباره روند برگزاری همایش اظهار کرد: این همایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دیگر حامیان برگزار خواهد شد که یکی از فقهای مجلس خبرگان، مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت و در حوزه امنیت و سلامت جامعه رئیس پدافند غیرعامل به‌عنوان سه سخنران کلیدی در نوبت صبح سخنرانی علمی را برعهده داشته و در نوبت بعدازظهر ارائه مقالات علمی صورت می‌گیرد.

,
,


به گفته علی شیعه علی تاکنون حدود 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که 70 درصد از آنها از استان‌های خراسان شمالی و رضوی بوده است.

,
,


وی با بیان همکاری خوب تمام حوزه‌ها در برگزاری این همایش اضافه کرد: برای برگزاری این همایش طبق چارت سازمانی برگزاری همایش سه کمیته علمی، اجرایی و دانشجویی در آن فعالیت دارند که داوری بخش مقالات دانشجویی به‌صورت مجزا صورت خواهد گرفت.

,
,


شیعه علی تصریح کرد: «با هماهنگی به‌عمل آمده با کانون قرآن و عترت علاوه بر انتشار کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش، یک کتاب علمی با مجوز علمی پژوهشی از وزارتین در این زمینه چاپ خواهد شد.»

,
,


همایش ملی فقه و سلامت یک روزه بوده و در تاریخ 9 اسفند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان و با همکاری گروه‌های حقوق و پرستاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال مقالات تا 30 بهمن تمدید شده است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه