اخبار داغ

جستاری در اندیشه مقام معظم رهبری؛

عدالت اجتماعی بدون «مبارزه با فساد» محقق نمی شود

عدالت اجتماعی بدون «مبارزه با فساد» محقق نمی شود
در منظومه فکری مقام معظم رهبری وجود تخلفات مالی و عدم برخود قاطع با متخلفان موجب ترویج یاس و ناامیدی در جامعه می شود، بر همین اساس ایشان همواره به مسئولان دولتی و قضایی تاکید می کنند که با فساد اداری و اقتصادی برخورد نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، برخورد با متخلفان و مفسدان اقتصادی یکی از مطالبات همیشگی رهبر انقلاب بوده است، در منظومه فکری ایشان وجود تخلفات مالی و عدم برخود قاطع با متخلفان موجب ترویج یاس و ناامیدی در جامعه می شود.

در چند سال اخیر بدلیل همکاری نکردن دستگاه های اجرایی با قوه قضاییه، مظاهر فساد در کشور پررنگ شده است، ماجرای حقوق های نجومی و دلالی های بازار ارز و سکه شاهدیست بر این ادعا.

رهبر انقلاب در آخرین دیداری که با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت داشتند به نمونه‌هایی از تخلفات برخی دستگاهها و افراد در مسائل اخیر سکه و ارز اشاره کردند و بر لزوم برخورد با متخلفان اقتصادی تاکید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت «اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پولشویی» را ضروری دانستند و با اشاره به برخی تخلفات انجام‌شده در استفاده از ارز دولتی گفتند: باید با سامانه های مربوط و یا مقررات قانونی جلوی چنین تخلفات آشکاری گرفته شود.

ایشان پیش از این نیز در دیداری که با مسئولان قوه قضاییه داشتند لازمه‌ی پیشرفت کارها در دستگاه قضائی و ایجاد تلقی عمومی از قوه‌ی قضائیه به‌عنوان مجموعه‌ای «نجات‌بخش، امیدبخش و آرامش‌بخش» را برخورد جدی با تخلفات دانستند و با قدردانی از اعزام بازرسان نامحسوس و ناشناس به شهرهای مختلف با هدف کشف و برخورد با تخلفات، افزودند: بازرسی‌ها را هر چه می‌توانید افزایش دهید و قوه‌ی قضائیه را از درون اصلاح کنید.

مقام معظم رهبری همچنین اقناع افکار عمومی را در برخورد دستگاه قضا با مصادیق فساد اقتصادی ضروری خواندند و تأکید کردند: وقتی مفسدی را محاکمه و مجازات کردید، روشن و مستدل و هنرمندانه برای مردم تبیین کنید تا مردم صحت عملکرد شما را احساس کنند و تهدیدات به فرصت تبدیل شود.

تاکید مقام معظم رهبری به برخورد با مفسدین اقتصادی محدود به این دولت یا دولت قبلی نمی شود، ایشان در تاریخ در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) میفرمایند: « مبارزه با فساد اداری و فساد اقتصادی و سوءاستفاده از امکاناتی که قدرت در اختیار افراد میگذارد - چه سوءاستفاده مالی و چه سوءاستفاده سیاسی - از اصول انقلاب است و باید رعایت شود »

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه