اخبار داغ

تلگرام بهشت ناشناس‌ها؛

آیا مدافعان تلگرام مدافعان آزادی هستند؟

آیا مدافعان تلگرام مدافعان آزادی هستند؟
بسیاری از مدافعان عدم فیلترینگ تلگرام مدافع هرج و مرج در تبادل اطلاعات هستند، مدافع مسئولیت گریزی در قِبال اظهار نظر و انتشار نظریاتی هستند که می‌کنند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،در حالی که بسیاری از کشورها برای درامان ماندن از هجمه های اجتماعی- فرهنگی و امنیتی پیام رسان تلگرام در تدارک پیام رسان بومی هستند، برخی‌ها در داخل ایران ناله‌های واتلگراما سر داده اند و از احتمال محدودیت در گردش آزاد اطلاعات اظهار ناراحتی می‌کنند...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

فضای تلگرام مانند فضای گجیل سابق تبریز است که همه جور کالایی در آن یافت می شود، معلوم نیست این کالا مال فروشنده است یا نه؟ معلوم نیست این کالا اصل است یا تقلبی؟ و خلاصه هیچ نظارت و فیلتر قانونی وجود ندارد.

,

حال اگر اراده ای درصدد باشد که این فضا را ساماندهی نماید و عده ای شارلاطان و قدّاره به دست مقاومت نمایند که نباید مزاحم بازار آزاد! مردم شد و جلوی رونق اقتصادی را گرفت! عقلا چه موضعی خواهند داشت؟ آیا دفاع از آشفته بازاری، دفاع از آزادی است و آیا هرج و مرج و آنارشیسم مساوی با آزادی بیان است؟ آیا مدافعان تلگرام و هر پیام رسانِ پیام دزد، اجازه می‌دهند که یک فرد ناشناس به اندرونیِ آنها بیاید و در جشن و عزا و مهمانی و جلسات خصوصی آنها شرکت نماید و کسی نپرسد شما که هستی و اینجا چه می‌کنی؟ و چه کار داری!؟ آیا اینها اجازه می‌دهند که خانواده و فرزندانشان شب و روز و وقت و بی وقت دم خور و قرینِ آدمهای ناشناس و مشکوکی باشند که معلوم نیست که هستند، چه می‌خواهند و چه شخصیتی دارند؟ آیا اگر فرزندشان بگوید، اینکه شما مرا از این ناشناس ها نهی می کنید مخالف آزادی بیان و عقیده و آزادی های مشروع است جوابی دارند؟

,

 آری بسیاری از مدافعان عدم فیلترینگ تلگرام مدافع هرج و مرج در تبادل اطلاعات هستند، مدافع مسئولیت گریزی در قِبال اظهار نظر و انتشار نظریاتی هستند که می کنند! و الا کسانی که مسئولیت خود را در قبال گفته‌ها و نوشته‌ها و یا انتشار مطالب دیگران می‌پذیرند، چه دلیلی دارد که در مقابل شفاف سازی فضا از خود ترس و دلهره و نگرانی نشان دهند؟ آیا کسانی که اجازه نمی دهند فردی ناشناس به خودشان و خانواده شان نزدیک شود چگونه اجازه می‌دهند هویت‌های پنهان و نامعلوم (اگر نگوئیم دشمن و مغرض) در جغرافیای مجازی این کشور جولان بدهند؟ و آیا معنای آزادی جز اینست که هر کس بتواند در موارد مربوط به خود که دارای اطلاعات و تخصص در آن است، اظهار نظر کند و صدالبته پذیرای مسئولیت این رای و نظر خود باشد؟ پس مدافعان فیلتر نشدن تلگرام مدافعان پنهان کاری و مسئولیت گریزی هستند نه مدافعان آزادی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه