اخبار داغ

نماینده خبرگان رهبری:

فاطمه زهرا(س) به لحاظ ایمانی و تقوایی جزو زنان نمونه تاریخ است

فاطمه زهرا(س) به لحاظ ایمانی و تقوایی جزو زنان نمونه تاریخ است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جوامع اسلامی الگوهای زیادی وجود دارد که حضرت فاطمه زهرا یکی از این الگوها برای جوامع بشری است که از جایگاه رفیعی برخوردار هستند حضرت فاطمه زهرا(س) به لحاظ ایمانی جزو زنان نمونه تاریخ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار داشت: در هر جامعه برای پیشرفت نیاز به الگوهایی دارد و در جامعه دینی علاوه بر پیشرفت و ترقی در امور دنیایی به فکر ترقی در امور اخلاقی و معنوی و آخرتی نیز هستند به همین جهت داشتن الگوهای شایسته و ایده آل برای پیشرفت و هدایت جوامع بشری می‌تواند تأثیرگذار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در جوامع اسلامی الگوهای زیادی وجود دارد که حضرت فاطمه زهرا یکی از این الگوها برای جوامع بشری است که از جایگاه رفیعی برخوردار هستند حضرت فاطمه زهرا(س) به لحاظ ایمانی جز زنان نمونه تاریخ است.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: حضرت زهرا(ع) که خود تربیت‌یافته دامان وحی بوده به‌خوبی می‌دانست که در تربیت اسلامی از چگونگی تربیت کودک و نگاه‌های محبت‌آمیز مادر گرفته تا تمام حرکات و اعمال و گفتارش، تأثیرگذار است.

,

وی، ادامه داد: ایشان می‌دانست که باید امامانی چون حسن و حسین علیهماالسلام و شیرزنانی چون زینب و ام‌کلثوم را تربیت کند و نمونه‌هایی را به جامعه تحویل دهد که آیینه و معرف حقیقت روح اسلام باشند.

,

وی، افزود: زنان جامعه امروزی ما نسبت به تربیت فرزندان اهتمام کافی داشته باشند و الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین سیره و روش برای زنان جامعه برای تربیت فرزندان خود است.

,

حجت‌الاسلام دیرباز، تصریح کرد: رفتار هماهنگ و عادلانه و ابراز محبت و توجه به‌طور مساوی به فرزندان، اصل سازنده‌ای است که تا اعماق وجود کودک اثر می‌گذارد و نمونه‌هایی در زندگی خانوادگی حضرت زهرا(س) دیده می‌شود که نشانگر توجه و دقت نسبت به این موضوع مهم می‌باشد.

,

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در اداره امور خانه و شوهرداری بازهم الگویی برای زنان جامعه است ایشان وقتی می دیدیند که تهیه موردی که برای حضرت علی(ع) مقدور نیست از ایشان طلب نمی‌کردند و وقتی فاطمه زهرا(س) صاحب فرزند شدند با داشتن فرزندان کوچک انجام کارهای خانه برای ایشان دشوار بود و صبر و شکیبایی این بانوی بزرگوار در مقابل این سختی‌ها مثال‌زدنی است.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه عزاداری حضرت فاطمه(س) باید متداوم بوده و تنها مختص ایام فاطمیه نباشد، گفت: علاوه بر ابعاد معنوی عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) باید به ابعاد اجتماعی آن نیز توجه داشته باشیم البته این عزاداری‌ها باید بافهم و درک معنوی صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه