اخبار داغ

اجرای پروژه ایمن سازی خطوط لوله انتقال نفت در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

اجرای پروژه ایمن سازی خطوط لوله انتقال نفت در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
پروژه ایمن سازی نقاط آسیب پذیر خطوط لوله انتقال نفت 12 و 20 اینچ در منطقه شاوور شوش به اتمام رسید .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آسماری،سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این خبر اظهار داشت : خط لوله مذکور که نفت واحدهای فرآورشی این شرکت را در شمال غرب خوزستان به اهواز منتقل می کند در چندین نقطه مساعد آسیب تشخیص داده شد که عملیات بهسازی و ایمن سازی آن در دستور کار واحد نفت و گاز این مدیریت  قرار گرفت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آسماری,

مهرداد آقا بیگی افزود : براساس بازدیدها و بازرسی ها ، 5 نقطه که از روی شیب ها و عوارض تند طبیعی عبور می کرد مستعد آسیب تشخیص  داده شد .

,

وی ادامه داد : طی این اقدام اصلاحی در ابتدا  لایه های محافظ و عایق بمنظور جلوگیری از خوردگی و خطرات ناشی از آن دور لوله پیچیده تا ایمن سازی لازم در این خصوص صورت گیرد سپس با ساخت تیر ورق هایی با ابعاد بزرگتر از قطر لوله این لوله ایمن سازی شد . در خاتمه و پس از عایق کاری ها روی لوله لایه بتن ریخته شد تا این نقاط به بهترین شکل ممکن در برابر خطرات خوردگی و پوسیدگی کنترل و تثبیت شوند .

,

سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه از اجرای پروژه ایمن سازی خط لوله انتقال نفت در منطقه گاومیش آباد دزفول خبر و گفت : این پروژه نیز با احداث خط لوله جدید توسط همکاران این مجموعه انجام شد .

,

مهرداد آقابیگی افزود : با توجه به بازرسی های ضخامت سنجی صورت گرفته توسط همکاران بازرسی فنی تشخیص داده شد که خط لوله پیشین از مدار خارج شود تا مخاطرات زیست محیطی برطرف گردد .

,

وی تصریح کرد : برای اجرای این پروژه بیش از 10000 متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی ، 900 متر سندبلاست و لتف پیچی لوله 12 اینچ و عملیات توپکرانی و تست هیدرو استاتیک صورت گرفت و با کسب تأییدیه های لازم از سوی کارشناسان بازرسی فنی ، نفت تولیدی واحدهای فرآورشی ناحیه شمال غرب خوزستان برای انتقال به مبادی مصرف در این خط لوله جاری گردید .

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه