اخبار داغ

در سایه بی تدبیری مسؤلین؛

افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان/ نبود کارخانه صنایع تبدیلی در عنبرآباد

افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان/ نبود کارخانه صنایع تبدیلی در عنبرآباد
مسئولین در ساخت کارخانه صنایع تبدیلی در جنوب کرمان توجه بیشتری داشته باشند و برای تحقق فرامین رهبری باید از تولیدات کشاورزان حمایت نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرجنوب،شغل اکثر مردم جنوب استان کرمان کشاورزی است  و بیشتر خانواده ها از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند اما چندین سال است که کشاورزان جنوب کرمان دچار ضرر و زیان فراوانی شده اند و زیر بار قرض  و وام از بانک ها رفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرجنوب,

به دلیل نخریدن  و افت قیمت محصولات کشاورزی  سال های گذشته در جنوب کرمان شاهد دپو کردن هزاران تن محصول کشاورزی بودیم  اما امسال هم مانند سال گذشته شاهد افت قیمت محصولات کشاورزی از جمله (خیار، گوجه و پیاز ) هستیم.

,

معناصری از کشاورزان بخش مرکزی عنبرآباد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گناه ما کشاورزان چیست در طول سال شبانه روز برای کشت و بدست آوردن محصولات کشاورزی تلاش می کینم ولی هنگام نتیجه محصول ما را با قیمت بسیار پایینی خریداری می کنند که این قیمت خریداری شده هم پول کارگر برداشت محصول هم نمی شود.

,

نظم آبادی دیگر کشاورز عنبرآبادی گفت: چراباید خیار را کیلویی ۱۰۰، گوجه را کیلویی ۲۰۰ و پیاز را کیلویی ۲۰۰تومان بفروش برسانیم اگر کارخانه صنایع تبدیلی در جنوب کرمان وجود داشت مشکل بسیاری از کشاورزان حل می شد.

,

وی افزود: در جنوب کرمان هزاران تن خیار سبز  و گوجه تولید می شود اگر یک کارخانه تولید خیار شور در جنوب کرمان وجود داشت دیگر لازم نبود کشاورزان خیار سبز را کیلویی ۱۰۰تومان به فروش برسانند .

,

امیدواریم مسؤلان و متولیان امر در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و از سوی دیگر راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط اقدام کنند زیرا با این قیمت پایین برداشت محصول صرفه اقتصادی ندارد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه