اخبار داغ

جانمایی نامناسب پارک بازی کودکان؛

پارک هایی که در مجاورت کانال های فاضلاب ساخته شده اند/مشکلات بهداشتی و خطر سقوط دغدغه خانواده ها است

پارک هایی که در مجاورت کانال های فاضلاب ساخته شده اند/مشکلات بهداشتی و خطر سقوط دغدغه خانواده ها است
در برخی محله های حاشیه نشین بندرعباس پارک هایی در مجاورت کانال های بزرگ فاضلاب(خور) احداث شده است که بنا بر اظهارات اهالی تاکنون چند کودک در هنگام بازی به درون آن سقوط کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمزپرس؛ تفریحات سالم، یکی از مهم ترین عناصری است که علاوه بر اینکه موجب تقویت شادی و نشاط در کودک شود، بر روی روابط اجتماعی او نیز موثر می باشد، چرا که کودک در هنگام بازی با هم سن و سالان خود و قرار گرفتن در موقعیتی که چندین نفر با هم بازی گروهی را انجام می دهند، می تواند در برخوردهای مناسب کودک و یادگیری او نقش مهمی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمزپرس؛ ,

کودکان همواره به دنبال مکان هایی برای بازی در بیرون از خانه هستند، چراکه اکنون مادران آن ها به دلیل شلوغی مکان ها و احتمال بروز خطر تلاش می کنند کودک  خود را در خانه سرگرم بازی کنند و یا آن ها را به مهد کودک بفرستند.

,

 در این بین پارک ها به عنوان مکانی که ضمن دارا بودن درختان و گل های زیبا، اسباب بازی نیز در آن ها وجود دارد، زمینه ساز بازی کودکان و ایجاد شور و نشاط را در آن ها فراهم می کند.

,

اکثر اوقات خانواده ها تلاش می کنند؛ همراه با فرزند خود به نزدیک ترین پارک محل زندگی بروند، تا فرزند آن ها دقایقی را در کنار هم سن  و سالان خود مشغول بازی های سالم شود.

,

در گذشته به دلیل نبود وسایل نقلیه و پارک های کنونی، کودکان با جمع شدن دورهم بازی های بومی را انجام می دادند؛ اما اکنون برخی از خانواده ها به دلیل تغییر سبک زندگی  و آپارتمان نشینی به کودک خود اجازه نمی دهند، که به تنهایی از منزل خارج شود.

,

با گذر از محله های مختلف بندرعباس پارک های کوچکی را می بینیم که در هرکدام تعدادی اسباب بازی شامل( تاب، سرسره و...) وجود دارد، اما موضوع قابل اهمیت در این پارک ها مکان مناسب و امکانات مطلوب برای بازی کودک است.

,

اغلب پارک هایی که در این محله ها ساخته شده در حاشیه خورها قرار دارد، و این موضوع باعث بروز نگرانی هایی برای اهالی شده است.

,

برای بررسی بیشتر این موضوع سری به کوچه پس کوچه های محله های بندرعباس زدیم تا با اهالی محل گفت وگو داشته باشیم.

,

افتادن کودکان در حال بازی در خور

, افتادن کودکان در حال بازی در خور, افتادن کودکان در حال بازی در خور,

پوران امامدادی، شهروند بندرعباسی در گفت وگو با خبرنگار هرمزپرس، با اشاره به اینکه در محله آبنما، پارک در حاشیه خور قرار گرفته است، اظهار کرد:  با وجود اینکه این پارک به اهالی محله نزدیک است، اما به دلیل قرار گرفتن در کنار خور مشکلاتی را برای خانواده ها به همراه آورده است.

, هرمزپرس،,

شهروند بندرعباسی گفت:  پارک از جمله مکان هایی است که کودکان برای آمدن به آنجا و هم بازی شدن با کودکان هم سن خود، ذوق فراوانی دارند.

,

امامدادی با بیان اینکه فرزند همسایه شان سال قبل هنگام بازی درون خور افتاده بود، ادامه داد: متاسفانه این کود به شدت مجروح شد و  و چون رفتن به درون خور برای مادر مقدور نبود، چند نفر از مردها با رفتن به داخل خور این کودک را بیرون آورده و به بیمارستان بردند.

,

, ,

وی در ادامه گفت: به دلیل بروز این مشکلات اکنون مادران با نگرانی از بروز این اتفاق برای فرزندشان، همواره با دلهره همراه با فرزند خود به این پارک می آیند.

,

شهروند هرمزگانی با اشاره به اینکه این پارک در نزدیکی مدرسه قرار دارد، خاطرنشان کرد: بعد از تعطیلی مدرسه اکثر کودکان، برای بازی به این پارک مراجعه می کنند، لذا حل مشکلات این پارک از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

قرار گرفتن پارک در حاشیه خور و بین دو خیابان

, قرار گرفتن پارک در حاشیه خور و بین دو خیابان, قرار گرفتن پارک در حاشیه خور و بین دو خیابان,

مهدیه جمشیدی، شهروند هرمزگانی در گفت وگو با خبرنگار هرمز پرس، با اشاره به اینکه این پارک بین دوخیابان قرار دارد، اظهار کرد: به دلیل شلوغی خیابان ها و تردد موتور سیکلت ها، رفتن کودکان به تنهایی به این پارک و بازی در آن خطرناک است.

, هرمز پرس،,

شهروند هرمزگانی افزود:  به دلیل جمعیت بالایی که در این منطقه زندگی می کنند، آب هایی که به خور سرازیر می شود، بسیار زیاد است، و اغلب اوقات با وجود اینکه دو بار در هفته این خور تمیز می شود، باز هم این خور کثیف است و احتمال بیمار شدن کودکانی که در حاشیه خور بازی می کنند وجود دارد.

,

 

, ,

جمشیدی با اشاره به اینکه در بلوار راه آهن، 22 بهمن، شهناز نیز پارک هایی در حاشیه خور ساخته شده است، گفت: متاسفانه این خورها سرپوشیده نیستند و اغلب نیز در کنار خیابان ها قرار گرفته اند.

,

وی با بیان اینکه این پارک مکان دورهمی برای پیرمردها نیز می باشد، خاطر نشان کرد: وسایلی که دراین پارک وجود دارد، متناسب با سن کودکان نیست و تاب  سرسره که قبلا در پارک وجود داشت به دلیل خرابی از پارک جمع آوری شد، وپس از آن وسایلی آورده شده که برای بازی کودکان مناسب نیست اما با این وجود بچه های کوچک نیز از آن ها استفاده می کنند.

,

, ,

مناسب نبودن زمین پارک

, مناسب نبودن زمین پارک, مناسب نبودن زمین پارک,

اصغر مرادی، شهروند بندرعباسی در گفت وگو با خبرنگار هرمزپرس، اظهار کرد: زمین این پارک برای بازی مناسب نیست و اگر کودکی دچار در حین بازی به زمین بیفتد به شدت زخمی می شود. همچنین فقط در حاشیه خور چند درخت وجوددارد، بنابراین این پارک به ایجا فضای سبز نیز نیاز دارد.

, هرمزپرس،,

این شهروند گفت: متاسفانه سطل آشغال نیز در محوطه پارک وجود ندارد و کودکان آشغال های خود را درون خوری که در  نزدیکی پارک واقع شده می اندازند.

,

وی خاطر نشان کرد: این تنها پارکی است که در وسط محله قرار گرفته و کودکان می توانند به آن مراجعه کنند، بنابراین افزودن امکانات به آن و حل مشکلات بسیار اهمیت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه