اخبار داغ

سرپرست هیئت عزاداری محمودآباد یزد:

هیئتی و ورزشکار بودن ویژگی شاخص مردم محمودآباد یزد / عزادار واقعی، باید در طول سال امام حسینی باشد

هیئتی و ورزشکار بودن ویژگی شاخص مردم محمودآباد یزد / عزادار واقعی، باید در طول سال امام حسینی باشد
سرپرست هیئت متوسلین به صاحب‌الزمان(عج) محله محمودآباد یزد گفت: مردم محمودآباد یزد به هیئتی و ورزشکار بودن شهره‌اند و در راه اباعبدالله با شور و شوق فعالیت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سرپرست هیئت متوسلین به صاحب‌الزمان(عجب) محله مردآباد یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا گفت: این هیئت که بیش از ۷۰ سال از تأسیس آن می‌گذرد و از هیئات پرجمعیت و پرشور شهر یزد است، بنده افتخار 10 سال سرپرستی آن رادارم. این هیئت بزرگ، علاوه بر پرداختن به عزاداری و مراسم مذهبی در مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی فعالیت‌های شایانی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی ادامه داد: جوانان هیئت‌های مذهبی از ظرفیت، نیرو و انگیزه بالایی برخوردار هستند و مسئولین هیئت‌های عزاداری باید باتدبیر خود آن‌ها در جهات و فعالیت‌های مختلف و به‌خصوص کمک به افراد کم‌توان محله، سامان‌دهی کنند. از فعالیت‌های هیئت محله محمودآباد«مردآباد» را می‌توان به تهیه ارزاق عمومی برای خانواده‌های بی‌بضاعت برشمرد که در طول سال طی 6 دوره این امر خداپسندانه انجام می‌شود که کلیه هزینه‌های این اقدام توسط اعضای هیئت، تدارک دیده می‌شود.

,

احمد عشقان ملک افزود: محله محمودآباد در دل خود ورزشکارانی مطرح در سطح استان، کشور و جهان را دارا است و نکته قابل‌توجه اینکه تمامی این ورزشکاران هیئتی و عاشق امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) هستند که می‌توانند الگوی خوبی برای نوجوانان و جوانان باشند.

,

وی در خصوص ویژگی‌های سرپرست هیئات مذهبی بیان داشت: سرپرست هیئت باید عاشق و شیفته اهل‌بیت(ع) و از توانایی بالایی برخوردار باشد، بیش از دیگران فعالیت کند و معتمد و خوش‌نام محله باشد. در جذب جوانان به هیئت و خدمت به مردم محله کوشا باشد.

,

عشقان ملک اذعان کرد: مداح باید سبک سنتی و حماسی خود را در خواندن اشعار عاشورایی رعایت کند. تنها برای اهل‌بیت نوای خود را طنین‌انداز کند. افرادی که درزمینهٔ سرود و اجرای ترانه فعالیت دارند و در ایام ماه محرم به نوحه‌خوانی می‌پردازند، هرگز نمی‌توانند آن‌گونه که باید، تأثیر معنوی در دل مخاطبان بگذارند. فعالیت مداحان در هیئت‌ها از اهمیت بسیار بالایی در جهت جذب جوانان و تأثیر مثبت بر مردم، برخوردار است. خوشبختانه این محله از این نعمت یعنی مداحان با اخلاص بهره‌مند بوده است و در حال حاضر هیئت ما با دو مداح که یکی حافظ قرآن و دیگری طلبه است همکاری می‌کنند.

,

وی در پایان اظهار داشت: توصیه من این است که هرکس هیئتی شد باید در طول سال امام‌حسینی بماند، کسی که برای اباعبدالله(ع) عزاداری می‌کند باید درگیر معضلات اجتماعی نشود و سالار شهیدان را الگویی برای خود بداند، به‌یقین اگر این‌گونه شود دنیایی خالی از هرگونه فساد اخلاقی و رفتاری را شاهد خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه