اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران:

مشکلی برای تأمین میوه شب عید نداریم/ علت قیمت 8 هزار تومانی موز در بازار

مشکلی برای تأمین میوه شب عید نداریم/ علت قیمت 8 هزار تومانی موز در بازار
رئیس اتحادیه میوه و تره بار مرکز مازندران با بیان اینکه با توجه به نزدیکی بازار شب عید، قیمت‌ها از ثبات و میزان مطلوبی برخوردار است، گفت: مشکلی برای تأمین میوه بازار شب عید در استان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، طی روزهای اخیر قیمت موز تا کیلویی 8 هزار تومان در خرده فروشی‌ها رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

بر اساس این گزارش، علت افزایش قیمت موز طی هفته‌های اخیر افزایش نرخ ارز و بالارفتن قیمت جهانی این محصول ناشی از کمبود تولید آن در برخی از کشورها به‌ویژه فیلیپین است که موجب شده است تا سهمیه‌ ایران از سوی کشورهای تأمین‌کننده موز کشور کاهش پیدا کرده است.

این گزارش حاکی است طبیعتا در چنین شرایطی میزان واردات و نهایتا عرضه موز در بازار داخلی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا منجر به افزایش قیمت می‌شود و این در حالی است که در چنین وضعیتی، گزینه‌های بعدی تأمین موز بازار کشور نظیر اکوادور نیز قادر به پاسخگویی نیست و این موضوع در کنار افزایش تقاضا در ایام پایانی سال و به‌ویژه بازار شب عید، افزایش این محصول را طی روزهای آتی محتمل می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر، شاهد افزایش قیمت موز که عموما وارداتی است هستیم که متأثر از افزایش نرخ ارز است.

امیرحسین فخرآوران افزود: در حال حاضر قیمت موز در میادین میوه و تره‌بار 6 هزار و 800 تومان است که با احتساب سود 20 تا 35 درصدی در کف بازار، 8 هزار تومان در واحدهای خرده عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار مرکز مازندران با بیان اینکه با توجه به نزدیکی بازار شب عید، قیمت‌ها از ثبات و میزان مطلوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مشکلی برای تأمین میوه بازار شب عید در استان وجود ندارد.

فخرآوران در پایان به قیمت انواع میوه و تره‌بار در میادین میوه اشاره کرد و گفت: قیمت امروز سیب سفید و قرمز 2 هزار و 200 الی 2 هزار و 500 تومان، تامسون یک‌هزار و 500 تومان، خیار و گوجه یک‌هزار و 300 تومان، کیوی 2 هزار و 800 الی 3 هزار تومان، کدو، سیر، سیب زمینی، کاهو، کرفس،  فلفل دلمه، هویج و شلغم یک‌هزار و 200 الی یک‌هزار و 500 تومان، پیاز سفید یک‌هزار و 800 و پیاز زرد یک‌هزار و 500 تومان، گریپ فروت جنوب 4 هزار تومان، سیر 12 هزار تومان، لیمو شیرین 4 هزار و 300 و لیمو ترش 13 تا 14 هزار تومان، توت فرنگی 10 تا 11 هزار تومان و سیب زمینی نو یک‌هزار و 800 تومان است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه