اخبار داغ

بررسی یکی از ۶ عامل اصلی طلاق در البرز؛

مهریه را هم می دهند هم می گیرند!/ ۸۰ درصد مطالبه کنندگان بعداز ۱۰ تا ۱۵سال زندگی مشترک خواهان مهریه می شوند

مهریه را هم می دهند هم می گیرند!/ ۸۰ درصد مطالبه کنندگان بعداز ۱۰ تا ۱۵سال زندگی مشترک خواهان مهریه می شوند
مهریه را کی داده و کی گرفته؟ حتما این جمله را زیاد شنیده اید. این گفته را زوج های قدیم که در هر شرایط و سختی کنار هم زندگی می کردند باور داشتند اما باید گفت امروز خیلی ها مهریه را می دهند و می گیرند و دیگر کسی این جمله معروف را قبول ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، سالهاست که میزان مهریه به نوعی ابزار برای ارزش گذاری ظاهری و فخر فروشی به دوست و فامیل تبدیل شده و بدتر از آن اقدام برخی زوجه که بلافاصله بعد از عقد نکاح مهریه را به اجرا می گذارند و با شکایت و به زندان انداختن زوج از این حق قانونی خود برای کسب مال اقدام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک، سالهاست که میزان مهریه به نوعی ابزار برای ارزش گذاری ظاهری و فخر فروشی به دوست و فامیل تبدیل شده و بدتر از آن اقدام برخی زوجه که بلافاصله بعد از عقد نکاح مهریه را به اجرا می گذارند و با شکایت و به زندان انداختن زوج از این حق قانونی خود برای کسب مال اقدام می کنند. , تیتریک, تیتریک, سالهاست که میزان مهریه به نوعی ابزار برای ارزش گذاری ظاهری و فخر فروشی به دوست و فامیل تبدیل شده و بدتر از آن اقدام برخی زوجه که بلافاصله بعد از عقد نکاح مهریه را به اجرا می گذارند و با شکایت و به زندان انداختن زوج از این حق قانونی خود برای کسب مال اقدام می کنند. , سالهاست که میزان مهریه به نوعی ابزار برای ارزش گذاری ظاهری و فخر فروشی به دوست و فامیل تبدیل شده و بدتر از آن اقدام برخی زوجه که بلافاصله بعد از عقد نکاح مهریه را به اجرا می گذارند و با شکایت و به زندان انداختن زوج از این حق قانونی خود برای کسب مال اقدام می کنند. ,

 

درست است که مهریه حق قانونی زن محسوب می شود و هر زمان مطالبه کند باید پرداخت شود اما در شرایطی که این حق قانونی به عنوان ابزاری برای کسب درآمد شده و ارزش و حرمت ازدواج را زیرسوال می برد نگاه برخی جوان ها را به این مقوله مقدس بی اعتماد کرده و آنها را از اقدام برای ازدواج باز می دارد.

مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند

زندگی را باختم

جوانی حدود 30 ساله مات و مبهوت روی یکی از صندلی های سالن مجتمع قضایی خانواده در میدان نبوت کرج به انتظار نشسته و چنان غرق افکار خود شده که گویی در این دنیا نیست. به درخواست من لب به سخن گشوده و دلیل حضور خود در دادگاه را شرح می دهد.

«فرهاد سلیمانی» می گوید: ساکن تهران بودیم و 6 سال قبل در یکی از دانشگاه های کرج پذیرفته شدم. با توجه به اینکه تک پسر خانواده هستم، پدر و مادرم برای راحتی من یک واحد آپارتمان در یکی از مناطق کرج برایم خریداری کردند. 6 ماه بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار و در نزدیکی محل کار با دختری به نام «مریم» آشنا شدم.

سلیمانی اضافه می کند: موضوع را با خانواده در میان گذاشته و پس از هماهنگی برای خواستگاری به منزل دختر رفتیم اما روز خواستگاری متوجه شدیم که خانواده دختر 20 سال قبل در محله قدیم ما ساکن بودند و پدرم با توجه به شناختی که از آنها داشت با این ازدواج مخالفت کرد و گفت: این دختر به درد تو و زندگی نمی خورد. اما من که در این مدت به مریم علاقمند شده بودم حرف پدر را نپذیرفتم و هر روز برای این ازدواج از من اصرار بود و از خانواده انکار. در نهایت به خواست من و نارضایتی خانواده مراحل خواستگاری و... انجام شد و مهریه پیشنهادی آنها 2هزار سکه طلا بود اما پدرم شرط این ازدواج را توافق بر 14 سکه گذاشت.

وی می گوید: طبق پیشنهاد مریم قرار گذاشتیم با این شرط پدرم موافقت کنیم و فردای روزی که عقد کردیم به محضر مراجعه کنیم و من خانه ام را به نام او کنم. ازدواج ما با این توافق انجام شد و من طبق قرارم با مریم بدون اطلاع دیگران خانه را به نام او کردم.

سلیمانی بعد از کمی مکث ادامه می دهد: یک ماه پس از ازدواج همسرم شروع به ناسازگاری و درخواست طلاق کرد و از من خواست که خانه وی را ترک کنم. خانه ای که پدرم به سختی و با گرفتن وام برایم خریداری کرده بود و من با وجود هشدارهایی که اطرافیان به ویژه پدرم در مورد این ازدواج داده بود به سادگی باختم.

این جوان که به گفته خود زندگی و جوانی اش را باخته می گوید: من ذره ای به مریم و علاقه او شک نکردم و با هزار آرزو زندگی با او را شروع کردم و با وجود کاری که کرد خیلی سعی کردم او را از طلاق منصرف کنم اما او با اظهار اینکه به من علاقه ای ندارد و زندگی بدون عشق و علاقه برایش سخت است اصرار به طلاق داشت.

سلیمانی می افزاید: فکر نمی کردم عمر زندگی مشترک من که با علاقه و صداقت شروع کردم اینقدر کوتاه باشد اما با نقشه قبلی مریم و با سواستفاده او، من بدون توجه به هشدار پدرم که از سر شناخت و تجربه اش بود زندگی ام را به مریم باختم و با توجه به این که خانه ام را به نام او کرده بودم و قانونا مالک آن شده بود نتوانستم نیت نادرست او در ازدواج را ثابت کنم و اکنون او علاوه بر خانه 14 سکه خود را هم مطالبه کرده است و امروز برای رسیدگی به پرونده در دادگاه حاضر شدیم.

مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند

مطالبه مهریه یکی از 6 عامل اصلی طلاق

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اظهار می کند: یکی از 6 عامل اصلی طلاق در کشور و همچنین البرز مطالبه مهریه خانم ها است که منجر به طلاق توافقی می شود و بحث مهریه از دو منظر نیاز به فرهنگسازی دارد که باید به آن پرداخته شود.

«مهدی جوهری» با تاکید بر این که مهریه حق زوجه است می گوید: در تعیین آن هم از جانب زوج و هم زوجه باید دقت نظر بیشتری انجام شود و در این زمینه نیاز به آموزش و آگاهی پیش از ازدواج هست. وقتی آقایان زمان عقد رقمی را می پذیرند و سند را امضا می کنند باید به فکر دادن آن در2 ماه، یک یا 10 سال آینده باشند و خانم ها هم مهریه ای را طلب کنند که بدانند مرد بر اساس شرایط و شغل خود بتواند آن را پرداخت کند.

جوهری می افزاید: از طرفی باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که وقتی زوجه مهریه را به عنوان عندالمطالبه می خواهد آقایان ناراحت نشوند و این امر عاملی برای طلاق نباشد.

مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند

تعیین مهریه باید واقع بینانه باشد

جوهری بیان می کند: طبق آسیب شناسی که انجام شده خانم هایی دنبال مهریه هستند که به دنبال بهانه برای جدایی می گردند. در برخی موارد هم به دلیل اعتیاد همسر، زندانی و یا متواری بودن وی ناچار و مجبور به مطالبه مهریه می شوند.

وی با بیان این که افراد زیادی در البرز به دلیل اجرا گذاشته شدن مهریه زوجه زندانی هستند می گوید: قانون حمایت از خانواده 110 سکه را به عنوان مهر متعارف در نظر گرفته اما مهریه می تواند به هر میزان باشد که اضافه بر 110 سکه در صورت اثبات دارایی زوج بر عهده وی بوده و باید آن را پرداخت کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با تاکید بر این که «مهریه را کی داده و کی گرفته» واقعیت ندارد می گوید: تعیین مهر باید واقع بینانه باشد و در صورتی که با انگیزه های غیراخلاقی باشد واگر با نیت تقلب انجام شود، قصد و موضوع نکاح هم مورد سوال است.

جوهری با بیان این که دوره های آموزشی پیش از ازدواج در البرز به طور رایگان انجام می شود می گوید: این دوره ها برای آگاه سازی جوان هاست اما برای فرهنگ سازی در زمینه مهریه متعارف و موارد مربوطه نیاز است تا رسانه ها و به ویژه رسانه ملی در این زمینه اقدام کنند و با توجه به گستردگی شبکه های مجازی، در این فضا نیز باید برای آگاهی و فرهنگ سازی اقدام کرد.

بیش از30درصد زندانیان غیرعمد البرز برای مهریه و نفقه زندانی هستند

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز می گوید: بیش از۳۰ درصد از زندانیان جرائم غیر عمد استان البرز به دلیل بدهی مهریه و نفقه زندانی هستند.

«محمدباقر مقدسی» با بیان این که افرادی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند گاهی چند سال در زندان هستند می افزاید: در سال چند بار ستاد دیه برای آزادی زندانیان گلریزان دارد که با کمک خیرین و وجوهی که جمع آوری می شود تلاش می کنیم تا این زندانیان را آزاد کنیم.

مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند

 

 

 

 

 

80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند

یک وکیل پایه یک دادگستری در البرز می گوید: بیشتر مراجعه کنند گان در پرونده های خانواده، بانوان هستند که برای اجرا گذاشتن و وصول مهریه اقدام می کنند.

«محمد حاتمی» با بیان این که حدود 80درصد مطالبه کنندگان مهریه زوجه هایی هستند که بین 10 تا 15 سال از زندگی آنها سپری شده می گوید: حدود20 درصد از آنها هم بعد از عقد نکاح برای اجرا گذاشتن مهر اقدام می کنند.

حاتمی با بیان این که به موجب عقد نکاح زن مالک مهر است می گوید: بر این اساس هر زمان که بخواهد می تواند از طریق محاکم خانواده مهریه را مطالبه کند. اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و همچنین عدم توان مالی برای پرداخت مهریه های فعلی، 90 درصد مهریه ها قسط بندی می شود.

وی می گوید: بر این فرض که زوج توان مالی دارد پرداخت تا 110 سکه الزام دارد و مازاد بر آن را اگر زوجه بتواند اثبات کند که زوج مال یا دارایی دارد موظف به پرداخت آن خواهد بود و در مورد 110 سکه نیز بر اساس شرایط مالی زوج، چنانچه توانایی پرداخت یکجا نداشته باشد دادگاه مهریه را قسط بندی می کند.

این وکیل امور خانواده با اشاره به این که برخی از زوج ها پس از پرداخت اولین قسط از پرداخت مابقی آن امتناع می کنند می گوید: : این کار در دو حالت انجام می شود یکی اینکه زوج به دلیل مشکلاتی که در گذشته وجود داشته بخواهد تلافی و زوجه را اذیت کند این کار را می کند و در حالت دوم هم گاهی زوج توان مالی ندارد، در این شرایط دادخواست تعدیل می دهد و با توجه به شرایطی که ایجاد شده دادگاه پس از بررسی به جای یک سکه نیم یا ربع سکه تعیین و وی را موظف به پرداخت می کند.

حاتمی می افزاید: با توجه به اینکه طبق قانون طلاق در اختیار مرد است و گاهی که زوجین به بن بست عاطفی می رسند زوج با گفتن این که طلاق نمی دهد و در این شرایط زوجه سالها باید بلاتکلیف بماند ندادن مهریه بهانه ای می شود برای این که زوجه با گذشتن از حق وحقوق خود به صورت توافقی طلاق بگیرند که این مورد بیشتر در زوج های جوان اتفاق می افتد.

 

 

 انتهای پیام/

 

 

,

 

,

درست است که مهریه حق قانونی زن محسوب می شود و هر زمان مطالبه کند باید پرداخت شود اما در شرایطی که این حق قانونی به عنوان ابزاری برای کسب درآمد شده و ارزش و حرمت ازدواج را زیرسوال می برد نگاه برخی جوان ها را به این مقوله مقدس بی اعتماد کرده و آنها را از اقدام برای ازدواج باز می دارد.

, درست است که مهریه حق قانونی زن محسوب می شود و هر زمان مطالبه کند باید پرداخت شود اما در شرایطی که این حق قانونی به عنوان ابزاری برای کسب درآمد شده و ارزش و حرمت ازدواج را زیرسوال می برد نگاه برخی جوان ها را به این مقوله مقدس بی اعتماد کرده و آنها را از اقدام برای ازدواج باز می دارد., درست است که مهریه حق قانونی زن محسوب می شود و هر زمان مطالبه کند باید پرداخت شود اما در شرایطی که این حق قانونی به عنوان ابزاری برای کسب درآمد شده و ارزش و حرمت ازدواج را زیرسوال می برد نگاه برخی جوان ها را به این مقوله مقدس بی اعتماد کرده و آنها را از اقدام برای ازدواج باز می دارد.,
مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند
, مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند , مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند,

زندگی را باختم

, زندگی را باختم, زندگی را باختم,

جوانی حدود 30 ساله مات و مبهوت روی یکی از صندلی های سالن مجتمع قضایی خانواده در میدان نبوت کرج به انتظار نشسته و چنان غرق افکار خود شده که گویی در این دنیا نیست. به درخواست من لب به سخن گشوده و دلیل حضور خود در دادگاه را شرح می دهد.

, جوانی حدود 30 ساله مات و مبهوت روی یکی از صندلی های سالن مجتمع قضایی خانواده در میدان نبوت کرج به انتظار نشسته و چنان غرق افکار خود شده که گویی در این دنیا نیست. به درخواست من لب به سخن گشوده و دلیل حضور خود در دادگاه را شرح می دهد., جوانی حدود 30 ساله مات و مبهوت روی یکی از صندلی های سالن مجتمع قضایی خانواده در میدان نبوت کرج به انتظار نشسته و چنان غرق افکار خود شده که گویی در این دنیا نیست. به درخواست من لب به سخن گشوده و دلیل حضور خود در دادگاه را شرح می دهد.,

«فرهاد سلیمانی» می گوید: ساکن تهران بودیم و 6 سال قبل در یکی از دانشگاه های کرج پذیرفته شدم. با توجه به اینکه تک پسر خانواده هستم، پدر و مادرم برای راحتی من یک واحد آپارتمان در یکی از مناطق کرج برایم خریداری کردند. 6 ماه بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار و در نزدیکی محل کار با دختری به نام «مریم» آشنا شدم.

, «فرهاد سلیمانی» می گوید: ساکن تهران بودیم و 6 سال قبل در یکی از دانشگاه های کرج پذیرفته شدم. با توجه به اینکه تک پسر خانواده هستم، پدر و مادرم برای راحتی من یک واحد آپارتمان در یکی از مناطق کرج برایم خریداری کردند. 6 ماه بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار و در نزدیکی محل کار با دختری به نام «مریم» آشنا شدم. , «فرهاد سلیمانی» می گوید: ساکن تهران بودیم و 6 سال قبل در یکی از دانشگاه های کرج پذیرفته شدم. با توجه به اینکه تک پسر خانواده هستم، پدر و مادرم برای راحتی من یک واحد آپارتمان در یکی از مناطق کرج برایم خریداری کردند. 6 ماه بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار و در نزدیکی محل کار با دختری به نام «مریم» آشنا شدم. ,

سلیمانی اضافه می کند: موضوع را با خانواده در میان گذاشته و پس از هماهنگی برای خواستگاری به منزل دختر رفتیم اما روز خواستگاری متوجه شدیم که خانواده دختر 20 سال قبل در محله قدیم ما ساکن بودند و پدرم با توجه به شناختی که از آنها داشت با این ازدواج مخالفت کرد و گفت: این دختر به درد تو و زندگی نمی خورد. اما من که در این مدت به مریم علاقمند شده بودم حرف پدر را نپذیرفتم و هر روز برای این ازدواج از من اصرار بود و از خانواده انکار. در نهایت به خواست من و نارضایتی خانواده مراحل خواستگاری و... انجام شد و مهریه پیشنهادی آنها 2هزار سکه طلا بود اما پدرم شرط این ازدواج را توافق بر 14 سکه گذاشت.

, سلیمانی اضافه می کند: موضوع را با خانواده در میان گذاشته و پس از هماهنگی برای خواستگاری به منزل دختر رفتیم اما روز خواستگاری متوجه شدیم که خانواده دختر 20 سال قبل در محله قدیم ما ساکن بودند و پدرم با توجه به شناختی که از آنها داشت با این ازدواج مخالفت کرد و گفت: این دختر به درد تو و زندگی نمی خورد. اما من که در این مدت به مریم علاقمند شده بودم حرف پدر را نپذیرفتم و هر روز برای این ازدواج از من اصرار بود و از خانواده انکار. در نهایت به خواست من و نارضایتی خانواده مراحل خواستگاری و... انجام شد و مهریه پیشنهادی آنها 2هزار سکه طلا بود اما پدرم شرط این ازدواج را توافق بر 14 سکه گذاشت. , سلیمانی اضافه می کند: موضوع را با خانواده در میان گذاشته و پس از هماهنگی برای خواستگاری به منزل دختر رفتیم اما روز خواستگاری متوجه شدیم که خانواده دختر 20 سال قبل در محله قدیم ما ساکن بودند و پدرم با توجه به شناختی که از آنها داشت با این ازدواج مخالفت کرد و گفت: این دختر به درد تو و زندگی نمی خورد. اما من که در این مدت به مریم علاقمند شده بودم حرف پدر را نپذیرفتم و هر روز برای این ازدواج از من اصرار بود و از خانواده انکار. در نهایت به خواست من و نارضایتی خانواده مراحل خواستگاری و... انجام شد و مهریه پیشنهادی آنها 2هزار سکه طلا بود اما پدرم شرط این ازدواج را توافق بر 14 سکه گذاشت. ,

وی می گوید: طبق پیشنهاد مریم قرار گذاشتیم با این شرط پدرم موافقت کنیم و فردای روزی که عقد کردیم به محضر مراجعه کنیم و من خانه ام را به نام او کنم. ازدواج ما با این توافق انجام شد و من طبق قرارم با مریم بدون اطلاع دیگران خانه را به نام او کردم.

, وی می گوید: طبق پیشنهاد مریم قرار گذاشتیم با این شرط پدرم موافقت کنیم و فردای روزی که عقد کردیم به محضر مراجعه کنیم و من خانه ام را به نام او کنم. ازدواج ما با این توافق انجام شد و من طبق قرارم با مریم بدون اطلاع دیگران خانه را به نام او کردم. , وی می گوید: طبق پیشنهاد مریم قرار گذاشتیم با این شرط پدرم موافقت کنیم و فردای روزی که عقد کردیم به محضر مراجعه کنیم و من خانه ام را به نام او کنم. ازدواج ما با این توافق انجام شد و من طبق قرارم با مریم بدون اطلاع دیگران خانه را به نام او کردم. ,

سلیمانی بعد از کمی مکث ادامه می دهد: یک ماه پس از ازدواج همسرم شروع به ناسازگاری و درخواست طلاق کرد و از من خواست که خانه وی را ترک کنم. خانه ای که پدرم به سختی و با گرفتن وام برایم خریداری کرده بود و من با وجود هشدارهایی که اطرافیان به ویژه پدرم در مورد این ازدواج داده بود به سادگی باختم.

, سلیمانی بعد از کمی مکث ادامه می دهد: یک ماه پس از ازدواج همسرم شروع به ناسازگاری و درخواست طلاق کرد و از من خواست که خانه وی را ترک کنم. خانه ای که پدرم به سختی و با گرفتن وام برایم خریداری کرده بود و من با وجود هشدارهایی که اطرافیان به ویژه پدرم در مورد این ازدواج داده بود به سادگی باختم. , سلیمانی بعد از کمی مکث ادامه می دهد: یک ماه پس از ازدواج همسرم شروع به ناسازگاری و درخواست طلاق کرد و از من خواست که خانه وی را ترک کنم. خانه ای که پدرم به سختی و با گرفتن وام برایم خریداری کرده بود و من با وجود هشدارهایی که اطرافیان به ویژه پدرم در مورد این ازدواج داده بود به سادگی باختم. ,

این جوان که به گفته خود زندگی و جوانی اش را باخته می گوید: من ذره ای به مریم و علاقه او شک نکردم و با هزار آرزو زندگی با او را شروع کردم و با وجود کاری که کرد خیلی سعی کردم او را از طلاق منصرف کنم اما او با اظهار اینکه به من علاقه ای ندارد و زندگی بدون عشق و علاقه برایش سخت است اصرار به طلاق داشت.

, این جوان که به گفته خود زندگی و جوانی اش را باخته می گوید: من ذره ای به مریم و علاقه او شک نکردم و با هزار آرزو زندگی با او را شروع کردم و با وجود کاری که کرد خیلی سعی کردم او را از طلاق منصرف کنم اما او با اظهار اینکه به من علاقه ای ندارد و زندگی بدون عشق و علاقه برایش سخت است اصرار به طلاق داشت. , این جوان که به گفته خود زندگی و جوانی اش را باخته می گوید: من ذره ای به مریم و علاقه او شک نکردم و با هزار آرزو زندگی با او را شروع کردم و با وجود کاری که کرد خیلی سعی کردم او را از طلاق منصرف کنم اما او با اظهار اینکه به من علاقه ای ندارد و زندگی بدون عشق و علاقه برایش سخت است اصرار به طلاق داشت. ,

سلیمانی می افزاید: فکر نمی کردم عمر زندگی مشترک من که با علاقه و صداقت شروع کردم اینقدر کوتاه باشد اما با نقشه قبلی مریم و با سواستفاده او، من بدون توجه به هشدار پدرم که از سر شناخت و تجربه اش بود زندگی ام را به مریم باختم و با توجه به این که خانه ام را به نام او کرده بودم و قانونا مالک آن شده بود نتوانستم نیت نادرست او در ازدواج را ثابت کنم و اکنون او علاوه بر خانه 14 سکه خود را هم مطالبه کرده است و امروز برای رسیدگی به پرونده در دادگاه حاضر شدیم.

, سلیمانی می افزاید: فکر نمی کردم عمر زندگی مشترک من که با علاقه و صداقت شروع کردم اینقدر کوتاه باشد اما با نقشه قبلی مریم و با سواستفاده او، من بدون توجه به هشدار پدرم که از سر شناخت و تجربه اش بود زندگی ام را به مریم باختم و با توجه به این که خانه ام را به نام او کرده بودم و قانونا مالک آن شده بود نتوانستم نیت نادرست او در ازدواج را ثابت کنم و اکنون او علاوه بر خانه 14 سکه خود را هم مطالبه کرده است و امروز برای رسیدگی به پرونده در دادگاه حاضر شدیم. , سلیمانی می افزاید: فکر نمی کردم عمر زندگی مشترک من که با علاقه و صداقت شروع کردم اینقدر کوتاه باشد اما با نقشه قبلی مریم و با سواستفاده او، من بدون توجه به هشدار پدرم که از سر شناخت و تجربه اش بود زندگی ام را به مریم باختم و با توجه به این که خانه ام را به نام او کرده بودم و قانونا مالک آن شده بود نتوانستم نیت نادرست او در ازدواج را ثابت کنم و اکنون او علاوه بر خانه 14 سکه خود را هم مطالبه کرده است و امروز برای رسیدگی به پرونده در دادگاه حاضر شدیم. ,
مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند
, مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند , مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند,

مطالبه مهریه یکی از 6 عامل اصلی طلاق

, مطالبه مهریه یکی از 6 عامل اصلی طلاق, مطالبه مهریه یکی از 6 عامل اصلی طلاق,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اظهار می کند: یکی از 6 عامل اصلی طلاق در کشور و همچنین البرز مطالبه مهریه خانم ها است که منجر به طلاق توافقی می شود و بحث مهریه از دو منظر نیاز به فرهنگسازی دارد که باید به آن پرداخته شود.

, معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اظهار می کند: یکی از 6 عامل اصلی طلاق در کشور و همچنین البرز مطالبه مهریه خانم ها است که منجر به طلاق توافقی می شود و بحث مهریه از دو منظر نیاز به فرهنگسازی دارد که باید به آن پرداخته شود. , معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اظهار می کند: یکی از 6 عامل اصلی طلاق در کشور و همچنین البرز مطالبه مهریه خانم ها است که منجر به طلاق توافقی می شود و بحث مهریه از دو منظر نیاز به فرهنگسازی دارد که باید به آن پرداخته شود. ,

«مهدی جوهری» با تاکید بر این که مهریه حق زوجه است می گوید: در تعیین آن هم از جانب زوج و هم زوجه باید دقت نظر بیشتری انجام شود و در این زمینه نیاز به آموزش و آگاهی پیش از ازدواج هست. وقتی آقایان زمان عقد رقمی را می پذیرند و سند را امضا می کنند باید به فکر دادن آن در2 ماه، یک یا 10 سال آینده باشند و خانم ها هم مهریه ای را طلب کنند که بدانند مرد بر اساس شرایط و شغل خود بتواند آن را پرداخت کند.

, «مهدی جوهری» با تاکید بر این که مهریه حق زوجه است می گوید: در تعیین آن هم از جانب زوج و هم زوجه باید دقت نظر بیشتری انجام شود و در این زمینه نیاز به آموزش و آگاهی پیش از ازدواج هست. وقتی آقایان زمان عقد رقمی را می پذیرند و سند را امضا می کنند باید به فکر دادن آن در2 ماه، یک یا 10 سال آینده باشند و خانم ها هم مهریه ای را طلب کنند که بدانند مرد بر اساس شرایط و شغل خود بتواند آن را پرداخت کند. , «مهدی جوهری» با تاکید بر این که مهریه حق زوجه است می گوید: در تعیین آن هم از جانب زوج و هم زوجه باید دقت نظر بیشتری انجام شود و در این زمینه نیاز به آموزش و آگاهی پیش از ازدواج هست. وقتی آقایان زمان عقد رقمی را می پذیرند و سند را امضا می کنند باید به فکر دادن آن در2 ماه، یک یا 10 سال آینده باشند و خانم ها هم مهریه ای را طلب کنند که بدانند مرد بر اساس شرایط و شغل خود بتواند آن را پرداخت کند. ,

جوهری می افزاید: از طرفی باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که وقتی زوجه مهریه را به عنوان عندالمطالبه می خواهد آقایان ناراحت نشوند و این امر عاملی برای طلاق نباشد.

, جوهری می افزاید: از طرفی باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که وقتی زوجه مهریه را به عنوان عندالمطالبه می خواهد آقایان ناراحت نشوند و این امر عاملی برای طلاق نباشد. , جوهری می افزاید: از طرفی باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که وقتی زوجه مهریه را به عنوان عندالمطالبه می خواهد آقایان ناراحت نشوند و این امر عاملی برای طلاق نباشد. ,
مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند
, مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند , مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند,

تعیین مهریه باید واقع بینانه باشد

, تعیین مهریه باید واقع بینانه باشد, تعیین مهریه باید واقع بینانه باشد,

جوهری بیان می کند: طبق آسیب شناسی که انجام شده خانم هایی دنبال مهریه هستند که به دنبال بهانه برای جدایی می گردند. در برخی موارد هم به دلیل اعتیاد همسر، زندانی و یا متواری بودن وی ناچار و مجبور به مطالبه مهریه می شوند.

, جوهری بیان می کند: طبق آسیب شناسی که انجام شده خانم هایی دنبال مهریه هستند که به دنبال بهانه برای جدایی می گردند. در برخی موارد هم به دلیل اعتیاد همسر، زندانی و یا متواری بودن وی ناچار و مجبور به مطالبه مهریه می شوند. , جوهری بیان می کند: طبق آسیب شناسی که انجام شده خانم هایی دنبال مهریه هستند که به دنبال بهانه برای جدایی می گردند. در برخی موارد هم به دلیل اعتیاد همسر، زندانی و یا متواری بودن وی ناچار و مجبور به مطالبه مهریه می شوند. ,

وی با بیان این که افراد زیادی در البرز به دلیل اجرا گذاشته شدن مهریه زوجه زندانی هستند می گوید: قانون حمایت از خانواده 110 سکه را به عنوان مهر متعارف در نظر گرفته اما مهریه می تواند به هر میزان باشد که اضافه بر 110 سکه در صورت اثبات دارایی زوج بر عهده وی بوده و باید آن را پرداخت کند.

, وی با بیان این که افراد زیادی در البرز به دلیل اجرا گذاشته شدن مهریه زوجه زندانی هستند می گوید: قانون حمایت از خانواده 110 سکه را به عنوان مهر متعارف در نظر گرفته اما مهریه می تواند به هر میزان باشد که اضافه بر 110 سکه در صورت اثبات دارایی زوج بر عهده وی بوده و باید آن را پرداخت کند. , وی با بیان این که افراد زیادی در البرز به دلیل اجرا گذاشته شدن مهریه زوجه زندانی هستند می گوید: قانون حمایت از خانواده 110 سکه را به عنوان مهر متعارف در نظر گرفته اما مهریه می تواند به هر میزان باشد که اضافه بر 110 سکه در صورت اثبات دارایی زوج بر عهده وی بوده و باید آن را پرداخت کند. ,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با تاکید بر این که «مهریه را کی داده و کی گرفته» واقعیت ندارد می گوید: تعیین مهر باید واقع بینانه باشد و در صورتی که با انگیزه های غیراخلاقی باشد واگر با نیت تقلب انجام شود، قصد و موضوع نکاح هم مورد سوال است.

, معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با تاکید بر این که «مهریه را کی داده و کی گرفته» واقعیت ندارد می گوید: تعیین مهر باید واقع بینانه باشد و در صورتی که با انگیزه های غیراخلاقی باشد واگر با نیت تقلب انجام شود، قصد و موضوع نکاح هم مورد سوال است. , معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با تاکید بر این که, , «مهریه را کی داده و کی گرفته» واقعیت ندارد می گوید: تعیین مهر باید واقع بینانه باشد و در صورتی که با انگیزه های غیراخلاقی باشد واگر با نیت تقلب انجام شود، قصد و موضوع نکاح هم مورد سوال است. ,

جوهری با بیان این که دوره های آموزشی پیش از ازدواج در البرز به طور رایگان انجام می شود می گوید: این دوره ها برای آگاه سازی جوان هاست اما برای فرهنگ سازی در زمینه مهریه متعارف و موارد مربوطه نیاز است تا رسانه ها و به ویژه رسانه ملی در این زمینه اقدام کنند و با توجه به گستردگی شبکه های مجازی، در این فضا نیز باید برای آگاهی و فرهنگ سازی اقدام کرد.

, جوهری با بیان این که دوره های آموزشی پیش از ازدواج در البرز به طور رایگان انجام می شود می گوید: این دوره ها برای آگاه سازی جوان هاست اما برای فرهنگ سازی در زمینه مهریه متعارف و موارد مربوطه نیاز است تا رسانه ها و به ویژه رسانه ملی در این زمینه اقدام کنند و با توجه به گستردگی شبکه های مجازی، در این فضا نیز باید برای آگاهی و فرهنگ سازی اقدام کرد. , جوهری با بیان این که دوره های آموزشی پیش از ازدواج در البرز به طور رایگان انجام می شود می گوید: این دوره ها برای آگاه سازی جوان هاست اما برای فرهنگ سازی در زمینه مهریه متعارف و موارد مربوطه نیاز است تا رسانه ها و به ویژه رسانه ملی در این زمینه اقدام کنند و با توجه به گستردگی شبکه های مجازی، در این فضا نیز باید برای آگاهی و فرهنگ سازی اقدام کرد. ,

بیش از30درصد زندانیان غیرعمد البرز برای مهریه و نفقه زندانی هستند

, بیش از30درصد زندانیان غیرعمد البرز برای مهریه و نفقه زندانی هستند, بیش از30درصد زندانیان غیرعمد البرز برای مهریه و نفقه زندانی هستند,

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز می گوید: بیش از۳۰ درصد از زندانیان جرائم غیر عمد استان البرز به دلیل بدهی مهریه و نفقه زندانی هستند.

, مدیرعامل ستاد دیه استان البرز می گوید: بیش از۳۰ درصد از زندانیان جرائم غیر عمد استان البرز به دلیل بدهی مهریه و نفقه زندانی هستند., مدیرعامل ستاد دیه استان البرز می گوید: بیش از۳۰ درصد از زندانیان جرائم غیر عمد استان البرز به دلیل بدهی مهریه و نفقه زندانی هستند.,

«محمدباقر مقدسی» با بیان این که افرادی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند گاهی چند سال در زندان هستند می افزاید: در سال چند بار ستاد دیه برای آزادی زندانیان گلریزان دارد که با کمک خیرین و وجوهی که جمع آوری می شود تلاش می کنیم تا این زندانیان را آزاد کنیم.

, «محمدباقر مقدسی» با بیان این که افرادی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند گاهی چند سال در زندان هستند می افزاید: در سال چند بار ستاد دیه برای آزادی زندانیان گلریزان دارد که با کمک خیرین و وجوهی که جمع آوری می شود تلاش می کنیم تا این زندانیان را آزاد کنیم. , «محمدباقر مقدسی» با بیان این که افرادی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند گاهی چند سال در زندان هستند می افزاید: در سال چند بار ستاد دیه برای آزادی زندانیان گلریزان دارد که با کمک خیرین و وجوهی که جمع آوری می شود تلاش می کنیم تا این زندانیان را آزاد کنیم. ,
مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند
, مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند, مهریه را هم می دهند هم می گیرند/80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند

, 80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند , 80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند , 80درصد خواهان مهریه بعداز 10تا15سال زندگی مشترک مطالبه می کنند,

یک وکیل پایه یک دادگستری در البرز می گوید: بیشتر مراجعه کنند گان در پرونده های خانواده، بانوان هستند که برای اجرا گذاشتن و وصول مهریه اقدام می کنند.

, یک وکیل پایه یک دادگستری در البرز می گوید: بیشتر مراجعه کنند گان در پرونده های خانواده، بانوان هستند که برای اجرا گذاشتن و وصول مهریه اقدام می کنند. , یک وکیل پایه یک دادگستری در البرز می گوید: بیشتر مراجعه کنند گان در پرونده های خانواده، بانوان هستند که برای اجرا گذاشتن و وصول مهریه اقدام می کنند. ,

«محمد حاتمی» با بیان این که حدود 80درصد مطالبه کنندگان مهریه زوجه هایی هستند که بین 10 تا 15 سال از زندگی آنها سپری شده می گوید: حدود20 درصد از آنها هم بعد از عقد نکاح برای اجرا گذاشتن مهر اقدام می کنند.

, «محمد حاتمی» با بیان این که حدود 80درصد مطالبه کنندگان مهریه زوجه هایی هستند که بین 10 تا 15 سال از زندگی آنها سپری شده می گوید: حدود20 درصد از آنها هم بعد از عقد نکاح برای اجرا گذاشتن مهر اقدام می کنند. , «محمد حاتمی» با بیان این که حدود 80درصد مطالبه کنندگان مهریه زوجه هایی هستند که بین 10 تا 15 سال از زندگی آنها سپری شده می گوید: حدود20 درصد از آنها هم بعد از عقد نکاح برای اجرا گذاشتن مهر اقدام می کنند. ,

حاتمی با بیان این که به موجب عقد نکاح زن مالک مهر است می گوید: بر این اساس هر زمان که بخواهد می تواند از طریق محاکم خانواده مهریه را مطالبه کند. اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و همچنین عدم توان مالی برای پرداخت مهریه های فعلی، 90 درصد مهریه ها قسط بندی می شود.

, حاتمی با بیان این که به موجب عقد نکاح زن مالک مهر است می گوید: بر این اساس هر زمان که بخواهد می تواند از طریق محاکم خانواده مهریه را مطالبه کند. اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و همچنین عدم توان مالی برای پرداخت مهریه های فعلی، 90 درصد مهریه ها قسط بندی می شود. , حاتمی با بیان این که به موجب عقد نکاح زن مالک مهر است می گوید: بر این اساس هر زمان که بخواهد می تواند از طریق محاکم خانواده مهریه را مطالبه کند. اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و همچنین عدم توان مالی برای پرداخت مهریه های فعلی، 90 درصد مهریه ها قسط بندی می شود. ,

وی می گوید: بر این فرض که زوج توان مالی دارد پرداخت تا 110 سکه الزام دارد و مازاد بر آن را اگر زوجه بتواند اثبات کند که زوج مال یا دارایی دارد موظف به پرداخت آن خواهد بود و در مورد 110 سکه نیز بر اساس شرایط مالی زوج، چنانچه توانایی پرداخت یکجا نداشته باشد دادگاه مهریه را قسط بندی می کند.

, وی می گوید: بر این فرض که زوج توان مالی دارد پرداخت تا 110 سکه الزام دارد و مازاد بر آن را اگر زوجه بتواند اثبات کند که زوج مال یا دارایی دارد موظف به پرداخت آن خواهد بود و در مورد 110 سکه نیز بر اساس شرایط مالی زوج، چنانچه توانایی پرداخت یکجا نداشته باشد دادگاه مهریه را قسط بندی می کند. , وی می گوید: بر این فرض که زوج توان مالی دارد پرداخت تا 110 سکه الزام دارد و مازاد بر آن را اگر زوجه بتواند اثبات کند که زوج مال یا دارایی دارد موظف به پرداخت آن خواهد بود و در مورد 110 سکه نیز بر اساس شرایط مالی زوج، چنانچه توانایی پرداخت یکجا نداشته باشد دادگاه مهریه را قسط بندی می کند. ,

این وکیل امور خانواده با اشاره به این که برخی از زوج ها پس از پرداخت اولین قسط از پرداخت مابقی آن امتناع می کنند می گوید: : این کار در دو حالت انجام می شود یکی اینکه زوج به دلیل مشکلاتی که در گذشته وجود داشته بخواهد تلافی و زوجه را اذیت کند این کار را می کند و در حالت دوم هم گاهی زوج توان مالی ندارد، در این شرایط دادخواست تعدیل می دهد و با توجه به شرایطی که ایجاد شده دادگاه پس از بررسی به جای یک سکه نیم یا ربع سکه تعیین و وی را موظف به پرداخت می کند.

, این وکیل امور خانواده با اشاره به این که برخی از زوج ها پس از پرداخت اولین قسط از پرداخت مابقی آن امتناع می کنند می گوید: : این کار در دو حالت انجام می شود یکی اینکه زوج به دلیل مشکلاتی که در گذشته وجود داشته بخواهد تلافی و زوجه را اذیت کند این کار را می کند و در حالت دوم هم گاهی زوج توان مالی ندارد، در این شرایط دادخواست تعدیل می دهد و با توجه به شرایطی که ایجاد شده دادگاه پس از بررسی به جای یک سکه نیم یا ربع سکه تعیین و وی را موظف به پرداخت می کند. , این وکیل امور خانواده با اشاره به این که برخی از زوج ها پس از پرداخت اولین قسط از پرداخت مابقی آن امتناع می کنند می گوید: : این کار در دو حالت انجام می شود یکی اینکه زوج به دلیل مشکلاتی که در گذشته وجود داشته بخواهد تلافی و زوجه را اذیت کند این کار را می کند و در حالت دوم هم گاهی زوج توان مالی ندارد، در این شرایط دادخواست تعدیل می دهد و با توجه به شرایطی که ایجاد شده دادگاه پس از بررسی به جای یک سکه نیم یا ربع سکه تعیین و وی را موظف به پرداخت می کند. ,

حاتمی می افزاید: با توجه به اینکه طبق قانون طلاق در اختیار مرد است و گاهی که زوجین به بن بست عاطفی می رسند زوج با گفتن این که طلاق نمی دهد و در این شرایط زوجه سالها باید بلاتکلیف بماند ندادن مهریه بهانه ای می شود برای این که زوجه با گذشتن از حق وحقوق خود به صورت توافقی طلاق بگیرند که این مورد بیشتر در زوج های جوان اتفاق می افتد.

, حاتمی می افزاید: با توجه به اینکه طبق قانون طلاق در اختیار مرد است و گاهی که زوجین به بن بست عاطفی می رسند زوج با گفتن این که طلاق نمی دهد و در این شرایط زوجه سالها باید بلاتکلیف بماند ندادن مهریه بهانه ای می شود برای این که زوجه با گذشتن از حق وحقوق خود به صورت توافقی طلاق بگیرند که این مورد بیشتر در زوج های جوان اتفاق می افتد. , حاتمی می افزاید: با توجه به اینکه طبق قانون طلاق در اختیار مرد است و گاهی که زوجین به بن بست عاطفی می رسند زوج با گفتن این که طلاق نمی دهد و در این شرایط زوجه سالها باید بلاتکلیف بماند ندادن مهریه بهانه ای می شود برای این که زوجه با گذشتن از حق وحقوق خود به صورت توافقی طلاق بگیرند که این مورد بیشتر در زوج های جوان اتفاق می افتد. ,

 

,

 

,

 انتهای پیام/

,  انتهای پیام/,  انتهای پیام/,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه