اخبار داغ

معاونت خدمات شهری شهرداری قدس مطرح کرد

ارائه طرح جامع مدیریت پسماند شهر قدس در سال جاری

ارائه طرح جامع مدیریت پسماند شهر قدس در سال جاری
معاونت خدمات شهری شهرداری قدس گفت: کانکس های بازیافت در کنار پارک های شهر نصب شده و مشاور طرح مدیریت پسماند استخدام و طرح جامع مدیریت پسماند نیز در حال تکمیل و به زودی اجرایی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، حمید کاظمی معاونت خدمات شهری شهرداری قدس در راستای چگونگی مدیریت پسماند شهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی اظهار داشت: مدیریت پسماند در شهرقدس به صورت سنتی انجام می شود و فقط در بخشی از شهر این عملکرد به صورت مکانیزه در حال انجام است که این مکانیزم برای کل شهر کفایت نمی کند و برنامه هایی در این خصوص برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

وی با بیان اینکه امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود، افزود: به منظور مشخص کردن افق برنامه‌ریزی و چشم‌انداز اجرای طرح‌های مرتبط با پسماند، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند در یک منطقه بسیار ضروری است.

,

کاظمی بیان کرد: برنامه ای که در خصوص زباله تولید شده در منازل تا بحث بازیافت آن  طرح ریزی شده است به این صورت می باشد که این طرح شامل جمع آوری زباله ها ،فرهنگ سازی و تفکیک این پسماند هاست و حتی بحث تفکیک و دفن این زباله ها که به جایی انتقال داده نشود چون در حال حاضر زباله ها در سکوی موقت شهر جمع آوری و پس از تفکیک به اختر آباد منتقل می شوند .

,

معاونت خدمات شهرداری قدس گفت: در سکوی موقت شهرقدس لوله ای راه اندازی شده است که اگر با طی کردن مراحل قانونی بتوانیم تفکیک زباله و بازگردانی پسماند در همان سکو انجام شود.

,

طبق مصوبات و اخبار منتشر شده در سال  گذشته، رئیس اسبق اداره حفاظت از محیط زیست شهر قدس گفت: ایجاد جایگاه تفکیک زباله در بناهای بیش از 12 واحد در شهر قدس توسط شهرداری الزامی شد.

,

رئیس اسبق اداره حفاظت از محیط زیست شهر قدس افزود: این طرح که توسط شهرداری شهرستان قدس به اجرا درآمده صدور هرگونه گواهی عدم خلاف و پایان کار را در واحدهایی با شرایط اشاره شده منوط به ایجاد مکان مناسب برابر دستوالعمل های مدیریت پسماند توسط مالکین نموده است .

,

حمید کاظمی معاونت خدمات شهرداری قدس در خصوص مصوبه های که در سال گذشته توسط مسئولین برای تفکیک زباله انجام شده است خاطرنشان کرد: شاید در شهر شاهد فضایی برای جدا سازی زباله ها نباشید ولی عمده این طرح باید در منازل اجرا شود و هر چقدر هم فضا و امکانات در اختیار مردم قرار گیرد مردم نخواهند رعایت کنند طرح تفکیک عملی نمی شود، صادقانه عرض میکنم که طرح جامع مدیریت پسماند برای سال ۹۷ قطعی است چرا که تا به حال در شهر قدس حتی سازمان مدیریت پسماند هم نداشتیم ولی در حال حاضر سازمانی در خصوص مدیریت پسماند شهر فعالیت جدی را آغاز کرده است.

,

وی با اشاره به اقداماتی که در سال جدید در خصوص مدیریت پسماند شهری صورت گرفته است بیان کرد: کانکس های بازیافت در کنار پارک های شهر نصب شده و مشاور طرح مدیریت پسماند استخدام و طرح جامع مدیریت پسماند نیز در حال تکمیل و به زودی اجرایی خواهد شد.

,

کاظمی عنوان کرد: می توان گفت تمام این فعالیت ها در بحث پسماند به هم مربوط است چرا که اگر سخت افزاری در اختیار مردم نباشد حتی اگر تفکیک زباله ای در شهر صورت بگیرد مردم این زباله را چگونه و به کجا تحویل دهند؟ از جمله فعالیت هایی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود بحث فعالیت فروشگاه سبز در شهر قدس خواهد بود که به صورت طرح تشویقی عمل می شود یعنی در صورت تفکیک زباله و تحویل آن به فروشگاه معاوضه کرده و در عوض کالا و یا شی کار آمدی به شخص داده می شود و امسال حتما طرح مدیریت پسماند اجرای خواهد شد و نتیجه این عملکرد را مردم خواهند دید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه