اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

دغدغه معیشتی معلمان مانع اجرای سند تحول است

دغدغه معیشتی معلمان مانع اجرای سند تحول است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود جامعه بزرگ ذی نفعان از دلایل پیچیدگی مسائل آموزش پرورش است، گفت: اجرای سند تحول در آموزش و پرورش نیازمند معلمی است که دغدغه های معیشتی نداشته باشد تا معلم بتواند تمرکز اصلی اش را به حل مسائل مدرسه و کلاس اختصاص دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سید محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان و فرهیختگان، مدیران و معاونین مدارس دیار ترشیز بزرگ، روسای ادارات آموزش وپرورش قطب شهید مدرس که در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: حضور در جمع همکارانم این انرژی را به ما می دهد که برای حل مشکلات پیچیده و مزمن آموزش و پرورش تنها نیستیم و کمک می کند تا با انرژی این مسیر اصلاحی را ادامه دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

تا زمانی که تمرکز روی تشریح مشکلات باشد تحولی حاصل نمی شود

, تا زمانی که تمرکز روی تشریح مشکلات باشد تحولی حاصل نمی شود,

وی با بیان اینکه اگر نگاه جامعه به آموزش و پرورش تغییر نکند، مشکلات آموزش و پرورش قابل حل نخواهد بود و از مشکلات و چالش های پیچیده و مزمن عبور نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تمرکز ما روی تشریح حل مسئله باشد نمی توانیم مشکلات را حل کنیم و باید به دنبال راه حل باشیم.

,

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حل مشکلات آموزش و پرورش فقط در توانایی آموزش و پرورش و دولت نیست و باید نقش ذی نفعان و جامعه در حل این مشکلات دیده شود، تصریح کرد: یکی از دلایل پیچیدگی مسائل آموزش پرورش وجود جامعه بزرگ ذی نفعان آموزش و پرورش است.

,

وی با اشاره به اینکه مدرسه محل تمرین زندگی برای دانش آموزان است، اذعان کرد: این گزاره نشان می دهد در طول چهل سال گذشته ما به دنبال تبیین و اجرای این گزاره موفق نبوده ایم و مدرسه امروز به محلی برای تمرین زندگی دانش آموزان نشده است.

,

 

,

اجرای سند تحول نیازمند معلمی است که دغدغه معیشتی نداشته باشد

, اجرای سند تحول نیازمند معلمی است که دغدغه معیشتی نداشته باشد,

بطحایی همچنین در ادامه با بیان اینکه خانواده ها مدرسه را فقط محلی برای انجام حفظیات و کسب رتبه های علمی می دانند و اگر در جایی می گویم آموزش و پرورش ورشکسته است از این بُعد است، عنوان کرد: تا زمانی که اهداف تربیتی در مدرسه طوری به دانش آموزان آموزش داده نشود که زندگی را تمرین کنند ما در اهداف تربیتی موفق نبوده ایم.

,

وی با تأکید بر اینکه اجرای سند تحول در آموزش و پرورش نیازمند معلمی است که دغدغه های معیشتی نداشته باشد تا معلم بتواند تمرکز اصلی اش را به حل مسائل مدرسه و کلاس اختصاص دهد، تشریح کرد: افراد جامعه با داشتن درجات و جوایز مختلف علمی نمی توانند مشکلات زندگی خود را حل کنند و این مطلب نشان از ضعف در آموزش مهارت های زندگی به این افراد است.

,

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: همه اهداف ما در حذف آزمون ها، رقابت های فردی در مدارس ابتدایی و حذف آزمون ورودی مدارس خاص، تمرین زندگی در مدارس و بازگرداندن مدارس به مسیر اصلی تعلیم و تربیت و افزایش مهارت های زندگی است.

,

 

,

اصلاح مسیر آموزش و پرورش از عهده وزیر به تنهایی بر نمی آید

, اصلاح مسیر آموزش و پرورش از عهده وزیر به تنهایی بر نمی آید,

وی با بیان اینکه اصلاح مسیر آموزش و پرورش از عهده وزیر آموزش و پرورش به تنهایی یا یک میلیون فرهنگی بر نمی آید و تلقی خانواده ها از اهداف آموزش و پرورش باید تغییر کند، تأکید کرد: برای تبدیل شدن آموزش و پرورش به اولویت اول نظام و جامعه، باید احساس نیاز در جامعه به وجود بیاید و جامعه به این نتیجه برسد که لازم است برای اصلاح امور جامعه آموزش و پرورش به عنوان سنگ بنای اصلی آموزش و تربیت نیروی انسانی باید وظایفش را به خوبی پیگیری کند.

,

بطحایی با اشاره به اینکه توانایی های مدارس باید دیده شود و مدارس باید بتوانند تصمیم ساز و تصمیم گیرنده باشند و اجازه دهیم تا خلاقیت ها و نوآوری اجازه بروز و ظهور در مدارس پیدا کند، افزود: باید به این باور برسیم از وزیر تا معاونان و همه ارکان اداری در اختیار مدرسه است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۷۰۰ صفحه مصوباتی داریم که بر اساس آن باید مدارس اداره شود و با پیچیدگی های دنیای امروز نمی توان با این نگاه مسائل را حل کرد و باید اجازه داد تا مدیران و معلمان در مدارس با اختیارات بیشتری در مورد اتفاقات و یا برنامه های مدارس تصمیم گیری کنند‌.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه