اخبار داغ

جزئیات جدید از پرونده فساد در شهرداری بوکان؛

پای دو شهردار سابق بوکان در میان است

پای دو شهردار سابق بوکان در میان است
تنها پس از چند ماه از حضور بازرسان سازمان بازرسی در مرداد و شهریور سال 95 در شهرداری بوکان تعدادی از کارمندان این نهاد بنا بر دستور قضایی از ادامه کار تعلیق شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان، حرف و حدیث های فراوانی در خصوص سوء استفاده ها و نارضایتی مردم از عملکرد بخش های مختلف این نهاد شبهه دولتی و شکایت های متعدد ارباب رجوع از شهرداری بوکان حضور پنج ماهه بازرسان سازمان بازرسی کشور در ابتدای سال 95 در این مجموعه را در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

بهمن ماه سال گذشته بود که "امیر نصری" رئیس وقت شورای شهر بوکان با تائید تعلیق چهار تن از کارمندان این شهرداری در پی طرح پرونده های سازمان بازرسی به همراه  شکایت یک شاکی خصوصی خبر داده بود.

,

با گذشت چند ماه دیگر از این قضه شکایت شاکی خصوصی به نتیجه رسید و سه تن از کارمندان این شهرداری به همراه یکی از شهرداران سابق بوکان با حکم قطعی دادگاه تجدید نظر به چند سال زندان،شلاقٰ، چندسال انفصال از خدمت، جریمه مالی و بازگرداندن 50 میلیون تومان وجه نقد به  شاکی خصوصی و معادل آن به حساب خزانه محکوم شدند که در کمال ناباوری و علی رغم گذشت مدت زمان قانونی این احکام هنوز اجرایی نشده اند.

,

خبر تازه اینکه بر اساس اطلاعات رسید به مکریان در نتیجه بازرسی های صورت گرفته طی سال 95 برای بیش از 35 نفر از افراد مرتبط با تخلفات موجود در شهرداری بوکان تشکیل پرونده صورت گرفت و در نتیجه بررسی ها جرائم ارتکابی توسط برخی از این افراد به تخلفات اداری ارجاع شد که تعدادی از این افراد به بنا بر تخلفات صورت گرفته با محکومیت های اداری روبرو شده اند.

,

فارغ از این افراد پرونده چهارتن دیگر از کارکنان شهرداری بوکان از جمله دو تن از شهرداران سابق این مجموعه به دلیل تخلفات احراز شده برای بازرسان به محاکم قضایی ارجاع شده است.

,

 نکته قابل توجه این ماجرا تکرار نام دو تن از مجرمان دریافت وجوه غیر قانونی در پرونده شکایت شاکی خصوصی از جمله شهردار سابق بوکان در بین متهمان معرفی شده توسط سازمان بازرسی به محاکم قضایی است.

,

بر اساس اطلاعات موجود این افراد در جریان بازرسی ها  با اتهاماتی  چون  فساد مالی، سوء استفاده از مقام و عدم اجرای مصوبات شورای شهر روبرو می باشند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه