اخبار داغ

تخریب محیط زیست؛

قطع درختان "باغ بهشت" خرم آباد +تصاویر

قطع درختان "باغ بهشت" خرم آباد +تصاویر
در روزهای اخیر نیز در اقدامی ناپسند درختان "باغ بهشت" خرم آباد به دلایل نامعلومی قطع شده اند که علاوه بر تخریب محیط زیست منجر به نارضایتی مردم این منطقه نیز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک در روزهای اخیر نیز در اقدامی ناپسند درختان "باغ بهشت" خرم آباد به دلایل نامعلومی قطع شده اند که علاوه بر تخریب محیط زیست منجر به نارضایتی مردم این منطقه نیز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

این درحالی است که فضای سبز اثرات قابل توجهی در کنترل و بهبود هوای شهرها دارند و با کاهش دما و افزایش رطوبت موجب پایداری شهری، کاهش آلودگی هوا و از بین بردن اثرات نامطلوب آلودگی ها می شوند.

,

 

,

یکی از با ارزش ترین کاردکردهای فضای سبز در شهرها، کارکردهای زیست محیطی آنها در کاهش آلودگی هوای شهری است که در حقیقت باعث شده فضاهای سبز ریه های تنفس شهرها به شمار آیند.

,

 

,

درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست، پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر بسیاری دارد و محیط سرسبز بهداشت روانی، نشاط و شادابی را در پی دارد.

,

 

,

با توجه به موضوع آلودگی هوا و نقشی که فضای سبز و درختان در تولید اکسیژن دارند اهمیت موضوع درختکاری ثابت می شود اما در پی عدم نظارت و بازرسی متولیان فضای سبز متاسفانه هر از چندگاهی با پدیده قطع درختان مواجه می شویم که پدیده ای تلخ و ناخوشایند است.

,

 

,

استان لرستان با مساحتی بالغ بر28هزار و 329کیلو‌متر مربع از 2 میلیون هکتار منابع طبیعی شامل  بیش از 649 هزار هکتار اراضی مرتعی و 885 هزار هکتار جنگل برخوردار است.

,

 

,

در چندسال گذشته که پدیده ریزگردها مشکلاتی را برای استان لرستان به وجود آورده به عقیده کارشناسان مهم ترین راهکار مقابله با آلودگی هوا حفظ و نگهداری محیط زیست از طریق کاشت درخت است لذا  حفظ و صیانت از فضای سبز شهری، طبیعت و درختان باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد نه این که با سهل انگاری براحتی محیط زیست را در معرض تخریب قرار دهیم.

,

 

,

براساس قانون فضاهای سبز و درختان محوطه‌های عمومی، ادارات، پارک‌ها و اماکن مذهبی تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز است و هر گونه قطع درختان و یا تخریب آنها بدون مجوز پیگرد قانونی دارد وهر گونه قطع و یا جابجایی درختان در هر نقطه ای از شهر حتما باید با هماهنگی محیط زیست صورت گیرد.

,

 

,

 حفظ و گسترش فضای سبز یک ضرورت است برهمین اساس متولیان و مسئولان امر بایستی با نظارت بیشتر از قطع بی رویه درختان و تخریب محیط زیست و طبعیت جلوگیری کنند.

,

 

,







, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه