اخبار داغ

تلاش آمریکا برای فتنه‌انگیزی ادامه داد؛

نقشه راهبردی آمریکا برای تسلط بر سوریه با سلاح اختلاف

نقشه راهبردی آمریکا برای تسلط بر سوریه با سلاح اختلاف
سوریه همچنان اصلی ترین منطقه مورد نظر ایالات متحده در منطقه خواهد بود و ایجاد تفرقه، راهبرد اصلی این کشور برای تضعف دولت محلی به شمار خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز-مهرداد حیدرزاده/ موقعیت سوریه در منطقه که آن را به عنوان حلقه وصل محور مقاومت مطرح می کند و عراق و ایران را به لبنان و فلسطین پیوند می دهد، این کشور را مورد توجه ایالات متحده قرار داده و آمریکا را به تلاش برای تسلط بر آن واداشته است. پس از شکست توطئه داعش، رویکرد آمریکا برای این هدف شکل دیگری به خود گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حمایت از اقلیت ها

, حمایت از اقلیت ها, حمایت از اقلیت ها,

ایالات متحده برای تسلط بر سوریه و ضعیف کردن دولت مرکزی اسد، حمایت از اقلیت ها، خصوصا کردهای سوریه را در دستور کار قرار داده است.

,

آمریکا به خوبی می داند که تنها راه رسیدن به منافع خود در سوریه استفاده از ظرفیت های مختلف همچون کردها است. بنابر تفاهمی که میان کُردها و آمریکا صورت گرفته، واشنگتن تعهد داده از کردها (نظامی و سیاسی) حمایت کند و در مقابل حمایت کردها از حضور نظامی در منطقه را به دست آورد.

,

, ,

در حال حاضر کردها بیش از دیگر گروه ها به آمریکا گرایش دارند و راه رسیدن به استقلال و منطقه مستقل کردی در سوریه را، در حمایت های آمریکا می دانند. واشنگتن نیز به دنبال جذب حمایت کردها در برابر فشارهای آتی از سوی سایر بازیگران است. از نگاه آمریکایی ها کردها اهرم فشار مناسبی برای تاثیرگذاری بر  بازیگران مخالف واشنگتن در سوریه همچون ایران، عراق و حتی ترکیه تلقی می شوند.

,

نفوذ ایران، چالش استراتژیک ایالات متحده

, نفوذ ایران، چالش استراتژیک ایالات متحده, نفوذ ایران، چالش استراتژیک ایالات متحده,

مهم ترین راهبرد واشنگتن در سوریه، مقابله با نفوذ ایران در این کشور است. مقابله با نفوذ ایران از ابتدای بحران سوریه مطرح شد و بعد از فروپاشی داعش، این راهبرد رنگ دیگری به خود گرفت.

,

اولویت اصلی آمریکا در آینده سیاسی سوریه، جلوگیری از نفوذ ایران است. در این زمینه نباید راهبردهای آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه را صرفا در ابعاد نظامی خلاصه کرد، بلکه راهبردهایی نیز در عرصه سیاسی دنبال می شود.

,

بسیاری از تحلیل گران و دولت مردان آمریکا معتقدند یکی از ابزارهای مقابله با نفوذ ایران، حضور آمریکا در سوریه به لحاظ دیپلماتیک و نظامی است. دلیل آن ها نیز در عقب نشینی شان از عراق است.

,

این تحلیل گران معتقدند که اشتباه عقب نشینی پیش از موعد از عراق نباید تکرار شود، چرا که این حضور برای متوقف ساختن اقدامات ایران و عدم بازگشت دوباره تروریست‎ها مفید خواهد بود.

,

, ,

به اعتقاد آمریکایی ها، بشار اسد مسبب و عامل اصلی نفوذ ایران در سوریه است. دلیل اصلی که آمریکا همواره بر رفتن بشاراسد تاکید دارد، همین عامل است. هر چند در قطعنامه ۲۲۵۴ به سرنوشت بشار اسد اشاره نشده، اما موضع آمریکایی ها نشان از عدم آینده سیاسی بشاراسد در این کشور است.

,

از سوی دیگر استفاده از ابزارهایی همچون کمک به بازسازی سوریه، خدمات، زیرساخت ها و ثبات سیاسی تحت نظارت سازمان ملل، در دستور کار ایالات متحده است.

,

اگر واشنگتن در آینده اقتصادی سوریه نقش آفرینی کند، تاثیرگذاری این کشور بر اوضاع سیاسی سوریه بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر فرایند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل به معنای کوتاه کردن دست بازیگران مخالف آمریکا همچون روسیه و ایران و طرح های ابتکاری آن هاست، هرچند نباید احتمال توافقات پنهانی روسیه و آمریکا را نیز از نظر دور داشت.

,

سلاح جدید آمریکا

, سلاح جدید آمریکا, سلاح جدید آمریکا,

پس از شکست های اخیر ایالات متحده در منطقه که با همراهی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی به دنبال زدودن محور مقاومت بود، این کشور قصد دارد تمام ابزارهای نظامی و بین المللی را برای اعاده حیثیت خود به کار گیرد. سوریه همچنان اصلی ترین منطقه مورد نظر ایالات متحده در منطقه خواهد بود و ایجاد تفرقه، راهبرد اصلی این کشور برای تضعف دولت محلی به شمار خواهد رفت.

,

, ,

با این حال رویدادهای چند هفته گذشته نظیر سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی به دست ارتش سوریه، از معادلات جدید منطقه ای و استحکام محور مقاومت برای مقابله با حضور دشمن در منطقه خبر می دهد.

,

برآیند تمام این مسائل در آینده نقش ایالات متحده در منطقه و تاثیرگذاری آن را نشان خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه