اخبار داغ

واکنش زنگنه به احتمال افت صادرات نفت ایران

واکنش زنگنه به احتمال افت صادرات نفت ایران
وزیر نفت گفت: تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر ایران، مهم‌ترین عامل رشد قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده است و آن‌ها بزودی به ناکارآمدی روش‌های خود پی می‌برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه در گفتگو با شبکه سی‌ان ان افزود: وضع اخیر در بازار و قیمت بالا، تنها به دلیل توازن میان عرضه و تقاضا نیست، بلکه نتیجه رفتارهای رئیس جمهور آمریکا و دولت آن کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: پس از سخنرانی ترامپ در هشتم مه سال ۲۰۱۸ و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، قیمت نفت در یک هفته ۶ دلار جهش یافت؛ این به آن معناست که تنش سیاسی در منطقه و ابهام در بازار، نتیجه رفتارهای سیاسی از جانب آمریکاست.

,

وزیر نفت همچنین این احتمال را تأیید کرد که توافق نهایی در روز جمعه (اول تیرماه) این خواهد بود که نیازی به توافق جدیدی نیست و باید پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت حفظ شود.

,

زنگنه همچنین در واکنش به برخی پیش‌بینی‌ها درباره افت شدید صادرات نفت ایران، گفت: تلاش می‌کنیم سطح صادرات خود را حفظ کنیم، اما درباره چگونگی آن نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، زیرا دولت آمریکا به شریکان ما حمله خواهد کرد.

,

وی افزود: ترامپ با حذف توافق هسته‌ای هم به دنبال خنثی کردن دستاوردهای دولت اوباماست و هم ایران را به طور خاص هدف قرار داده است.

,

وزیر نفت گفت: تلاش برای تغییر رژیم، یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های دولت آمریکاست؛ جان بولتون و برخی دیگر چنین چیزی می‌گویند و گمان می‌کنند که می‌توانند نظام ایران را تغییر دهند، اما با مقاومت ما، آن‌ها خیلی زود درمی‌یابند که این کار غیرممکن است.

,

زنگنه اظهارداشت: مردم ایران ممکن است در سختی‌های زیادی باشند و از برخی مسائل نارضایتی باشند، اما آن‌ها نمی‌خواهند همه چیز را تغییر دهند؛ این مساله غیرممکن است و آمریکایی‌ها آن را خیلی زود درک خواهند کرد.

,

زنگنه برای شرکت در نشست رسمی اول تیر (۲۲ ژوئن) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین به سر می‌برد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه