اخبار داغ

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان:

شورای نگهبان ناظری محاسبه گر برای جلوگیری از نفوذ نااهلان به مجلس می باشد/ تا کنون شورای نگهبان در مقابل همه فشارها و هجمه ها مقاومت کرده است

شورای نگهبان ناظری محاسبه گر برای جلوگیری از نفوذ نااهلان به مجلس می باشد/ تا کنون شورای نگهبان در مقابل همه فشارها و هجمه ها مقاومت کرده است
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت:شورای نگهبان فیلتری حساس ، دقیق و ناظری محاسبه گر برای جلوگیری از نفوذ نااهلان و نامحرمان به مجلس شورای اسلامی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که یکی از بخش های قابل توجه در قانون اساسی کشور وجود شورای نگهبان قانون اساسی می باشد ؛ اظهار داشت : شورای نگهبان فیلتری حساس ، دقیق و ناظری محاسبه گر برای جلوگیری از نفوذ نااهلان و نامحرمان به مجلس شورای اسلامی است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


وی گفت : بعد از گذشت حدود 40 سال از انقلاب عملکرد شورای نگهبان نشان داده است که برای اجرای قانون جهت ورود نامزدها به مجلس شورای اسلامی بدون رودربایستی از کسی به قانون عمل کرده است .

,
,


توکلی خاطر نشان کرد : اگر شورای نگهبان وجود نداشت مجلس شورای اسلامی جولان گاه بسیاری از افراد مسئله دار و عزیزشده بود .

,
,


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان افزود : همان طور که در قانون اساسی آمده شورای نگهبان دارای چندین وظایف می باشد که یکی از این وظایف تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی به منظور انطباق داشتن آن ها با قانون اساسی و شرع مقدس است.

,
,


وی با بیان این که وقتی شاکله نظام ما اسلامی است باید مقررات و قوانینی که در آن تصویب می شود نیزمنطبق با مقررات اسلامی باشد ؛ عنوان کرد : قانون گذار این پیش بینی را کرده که اگر بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اختلافی به وجود بیاید مجمع تشخیص مصلحت نظام باید این اختلاف را رفع کند و تصمیم آن حجت و قانون است .

,
,


توکلی ادامه داد : یکی از وظایف مهم شورای نگهبان نظارت بر برگزاری انتخابات می باشد که معمولا در ایامی که قرار است انتخابات برگزار شود هجمه ها و مخالفت های با شورای نگهبان بیشتر می شود ولی شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی معتقد است که از ابتدا که ثبت نام ها شروع می شود باید بر همه عملکردهای نحوه ثبت نام نظارت داشته باشد و به تعبیری نظارت استصوابی باشد .

,
,


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان اضافه کرد : در زمان انتخابات اظهارو نظرهایی بر علیه شورای نگهبان انجام می شود که مسئله برانگیز می شود و هجمه هایی علیه شورای نگهبان و اعضایش آغاز می کنند تا بتوانند آن را تحت تاثیر قرار دهند که خوشبختانه شورای نگهبان تا کنون در مقابل همه این فشارها مقاومت کرده است.

,
,


وی تصویب قانون اساسی را یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان دانست و گفت : اگر یکی از اصول قانون اساسی ابهام و نیازمند تفسیر باشد باید شورای نگهبان این تفسیر را اعلام و ابهام را برطرف کند .

,
,


توکلی در پایان گفت : شورای نگهبان وابسته به هیچ یک از سران قوا نمی باشد و جدای از این سه قوه عمل می کند و تا کنون حجت برایش تمام بوده و بر اساس مدارک و مستندات اظهار نظر های مثبت و منفی در مورد افرادی که نامزد بودنده اند ، داشته است .

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه