اخبار داغ

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ارومیه برگزار می شود

مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ارومیه برگزار می شود
مدیرموسسه علوم قرآنی یس ارومیه از برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در ارومیه خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا معصومه وجدانی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، درخصوص برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ایام مبارک ماه رمضان در محل مصلی ارومیه، گفت: همه روزه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان برتر و افرادی که قرائت آنان از طرف شورا فرهنگ قرآنی تایید شده خوانده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه این مراسم هر روز از ساعت ۱۸ آغاز و تا ۲۰ ادامه خواهد داشت، افزود: همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه حجاب و عفاف، قرآنی و مشاوره خانواده برپا شده و برای مادرانی که همراه فرزندان خود در این جمع خوانی حاضر می شوند جهت رفاه حال آن عزیزان بخش نگهداری از کودکان با استفاده از مربیان مجرب و کارآزموده ایجاد شده است.

,

مدیر موسسه علوم قرآنی یس ارومیه، با اشاره به اینکه این مربیان در طول برگزاری جمع خوانی به کودکان سوره ها،اشعار و قصص قرآنی می آموزند، اظهارداشت: همچنین بخش تجوید الصلاه برای کسانی که در تجوید سوره های نمازهای یومیه مشکل دارند برگزارشده و در بخشی دیگر اقدام به ثبت نام از بانوانی که میل به فعالیت در مسائل قرآنی دارند می شود.

,

وی، با تاکید براینکه در کنار جمع خوانی قرآن کریم مسابقات قرآنی برای سنین مختلف برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هرروز سوالاتی با عناوین بصیرتی و مسائل روز هنگام خروج از مصلی ارومیه در بین شرکت کنندگان پخش و روزانه به ۳ نفر از پاسخ دهندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

,

وجدانی، با بیان اینه روزانه قبل از شروع برنامه یک سخنران بومی به بیان مسائل تحکیم بنیان خانواده، معضل طلاق در جامعه و دیگر مسائل روز می پردازد، ابراز داشت: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ رحل قرآن کریم در مصلی چیده می شود که با توجه به اینکه این جمع خوانی اکنون به یک ادعا در بین مردم تبدیل شده و استقبال قابل توجهی از آن صورت می گیرد برخی مواقع به مرز ۴ هزار شرکت کننده در روز نیز می رسیم.

,

وی، با بیان اینکه سال گذشته استقبال قابل توجهی از محفل قرآنی صورت گرفته، گفت: سال گذشته شاهد حضور پرشور مردم در این جمع خوانی ها به خصوص در بخش بانوان بودیم به گونه ای که علاوه بر ۳ هزار و ۵۰۰ رحل موجود اقدام به تامین قرآن بیشتری کرده و در اختیار شرکت کنندگان گذاشته می شد.

,

مدیر موسسه علوم قرآنی یس ارومیه، در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال نیز همچون سال گذشته بیش از ۳ هزار شرکت کننده روزانه وجود داشته و حتی از مرز ۴ هزار نفر نیز بگذرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه