اخبار داغ

با گذشت 5 سال؛

شهرک های نوسازی که برای مردم زلزله زده سرپناه نشد/روستائیان بشاگرد زندگی در کپر را به خانه های نوساز ترجیح می دهند

شهرک های نوسازی که برای مردم زلزله زده سرپناه نشد/روستائیان بشاگرد زندگی در کپر را به خانه های نوساز ترجیح می دهند
در اردیبهشت ماه سال 92 زلزله‌ای به بزرگی بیش از 6 ریشتر بشاگرد را لرزاند و هزاران خانه به صورت کامل تخریب شد و ستاد بحران 730 واحد مسکونی را 6 شهرک احداث کرد اما با گذشت بیش از 5 سال از ساخت همچنان شهرک های نوساز خالی از سکنه مانده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ در اردیبهشت ماه سال 92 زلزله‌ای به بزرگی بیش از 6 ریشتر بشاگرد شرقی ترین استان هرمزگان را لرزاند و هزاران خانه به صورت کامل تخریب شد و خسارت بسیار سنگینی به اهالی بخش گافر وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

در همان زمان دولت بلافاصله با تشکیل فوری ستاد بحران اقدام به بازسازی مناطق آسیب دیده این شهرستان کرد و 730 واحد مسکونی در 6 شهرک در شهرستان بشاگرد را احداث کرد اما با گذشت بیش از 5 سال از ساخت این منازل مسکونی همچنان برخی منازل مسکونی در شهرک ها خالی از سکنه مانده است.

,

مردم بشاگرد، نبود آب و کمبود امکانات را علت اصلی خالی ماندن خانه ها از سکنه می دانند که تعداد زیادی از این شهرک ها در شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد احداث شده که اکنون فرسوده شده اند و در حال تخریب است.

,

, ,

سقف شهرک های نوساز مردم زلزله زده در حال فرو ریختن است

, سقف شهرک های نوساز مردم زلزله زده در حال فرو ریختن است, سقف شهرک های نوساز مردم زلزله زده در حال فرو ریختن است,

راشد طیب شاهی، شهردار شهر سردشت در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در این خصوص اظهار کرد: در سال 92 در پی زلزله بشاگرد و آسیب بسیاری از منازل مسکونی روستاهای بخش گوهران با مشورت و درخواست برخی ازشوراهای روستاهای خسارت دیده 730 واحد مسکونی در 6 شهرک در اطراف و حریم شهرسردشت توسط ستادبازسازی با هدف جا به جایی و تجمیع روستاهای خسارت دیده در مرکزشهرستان احداث شد.

, فرهنگ کده,

شهردار شهر سردشت تصریح کرد: با گذشت قریب به 5 سال بسیاری از منازل مسکونی در شهرک ها که غالبا از اهالی حوزه درابسر هستند خالی از سکنه است و این امر چند تا مشکل را در پی داشته است.

,

طیب شاهی به مشکلات خالی بودن خانه های مسکونی اشاره کرد و گفت: خالی بودن خانه مسکونی سرانه مسکونی شهر را بالا برده و در طرح جامع و تفصیلی شهر تا 5 سال دیگر هیچ سرانه مسکونی به شهر اضافه نمی شود و مشکل سایر شهروندان در زمینه زمین و مسکن لاینحل می ماند.

,

وی در ادامه بیان کرد: ساختمان های احداث شده در شهرک ها به علت عدم سکونت شخص در حال فرسایش است و از طرفی لوازمشان مورد سرقت قرار می گیرد .

,

شهردار شهر سردشت خاطر نشان کرد: اکنون که طرح جامع و تفصیلی شهر در حال بازنگری است و چنانچه مالکین در آنها ساکن نشوند به محدوده شده الحاق نمی شوند و در آینده در زمینه خدمات رسانی شهرداری دچار مشکل خواهند شد و شوراهای روستاهای مذکور با مشورت و هماهنگی مالکین نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

,

, ,

پس لرزه در منازل مسکونی شهری و روستایی بشاگرد 

, پس لرزه در منازل مسکونی شهری و روستایی بشاگرد , پس لرزه در منازل مسکونی شهری و روستایی بشاگرد ,

یعقوب داد علیزاده، عضو شورای شهرستان بشاگرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده ؛ افزود: در پی زلزله سال 92 و ایجاد خسارت به منازل مسکونی شهری و روستایی شهرستان بشاگرد ستاد بازسازی بنیاد مسکن هرمزگان و کرمان به عنوان معین اقدام به ساخت 730 واحد مسکونی در 6 شهرک در مناطق مختلف بشاگرد کرد که عمده این شهرک در شهر سردشت است.

, فرهنگ کده,

عضو شورای شهرستان بشاگرد گفت: این طرح تجمیع با رضایت خود افراد و شوراهای اسلامی همان روستاها بوده برای هر واحدمسکونی هم ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و بین 4 تا 5 میلیون تومان بلاعوض اعتبار تامین و هزینه شده که توسط پیمانکاران ستاد بازسازی و با نظارت بنیاد مسکن ساخته شده اند.

,

, ,

4 شهرک نوساز در حال نابودی است

, 4 شهرک نوساز در حال نابودی است, 4 شهرک نوساز در حال نابودی است,

وی اظهار کرد: حال صرف نظر از چگونگی نحوه ساخت و کیفیت مصالح به کار رفته و نحوه نظارت بر ساخت آنها و اکنون قریب به 5 سال از ساخت آنها می گذرد تنها دو شهرک دارای سکونت هستند و 4 شهرک دیگر همچنان خالی ازسکنه هستند.

,

داد علیزاده افزود: یکی از دلایل عدم سکونت مردم در این شهرک ها عدم وجود آب و برق است و این بهانه ای برای مردم شده البته اداره آبفا می گوید با تانکر به این منازل مسکونی آبرسانی می کنیم اما تانکرهای آب جوابگو این جمعیت نیست.

,

عضو شورای شهرستان بشاگرد تاکید کرد: اگر این شهرک ها کسی در آنها سکونت نکند تا دو سال آینده همه آنها تخریب می شوند و خسارت هنگفتی به بیت المال وارد می شود.

,

وی به دلایل عدم سکونت مردم در منازل مسکونی در شهرک ها اشاره کرد و افزود: نبود شغل و آب از دلایل عدم سکونت اهالی در این شهرک ها است و با ایجاد یک شهرک صنعتی می توانند ایجاد اشغال کنند و مردم را از روستاها به شهر بکشاند که مصوبه ساخت شهرک صنعتی هم در سال ۹۱ دادند اما تاکنون اجرایی نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه