اخبار داغ

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان:

300 زندانی غیر عمد در ماه رمضان آزاد شدند/ افتتاح سه زندان جدید در استان اصفهان

300 زندانی غیر عمد در ماه رمضان آزاد شدند/ افتتاح سه زندان جدید در استان اصفهان
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت های زندان ها به زودی از سوی مقامات بلند پایه کشور با تدوین آیین نامه ای، مشخص می شود، گفت: 300 زندانی غیر عمد در ماه رمضان آزاد شدند و طبق قانون مدیریت شهری اصفهان باید برای ساخت زندان جدی اصفهان ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ اسدالله گرجی زاده، صبح امروز (یکشنبه) با حضور در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تمامی مشکلات جامعه در زندان ها جمع می شود و اگر به دنبال حل این مشکلات بود و به دنبال درک مسائل جامعه هستیم بهتر است مسئولان هرچند وقت یکبار به زندان مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی در ادامه به وضعیت خانواده های زندانیان اشاره کرد و افزود: خانواده های زندانیان بیشتر از زندانی ها از سوی جامعه مجازات می شوند به گونه ای که با مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف مالی و اجتماعی و... روبرو می شوند در حالی که ریشه این مشکلات در نظر گرفته نمی شود اگر چه خیریه های اصفهان، حمایت های خوبی از این خانواده ها دارند.

,

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نمی توان خانواده های زندانیان را از دیگر خانواده های جامعه جدا دانست، گفت: باید حمایت های مدیریت شهری بیش تر از قبل شود البته در برنامه تلویزیونی یک شهر ضیافت در ماه مبارک رمضان امسال، کمک های خوبی برای آزادسازی زندانیان شد که در مجموع با همیاری دیگر خیرین، شرایط آزادی 300 نفر از زندانیان غیر عمد فراهم شد که 130 نفر از آنها به جمع خانواده خود بازگشتند و مابقی نیز به زودی آزاد می شوند و توانستیم در این شرایط رتبه اول کشور در آزاد سازی زندانیان غیر عمد را کسب کنیم.

,

وی ادامه داد: دو هزار و 400 نفر از زندانیان در حال حفظ قرآن در زندان های اصفهان هستند و در زمینه اشتغال نیز هفت هزار و 700 نفر مشغول به کار شده اند که این موضوعات باعث شده تا در حوزه اصلاح و تربیت، به عنوان زندان برتر در کشور معرفی شویم.

,

گرجی زاده با بیان اینکه 90 درصد، کسانی که در زندان های اصفهان هستند و جامعه باعث بروز بزهکاری از سوی آنها شده که نباید در این شرایط بستر ببرند، خاطر نشان کرد: 70 درصد از زندانی ها، مهارت های زندگی را در زندان های اصفهان آموزش دیده اند اما برخی از این افراد پس از آزادسازی برای شروع کسب و کار خود نیاز به وام های قرض الحسنه دارند اما سقف وام سازمان حمایت های از زندانیان بیش از 20 میلیون تومان نیست اگرچه در تلاش هستیم چتر حمایتی خود، بر سر این افراد را گسترده تر کنیم.

,

وی در ادامه از افتتاح سه زندان جدید در استان اصفهان خبرداد و گفت: متأسفانه امروزه با کمبود نیرو در اداره زندان ها مواجه هستیم البته قیمت مواد مخدر در زندان ها، 90 برابر بیش از قیمت آن در بیرون از آن است که این امر باعث شده تا خرید و فروش و مصرف آن در زندان سخت تر باشد.

,

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان عنوان کرد: ظرفیت های زندان ها به زودی از سوی مقامات بلند پایه کشور با تدوین آیین نامه ای، مشخص می شود تا بخشی از مشکلات کشور در زندان ها کاسته شود، برای ساخت زندان جدید اصفهان طبق قانون مدیریت شهری اصفهان باید ورود پیدا کند که اگر این امر محقق شود، تعهد می دهیم فاز اول آن تا سال آینده افتتاح شود.

,

وی در ارتباط با وضعیت افراد مبحوس در زندان های استان اصفهان خاطرنشان کرد: زندانیان از لحاظ جسمی ضعیف هستند بنابراین اقدامات بهداشتی برای این افراد به طور مرتب انجام می شود و دسته بندی زندانیان نیز براساس جرائم مختلف صورت گرفته اگرچه با استاندارد های لازم در این خصوص فاصله داریم البته برخ از افراد تنها به این دلیل که سرپناهی برای زندگی ندارند، اقدام به انجام بزهکاری می کنند تا به زندان منتقل شوند!

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه