اخبار داغ

در دوگانه‌ی پذیرش نظر لبوفروش‌ها و تاکسیرانان؛

سیدحسین موسویان علیه محمود سریع القلم!

سیدحسین موسویان علیه محمود سریع القلم!
موسویان به این نکته رسیده است که یک تاکسیران و شاید روزی لبوفروش از قدرت تحلیل مسایل سیاسی برخوردار است اما سریع‌القلم ظاهر امر را می‌بیند و نظرخواهی از عوام را تنها در انتخابات قبول دارد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛همواره حضور مردم، اظهار نظر و تحلیل آن‌ها از مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی محل مداقه و چالش فکری و گفتمانی بوده است. برخی از نخبگان که رخت روشنفکری به تن کرده‌‌اند، معمولاً با اظهارنظر و نقش آفرینی عامّه مردم در موضوعات مهم سیاسی و اجتماعی مخالف کرده‌اند. آن‌هم به بهانه بی‌دانش! این افراد به مردم صرفاً نگاه "سیاهی لشکر" دارند نه بیشتر.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نخبگانِ آلوده به روشنفکری در مذمّت حضور فعّال مردم در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی به چند قشر بیشتر توجه دارند. یکی از آنها رانندگان تاکسی است!

,

از حافظه مردم پاک نشده که محمود سریع القلم مشاور سابق رئیس جمهور در کوران مذاکرات هسته‌ای[در دولت روحانی]در ضرورت تقلیل نقش مردم چه تفکری را تئوریزه می‌کرد. او می‌گفت: "خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می‌کند، می‌رود از یک لبو فروش می‌پرسد نظر شما درباره برنامه هسته‌ای چیست؟، این خیلی اثر می‌گذارد. یا یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان‌ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می‌پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته‌ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد."

,

آن زمان این اظهارات با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. بخشی از جریان رسانه‌ای دولت از سریع القلم حمایت کردند و منتقدین نیز در رد نگاه سریع القلم، انتقادات تندی به وی حواله کردند. 

,

هفته گذشته خبری از سید حسین موسویان (عضو اسبق تیم هسته‌‌‌‌ای ایران) در شورای روابط خارجی آمریکا رسانه‌‌ای شد که ابتدا ایسنا آن را منتشر کرد و سپس روزنامه آفتاب یزد، در صفحه اول خود با تیتر؛ "خاطره جالب موسویان از یک راننده تاکسی در ایران" به این خبر پرداخت. 

,

خبر چه بود؟! موسویان در شورای روابط خارجی آمریکا به ذکر خاطره‌‌ای از یک راننده تاکسی پرداخته بود: "ما در ایران سیستم تاکسیرانی اسنپ داریم مشابه سیستم اوبر در آمریکا. من اخیرا ایران بودم و در راه برگشت به فرودگاه، راننده اسنپ مراشناخت و گفت آقای موسویان! شما در آمریکا زندگی می‌کنید؟ گفتم بله. گفت الان هم عازم آمریکایید؟ گفتم بله. گفت پیغامی برای نخست وزیر ترامپ و رئیس جمهور نتانیاهو دارم. گفتم ظاهرا اشتباه می‌کنید چون ترامپ رئیس جمهور آمریکاست و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل. راننده پاسخ داد نخیر شما اشتباه می‌کنید چون رئیس جمهور واقعی آمریکا نتانیاهوست و آقای ترامپ هم نخست وزیر اسرائیل است. بهتر است نخست وزیر ترامپ به همان بیت المقدسی برود که پایتخت اسرائیل کرده و رئیس جمهور نتانیاهو هم به واشنگتن برود و آمریکا را رسما اداره کند! من واقعا از اینهمه درک و شعور سیاسی او شوکه شدم."

,

سئوال مهم اینکه؛ سهم مردم در مسائل مهم سیاسی و اجتماعی چقدر است؟! و مهم‌‌تر اینکه آیا نباید قبول کرد که مردم ایران به برکت انقلاب اسلامی درک بالایی از مسائل مستحدثه دارند و باید نقش و اثر گذاری آنها را پذیرفت و از ظرفیت بالای مردمی در پیشبرد اهداف نظام استفاده کرد؟!

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه