اخبار داغ

پیشوایی‌ها در آخرین روزهای سال به زیارت شهدا و اهل قبور رفتند

پیشوایی‌ها در آخرین روزهای سال به زیارت شهدا و اهل قبور رفتند
مجاوران آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) در آخرین پنجشنبه سال بر اساس رسمی دیرینه با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم به زیارت اهل قبور و شهدا رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضور بر مزار درگذشتگان و شهدا که معمولاً در روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز ایام شب‌های برات و آخرین پنجشنبه سال صورت می‌گیرد در حقیقت رسم زیبایی است که براساس روایت‌های نقل‌قول شده از ائمه اطهار و معصومین(ع) دارای تبعات خوبی است چراکه امام جعفر صادق(ع) در این باب فرمودند: مردگان خود را زیارت کنید؛ زیرا آن‌ها از زیارت شما خشنود می‌شوند، و شما هم حاجت‌های خود را هنگام زیارت قبور پدر و مادر از خدا بخواهید؛ زیرا خداوند به‌واسطه دعایی که بر مزار آن‌ها می‌کنید حاجات شمارا برآورده می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر همین اساس اقشار مختلف مردم شهرستان پیشوا به‌صورت خانوادگی با حضور بر مزار اموات و شهدا ضمن قرائت قرآن و خواندن فاتحه به پخش خرما، حلوا، شکلات و شیرینی می‌پردازند تا از این طریق موجبات خشنودی و شادمانی روح درگذشتگان را فراهم کنند.

,

حضور مردم پیشوا در آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر امام رضا(ع) به عنوان محلی برای راز و نیاز با خداوند متعال دارای بیشترین تجمع است ؛بر مزار هر یک از درگذشتگان مدفون در صحن امامزاده ،به همت بازماندگانش ترمه‌ای پهن می‌شود و در کنار قرآنی که بر روی آن قرارگرفته ظروفی حاوی نقل، شکلات، شیرینی، حلوا نیز به چشم می‌خورد.

,

در این میان نیز خانواده‌هایی که به‌تازگی عزیزی از دست دادند با دعوت از یک مداح و قرآن‌خوان بر سر مزار عزیزشان آیاتی از قرآن تلاوت و روضه‌خوانی می‌کنند و شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرائت فاتحه، باردیگر با ابراز تسلیت، با صاحبان عزا ابراز همدردی می‌کنند.

,

بنابراین با توجه به اهمیت زیارت اهل قبور که درآیات و روایات بر آن تأکید شده وقتی مؤمنان به زیارت اهل قبور می‌‏روند، آن‌ها علم به حضورشان پیدا می‏‌کنند. از حضور مؤمنان بر سر قبور خود خوشحال می‌شوند. با آن‌ها اُنس می‏‌گیرند. وقتی‌که مؤمنان از روی قبر آن‌ها دور می‏‌شوند، دچار وحشت می‏‌شوند ضرورت دارد این حضور در سایر روزهای سال استمرار داشته باشد تا دستان آنانی که از جهان فانی کوتاه است و چشم امیدشان به خیرات و نثار فاتحه از سوی بازماندگان است از این حضور منتظر نماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه