اخبار داغ

سرنوشت صنعت نساجی پیش روی داروسازان

سرنوشت صنعت نساجی پیش روی داروسازان
عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران با انتقاد از روند فعلی قیمت‌گذاری داروها گفت: کارخانه‌ای که دائم درگیر مسائل پرداختی بانک، مالیات و ... است، چه‌طور می‌تواند در GMP سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته باشد تا محصول خود را تولید و صادر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا شانه‌ساز، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با انتقاد از روند فعلی قیمت‌گذاری داروها اظهار داشت: با این روند سرنوشت صنعت نساجی برای داروسازی نیز تکرار خواهد شد و صنعتی که با خون دل در سال های بعد از انقلاب به یکی از افتخارات کشور تبدیل شده است نابود خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری فارس,

وی ادامه داد: دارو در کنار اینکه اهمیت ویژه‌ای در سلامت مردم دارد، یک کالای اقتصادی و کارخانه داروسازی یک بنگاه اقتصادی محسوب می‌شود؛ در نتیجه نمی‌توان آیتم‌های اقتصادی آن را جدا کرد.

,

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: باید دید در دنیا مارژین و قیمت‌گذاری دارو به چه صورت و درایران چگونه است، قرار نیست کمبود بودجه سازمان های بیمه‌گر را کارخانه‌های داروسازی پرداخت کنند، زیرا این موضوع به تولید آسیب میرساند؛ حال همه می گویند چرا صادرات دارو از کشور کم است که در جواب باید گفت همین نوع نگاه‌ها است که میزان صادرات دارو را کم می‌کند.

,

شانه‌ساز اظهار داشت: کارخانه‌ای که دائم درگیر مسائل پرداختی بانک، مالیات و ... است، چه‌طور می‌تواند در GMP سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته باشد تا محصول خود را صادر کند؛ این مورد یکی از موضوعات مهم ارز است که مسئولین باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه