اخبار داغ

جلسه دستمزد بی‌نتیجه ماند

جلسه دستمزد بی‌نتیجه ماند
جلسه امروز شورای عالی کار که برای تعیین رقم دستمزد کارگران تعیین شده بود پس از ساعت‌ها بحث و مذاکره به دلیل اختلاف بالای میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی بدون نتیجه پایان یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایسنا، اختلاف نظر میان شرکای اجتماعی در تعیین رقم دستمزد به نحوی بود که جلسه را به روز شنبه موکول کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی ربیعی رئیس شورای عالی کار در پایان این نشست اختلاف نظر میان گروه‌های کارگری و کافرمایی را دلیل بی نتیجه ماندن جلسه خواند و گفت: اختلاف نظرات زیاد بود و باید جلسات جداگانه‌ای به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌ها به هم تشکیل شود.

,

وی گفت: مبنای افزایش دستمزد کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار نرخ تورم و سبد معیشت است ولی شیوه محاسبه سبد خانوار در کارگروه دولت و کارفرمایان با کارگروه کارگران متفاوت بود.

,

ربیعی از شورای عالی کار به عنوان مهمترین پارلمان گفت‌وگوی اجتماعی نام برد و افزود: طی چند سال گذشته تلاش کردیم مزد سالانه کارگران از تورم پیشی بگیرد.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم افزایش قدرت خرید کارگران و هم کمک به تولید اهمیت دارد، گفت: تلاش ما این است که دستمزد نه تنها روی زندگی مزدبگیران بلکه روی قدرت خرید و قیمت تمام شده تولید هم اثر بگذارد. بر این اساس نشست شورای عالی کار به منظور کاهش اختلاف نظرات و نزدیک کردن دیدگاه گروه‌های کارگری و کارفرمایی به فردا شب موکول شد.

,

جلسه دستمزد شورای عالی کار از صبح امروز با حضور وزرای اقتصادی و نمایندگان دولت، وزیر تعاون، کار و رفاهاجتماعی و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین رقم دستمزد سال آینده کارگران برگزار شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه