اخبار داغ

نویسنده کتاب "واقعه گوهرشاد":

«قیام گوهرشاد» جنگ مقابل مدرنیته جعلی بود/ مسئولان فرهنگی به «گوهرشاد» توجهی ندارند

«قیام گوهرشاد» جنگ مقابل مدرنیته جعلی بود/ مسئولان فرهنگی به «گوهرشاد» توجهی ندارند
نویسنده کتاب "واقعه گوهرشاد" گفت: واقعه گوهرشاد درواقع انقلاب ملی در حوزه شهری است زیرا مردم مشهد به جنگ یک مدرنیته جعلی رفتند اما مسئولان فرهنگی کشور به واقعه «گوهرشاد» توجهی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید تشکری در گفتگو با  صبح توس؛ ضمن اشاره به واقعه گوهرشاد و کتاب "قیام گوهرشاد" که در این خصوص نگاشته است، اظهار کرد: به دلیل اهمیت واقعه گوهرشاد و از طرف دیگر نپرداختن مسئولان فرهنگی کشور به این موضوع این کتاب نگاشته شده و جلد دوم آن نیز با نام "مردمان قصه کنند" در حال جمع آموری و چاپ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: هدف من از نوشتن کتاب در مورد ماجرای گوهرشاد، عدم توجه به این موضوع مهم و هویت‌بخش انقلاب توسط مسئولان بود، زمانی که من تصمیم به نگارش اولین کتاب در مورد گوهرشاد گرفتم اثری در این خصوص وجود نداشت.

,

 

,

این نویسنده انقلابی با بیان اینکه سال گذشته به همت مجموعه فرهنگی شهرداری این کتاب و داستان‌های آن جمع‌آوری شد، گفت: همه مسئولان باید بر پاسداشت روایت گوهرشاد مصر باشند زیرا واقعه گوهرشاد درواقع انقلاب ملی در حوزه شهری است زیرا مردم مشهد به جنگ یک مدرنیته جعلی رفتند.

,

 

,

وی ادامه داد: داستان‌ها و روایت‌هایی که در زمینه گوهرشاد وجود دارد به‌صورت مناسبی جمع‌آوری و تدوین‌نشده و این نیازمند رسیدگی توسط مسئولان بومی مشهد و خراسان است.

,

 

,

تشکری با اشاره به  یکی از روایت‌های جذاب کتاب واقعه گوهرشاد، بیان کرد: اتفاقاتی که در مشهد برای مبارزه با حجاب توسط حکومت وقت اتفاق افتاد، تبدیل کارخانه چادردوزی به کارخانه تولید کلاه شاپو بود تا مردم هیچ بهانه‌ای برای تغییر ظاهر خود به مدل غربی نداشته باشند.

,

 

,

وی تأکید کرد: اتفاق بعدی که در باغ ملی مشهد در آن دوران رخ می‌دهد اجرای یک بالماسکه توسط همسر استاندار وقت خراسان بود و در آن نیز اتفاقات بی‌عفتی و بی‌حیایی به‌صورت علنی و قبح شکنی برگزار شد.

,

 

,

این نویسنده ارزشی با تأکید بر اینکه واکاوی واقعه گوهرشاد می‌تواند یک اثر بسیار مثبت بر انتخاب نوع حجاب در دختر ایرانی باشد، تصریح کرد: مطالعه کتاب‌ها و آثاری که در این زمینه نگاشته و روایت‌شده می‌تواند به جوانان این موضوع را بفهماند که اگر مدرنیته به‌ظاهر خوب و طرفدار دارد، اما انسان‌ها نمی‌توانند آن را اجرا کنند.

,

 

,

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع بازخوانی واقعه گوهرشاد، بیان کرد: نظرات و تأکیداتی که مقام معظم رهبری بر امور فرهنگی دارند را متأسفانه مسئولان فرهنگی کشور ندارند، اگر این دغدغه ایجاد شود نتیجه آن حمایت از هنرمندان برای تولید آثار انقلابی می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه