اخبار داغ

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

در زمینه کاهش وابستگی به نفت چندان موفق نبوده ایم/پازل های اقتصاد کشور در بخش تولید جفت و جور نیستد

در زمینه کاهش وابستگی به نفت چندان موفق نبوده ایم/پازل های اقتصاد کشور در بخش تولید جفت و جور نیستد
نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:پازل های اقتصاد کشور در بخش تولید جفت و جور نیستند در این زمینه باید از رفتارهای جزیره‌ای خارج شویم و یک حرکت اقتصادی هماهنگ ایجاد کنیم تا از وابستگی به نفت رهایی یابیم و در تحریم فشار کمتری به کشور وارد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص توجه به اقتصاد بدون نفت اظهار کرد: بازار نفت یکی از بازار های سیاسی، فشار پذیر و انعطاف پذیر می باشد؛ که حتی کارتل هایی که برای ضربه گیری از فشارهای وارد به منافع تولیدکنندگان مانند اپک تشکیل شده است؛ نمی‌توانند ثبات بازار و منافع اعضای خود را حفظ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا کشورهایی که اقتصادشان به نفت وابسته است اقتصادی ضربه پذیر خواهند داشت؛ از طرفی نفت سرمایه ملی است که باید صرف زیرساخت‌ها و توسعه کشور شود به این معنی که باید از ثروت منابع طبیعی به ثروتی دیگر تبدیل گردد.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: این سرمایه ملی باید رفاه نسل ها را تضمین کند و  نباید صرف هزینه‌های جاری شود؛ این نیز یک ضربه ای است که کشورهایی که امور خود را بر پایه نفت می گذارند؛ دریافت می کنند.

,

امیری خامکانی با بیان اینکه کشور ما در قوانین مختلفی برنامه ریزی هدفگذاری را به منظور کاهش وابستگی به نفت انجام داده است که چندان موفق نبوده، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص چندین بار تاکید داشته اند.

,

وی ادامه داد: در این راستا نیز سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط معظم له ابلاغ شد که مسئولین بر تولید داخل و بنگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ داخلی محور تلاش کنند که امیدواریم در این راه به هدف برسیم.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های زیادی در منابع طبیعی مانند معادن سنگ آهن، مس، زغال سنگ، فلزات مختلف و سنگ های تزئینی در سطح استان گفت: همچنین در حوزه گردشگری و محصولات انحصاری باغی و زراعی مانند پسته، خرما، زعفران و ... ظرفیت های بسیار خوبی در استان کرمان وجود دارد.

,

اقتصاد کشور را بر پایه بنگاه های نفتی و غیر نفتی بسازیم

, اقتصاد کشور را بر پایه بنگاه های نفتی و غیر نفتی بسازیم, اقتصاد کشور را بر پایه بنگاه های نفتی و غیر نفتی بسازیم,

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: اما نتوانسته ایم اشتغال و اقتصاد خود را در بنگاه های وابسته به این ظرفیت‌ها برسانیم؛ حتی در بنگاه‌هایی که تولیدشان بر پایه نفت و گاز مانند پتروشیمی‌ها، پالایشگاه ها و فرآورده های آنها پیش ببریم؛باید بتوانیم اقتصاد کشور را بر پایه بنگاه‌های تولیدی پایه نفتی و غیر نفتی بسازیم.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تأکید بر اینکه کلید حل مشکل رفع موانع دست و پاگیر تولید کشور، نگاه ملی تولیدی در داخل است، ابراز کرد: سیاست زدایی از فضای اقتصادی و ایجاد اجماع ملی برای تولید به طوری که همه به دنبال یک هدف باشیم و تلاش‌های یکدیگر را خنثی نکنیم از دیگر مسائلی است که می تواند مشکلات تولید را هموار کند.

,

اجماع ملی از نان شب هم واجب تر است

, اجماع ملی از نان شب هم واجب تر است, اجماع ملی از نان شب هم واجب تر است,

امیری خامکانی اذعان کرد: با توجه به اینکه امروزه آمریکا و هم پیمانانش کشور ما را تحت فشار قرار داده اند؛ توجه به اجماع ملی و درک واقعیت امروزمان از نان شب هم واجب تر است و با همدلی و همزبانی در ایجاد شرایط روان و امن در کشور می تواند به گونه ای باشد که خود نیاز داخلی کشور را تأمین کنیم.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقداماتی در قالب اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف صنعت معدن ،پتروشیمی ها ،گردشگری ها و پالایشگاه ها انجام شده است.

,

برای ایجاد حرکت هماهنگ اقتصادی باید از رفتاره جزیره ای خارج شویم

, برای ایجاد حرکت هماهنگ اقتصادی باید از رفتاره جزیره ای خارج شویم, برای ایجاد حرکت هماهنگ اقتصادی باید از رفتاره جزیره ای خارج شویم,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در پایان با بیان اینکه در زمینه تولید علم و فناوری نیز کارهایی انجام شده که باید با یک استراتژی واحد مدیریت شده این اقدامات را در زمینه اقتصاد و تولید دنبال کرد، گفت: اقتصاد کشور در بخش تولید در قالب پازل های تشکیل دهنده جفت و جور نیستند و در این زمینه باید از رفتارهای جزیره‌ای خارج شویم و یک حرکت اقتصادی هماهنگ ایجاد کنیم تا از وابستگی به نفت رهایی یابیم و در تحریم فشار کمتری به کشور وارد شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه