اخبار داغ

تحلیل گر اقتصادی مطرح کرد؛

شوک بزرگ به بازار ارز /تهاجم ناجوانمردانه اقتصادی

شوک بزرگ به بازار ارز /تهاجم ناجوانمردانه اقتصادی
تحلیل گر سیاسی و اقتصادی با بیان این که بر اساس آمارغیررسمی 800هزارنفر دلال دلار در بازارها هستند،گفت: مردم را همه خریدار دلار کرده اند عملا بازار حبابی ایجاد شده که یک صحنه نبرد خیابانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا امیرعلی حیدر امیری؛ تحلیل گر سیاسی و اقتصادی در مصاحبه ای تفصیلی با سفیرافلاک در رابطه با نوسانات اخیر بازار ارز گفت: اوایل دی ماه سال گذشته بازار ارز دچار تلاطم شد و قیمت دلار به صورت لحظه ای تغییر کرد حتی تا مرز هفت هزارتومان رسید و بازار در یک شوک مرگباری فرو رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

وی با بیان این که التهاب بازار ارز مشکلاتی را به وجود آورده است،گفت: با این عدم ثبات در بازار خریدار نمی تواند خرید کند و فروشنده هم نمی تواند بفروشد این وضعیت باعث شده که تولیدکننده ها به بازار مواد خام هجوم بیاورند و قیمت ها به صورت کذایی و حبابی بالا رود.

,

 

,

 توطئه خارج کردن ارز از کشور

, توطئه خارج کردن ارز از کشور,

این تحلیل گر سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: خبرهای تأیید نشده ای وجود دارد که صهیونیسم جهانی و استکبار یک اتاق فکری برای این موضوع تشکیل داده اند بدین شکل که تا آنجا که می توانند دلار را از مملکت خارج کنند.

,

 

,

به گفته امیری خروج دلار از مملکت به هر قیمتی برای صهیونیسم و معاندین نظام صرفه دارد در سال گذشته چندین قاچاقچی کارشان فقط خارج کردن دلار از کشور بود که صندوق ذخیره ارزی خالی شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه پول نفت، گاز و محصولات پتروشیمی به صندوق ذخیره ارزی برنمی گردد، گفت: امروز در دنیا متوجه شدند ایران هرچیزی را که بفروشد دیگر نمی تواند ارز را وارد مملکت کند و باید به جای آن کالایی را وارد مملکت کند که این بسیار به ضرر ماست.

,

 

,

 این تحلیل گر سیاسی و اقتصادی گفت: عدم حمایت از تولیدات داخلی باعث شده خود به خود تولید داخل بخوابد و کالاهای بی کیفیت خارجی جای محصولات داخلی را بگیرد و برای محصولات خارجی نیز ارزی وارد نمی شود برای مثال اگر برنج از هند وارد می کنیم دولت هند شرط می گذارد که به جای پول نفت باید برنج ببرید.

,

 

,

تهاجم ناجوانمردانه اقتصادی 

, تهاجم ناجوانمردانه اقتصادی ,

امیری با تأکید بر این که دشمن اجازه نمی دهد دلار وارد مملکت شود، گفت: دولت به انواع ترفندها متوسل شده که دلار را از صندوق ذخیره ارزی ما خارج کند و اگر دلاری هم احیانا وجود دارد در دست مردم باشد و توسط مردم این دلار را از دست دولت خارج شود الان میلیاردها دلار پول دست مردم در خانه ها نگه داری می شود.

,

 

,

به گفته وی سال گذشته 630هزار نفر برای تعطیلات عید از مملکت خارج شده که نزدیک 90درصد از این ها به ترکیه رفته اند اگر هرکدام از این ها حداقل 2500دلار هزینه کنند ارزی معادل یک میلیارد و 575میلیون دلار از مملکت خارج کرده اند.

,

 

,

وی با اشاره به توطئه خارج کردن ارز از کشور گفت: در کشور ترکیه قیمت هتل و محل اقامت در ترکیه با ایرانیان ۷۰ درصد حساب می شود یعنی اگر هتلی شبانه روز 100دلار است برای ایرانی ها70دلار حساب می شود آن 30 دلار را سفارت آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم اشغالگر قدس به هتل های ترکیه می دهد یعنی این که در کشور ترکیه برای این که ایرانی ها دلار را ازمملکت خارج کنند تخفیف می دهند.

,

 

,

امیری با اشاره به تهاجم ناجوانمردانه اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران گفت: بانک مرکزی، گمرک ها و مبادی ورودی و خروجی باید اعلام کنند هر ایرانی که  برای سیر و سیاحت از کشور خارج شود فقط ریال ببرد و در آن جا پول را تبدیل به دلار کنند.

,

 

,

زنگ خطر آغاز جنگ نرم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی

, زنگ خطر آغاز جنگ نرم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی,

وی با تأکید بر این که دولت باید متوجه شود که جنگ نرم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی شروع شده اظهار داشت: بر اساس آمارغیررسمی 800هزارنفر دلال دلار در بازارها هستند همه مردم دلال دلار شده اند 10درصد مردم تهران معامله دلار می کنند هرکسی مقداری پول دارد دلار می خرد.

,

 

,

این تحلیل گر سیاسی و اقتصادی با بیان این که دلال های دروغین دلار باید جمع شوند، گفت:  الان عملا آمدنیوز و یک سری رسانه های معاند دروغ پرداز مردم را به خرید دلار تشویق می کنند یعنی اگر یک روز دراویش گنابادی را تحریک می کنند که خیابان گلستان هفتم را ببندد و مردم را به بهانه مشکل اقتصادی به بازار می کشانند تا اموال عمومی را تخریب کنند و ری استار اعلام می کند که مساجد و حسینیه ها را آتش بزنید این هم یک اعلان جنگ ناجوانمردانه اقتصادی است.

,

 

,

امیر با اشاره به زنگ خطر جنگ نرم اقتصادی اظهار داشت: مردم را همه خریدار دلار کرده اند عملا بازار حبابی ایجاد شده که یک صحنه نبرد خیابانی است.

,

 

,

 به گفته وی دولت دلار را تک نرخی کرد که در عین حال که حرکت مثبتی است ایراداتی هم دارد یعنی اگر کالایی با قیمت دولتی وارد شود بازار  دچار نوسان نمی شود وبحث دیگر این که پس اندازها ارزی باشد هرکسی پولی دارد در بانک ها پس انداز کند و سود آن را به دلار بگیرد که این حرکت مثبت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه