اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند

حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در هیئت مکتب الزهرا (س) با بیان اینکه بهره‌مندی از حکمت، انسان را از حقایق ایمانی لبریز می‌کند، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در هیئت مکتب الزهرا (س) تاکستان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج اظهار کرد: خداوند در خصوص قرآن فرمود، قرآن حکمت است و تمام زیبایی‌ها و عظمت‌های خیره کننده در کتاب الهی مشاهده می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی تصریح کرد: انسان‌ها به اندازه لیاقت، شایستگی و ظرف ایمانی خود، می‌توانند از حکمت و نعمت‌های الهی بهره‌مند شوند و خود را از حقایق ایمانی لبریز کنند. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 21 سوره حشر می‌فرماید: «اگر این قرآن را بر کوهى فرو مى‌فرستادیم یقیناً آن را از بیم خدا فروتن از هم ‏پاشیده مى‏‌دیدى و این مثلها را براى مردم مى‌زنیم باشد که آنان بیندیشند». 
,
,
,
,
, ,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام علی (ع) قرآن ناطق است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمود: اگر محبت من به کوه وارد شود، آن را متلاشی می‌کند؛ یعنی تحملِ محبت، هضم ولایت و معرفت امام علی (ع) مقدور کوه نیست، همان گونه که هضم معانی بلند قرآن مقدورش نیست. 

وی در ادامه عنوان کرد: مردى که او را «همام» صدا مى‌کردند و عابد و زاهد کوشایى بود وقتى که امیرالمؤمنین علیه السلام مشغول خطبه بود از جایش بلند شد و گفت: اى امیرمؤمنان (ع)، مؤمن را آنطور براى ما تعریف کن که انگار او را در برابر خودمان مى‌بینیم. 

عابدینی افزود: امام علیه السلام در پاسخ به او تأمل فرمودند اما وقتی اصرار «همام» را مشاهده کردند، فرمودند اى «همام»، تو خود از خدا بترس و نیکوکار باش که خدا با اهل تقوا، پرهیزکاران و نیکوکرداران است. 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: «همام» به این پاسخ اکتفا نکرد و قانع نشد تا اینکه حضرت را سوگند داد: امام (ع) خطبه‌اى مفصل از اوصاف مؤمن فرمود: چون امام اوصاف مؤمن را مى‌شمارد، همام بى هوش شد و در آن بى هوشى، از دنیا رفت و این بخاطر حکمت امیرالمؤمنین (ع) است و حضرت فاطمه زهرا (س) حکیمه خاندان نبوت و رسالت هستند. 

وی اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند حکمت چیزی است که اگر کسی مقداری از آن را بچشد، صبر و قرارش را از دست می‌دهد، در اینکه حکمت بیشتری بدست آورد و این چنین محو در حکمت می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند منظور قرآن از «لیله القدر»، فاطمه (س) است و علما نیز توضیح داده‌اند همانطور که در شب «لیله‌القدر» قرآن نازل شده است، از وجود با برکت حضرت فاطمه (س) نیز یازده قرآن ناطق پا به عرصه وجود گذاشته‌اند. 

عابدینی در پایان به بیان احادیثی از حضرت فاطمه علیهاالسلام پرداخت و بیان کرد: حضرت در حدیثی می‌فرمایند: ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم. ما برگزیدگان پاک و مقدّس پروردگار مى‌باشیم، ما حجّت و راهنما خواهیم بود و ما وارثان پیامبران الهى هستیم. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی افزود: حضرت فاطمه علیهاالسلام در حدیث دیگری فرمودند: هر کسی عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را براى او تقدیر مى‌نماید. 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه