اخبار داغ

یادداشت/

همت از مسئولین حمایت از مردم /مولفه‌های تکمیل کننده حمایت از تولید و کالای ایرانی چیست

همت از مسئولین حمایت از مردم /مولفه‌های تکمیل کننده حمایت از تولید و کالای ایرانی چیست
مولفه‌های تکمیل کننده حمایت از تولید و کالای ایرانی همچون ارج نهادن به محصولات تولید داخل ، پرهیز از خرید کالای خارجی، فشار اجتماعی برای ارتقای کیفی محصولات داخلی و حتی مقابله با قاچاق و واردات بی رویه و عدم سنگ اندازی ها و بروکراسی های اداری در تولید محصول برای تولید کنندگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان  ؛ سالیان متمادی است که رهبر فرزانه انقلاب به دنبال خود کفایی در عرصه اقتصادی شعارهای مختلفی را برای سال های پیش روی ملت تبیین می فرماید اما به نظر می رسد که مسئولین و مدیران مجری در این عرصه که بازوی رهبری و ملت در جهت تحقق این اهداف  هستند و باید تلاشی جهادی کنند کمتر علاقه  و تحرکی را در این مسیر  نشان می دهند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

به نظر می رسد، واژه حمایت از کالای ایرانی تنها دغدغه ایی  بود که تولید کنند گان ایرانی سال ها به دنبال تحقق ان تلاش می کردند و هر روز از جای جای ایران اسلامی نام واحدی موفق  را می شنویم که به هر طریقی از قاچاق و یا واردات کالایی که در داخل به بهترین کیفیت ساخته می شود اما خریداری ندارد ، گلایه مند هستند .

,

اگر درست و دقیق کالا های ایرانی را بر شماریم خواهیم دید که ۹۸ درصد نیاز مردم ایران در همه عرصه ها از نظامی ، اقتصادی و فرهنگی گرفته تا کالاهای معیشتی همه در ایران اسلامی توسط همین برادران و خواهرانمان در گوشه گوشه این کشور پهناور ساخته و به بازار عرضه می شود و حتی بعضی از این کالاها به  بازار های جهانی نیز راه یافته و صاحب نام  و برند شده اند .

,

بطور مثال صنعت نظامی ایران و ساخت انواع پهاد و موشک و زیر دریایی کشور های ناقض حقوق بشری و استکبار جهانی را انگشت به دهان گذارده است  و یا در عرصه تولید انواع محصولات نانو رادیو و نانو دارو ها  که راه درمان بیماری لاعلاج سرطان در کشور هموار شده ،  لذا این بی انصافی است که کالای ایرانی را خُرد و حقیر شمرده و با عدم حمایت رسمی مسئولان انان را به گوشه ایی قرار دهند  و راه واردات همتای خارجی اش ، انهم به صورت مافیایی در کشور هموار باشد و چرا باید دختر وزیری برای رفع بیکاری خود انواع البسه های خارجی را به ایران وارد کند و هیچ ایرادی هم نداشته باشد ؟؟؟ این  امر یعنی عدم حمایت مسئولین از تولید ات داخلی !

,

گرچه استقلال و خودکفایی در حوزه اقتصادی، مستلزم هم افزایی میان تمامی بخش های جامعه اعم از دولتی و غیردولتی(مردمی و خصوصی) است و در صورت خلل و نارسایی در هر یک از بخش های مذکور، حصول اهداف مورد نظر سخت و دشوار و در برخی مواقع ناممکن خواهد شد و نقش مدیران باید در جهت تحقق حمایت از کالای ایرانی  بسیار پر رنگ تر باشد اما مردم هم باید آنان را همراهی کنند .

,

در این میان، عموم مردم به عنوان قوه ای اثرگذار قادر خواهند بود با عزم ملی ، اقدام و عمل واقعی، روند تحقق برنامه های پیش بینی شده از سوی قوای سه گانه را تسریع کنند.

,

با توجه به دایره وسیع کارکرد قوای مردمی، اعتماد عمومی بسیار بالا در تشکل های مردمی و شفافیت حداکثری، ورود و نقش آفرینی گروه های این‌چنینی در توسعه کشور، نقش بی بدیل و بی نظیری را می توانند ایفاء می‌کند.

,

این  گمان  که کشورهای توسعه یافته جهان، تنها در سایه دستگاه های اجرایی به توفیقات قابل توجه امروزی نائل شده اند نیز غلط است  ، در صورتی که ضمن تاثیرگذاری ۶۰ درصدی دستگاه های اجرایی و نظارتی، نقش آفرینی مردم و عموم جامعه در شکوفایی و پیشرفت کشورهای مذکور، اصلی ترین مولفه در حصول توفیقاتی که امروز از دور یا نزدیک شاهد آن هستیم، به شمار می رود و این ادعا با رصد رفتارهای جمعی و فردی جوامع توسعه یافته به روشنی قابل اثبات خواهد بود.

,

در کشور ایران نیز،  سازمان های مردم نهاد از ظرفیت هایی به شمار می روند که در قالبی مشخص، با هدفی مُعَیَن و در چارچوب های قانونمند شکل می‌گیرند و هر آنچه تشکل های مذکور در حوزه های گوناگون اعم از فرهنگی و اجتماعی از رشد و افزایش هر چه بیشتری برخوردار شوند، به همان میزان شاهد تسریع فرآیند توسعه و پیشرفت در کشورمان خواهیم بود.

,

به واقع، با در نظر گرفتن، عنصر تعیین کننده فرهنگی و اجتماعی در حصول اهداف اقتصادی ، این قاعده مُبرهن  خواهد شد که با نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در راستای تحقق شعار سال، حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی کلمه میسر می شود.

,

بدون تردید با ترویج فرهنگ مقاومتی در اقتصاد کشور، تقویت و توسعه تولید به عنوان اصلی ترین رکن مقاومت پذیریِ فزاینده اقتصاد در برابر فشارها، تحریم ها و دسیسه های دشمنان این مرز و بوم که سالهاست عمده تمرکز خود را برای عناد و مقابله با مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در فاز اقتصادی متمرکز کرده اند، نهادینه خواهد شد.

,

مولفه‌های تکمیل کننده حمایت از تولید و کالای ایرانی همچون ارج نهادن به محصولات تولید داخلی، پرهیز از خرید کالای خارجی، فشار اجتماعی برای ارتقای کیفی محصولات داخلی و حتی مقابله با قاچاق و واردات بی رویه نیز به نحو شایسته و اثرگذاری عملیاتی خواهد شد و تمامی موارد مذکور در سایه فعالیت و کارکرد مطلوب سازمان های مردم نهاد، قابل حُصول خواهد بود.

,

در واقع، پیش نیاز اصلی خودکفایی، همدلی مردم و مسئولان است و در این مسیر، رشد و توسعه سازمان های مردم نهاد، تسهیل کننده همدلی مذکور میان مردم و سپس مجاب ساختن دستگاه های ذی ربط به حرکت در مسیر اهداف عالیِ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب خواهد بود.

,

اما از مردم نمی توان متوقع بود تا از کالایی استفاده کنند که مدیران و مسئولان رتبه بالا در سطح کشور از ان کالا ها نه تنها استفاده نمی کنند بلکه کالای وارداتی خوش رنگ و لعاب را جایگزین آن کرده و در بین مردم و در انظار عمومی ظاهر می شوند لذا مسئولان در ابتدا باید از خود شروع کنند تا بتوانند ملتی را با خود همراه سازند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه