اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

دارالارشاد اردبیل مهد گردشگری مذهبی کشور است

دارالارشاد اردبیل مهد گردشگری مذهبی کشور است
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دارالارشاد اردبیل به واسطه سبقه تاریخی، مهد گردشگری مذهبی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، نادر فلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شکل گیری حکومت صفوی و تحولات پیرامون آن منجر شده است که اردبیل در تاریخ کشور به عنوان قطب گردشگری مذهبی شناخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اذعان به شکل گیری حکومت شیعی در اردبیل توسط شاه اسماعیل صفوی ادامه داد: خدمات شاه اسماعیل صفوی در اعلام حکومت شیعی و انسجام کشور به واسطه آن غیر قابل انکار است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه اثر تاریخی مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی خود نمادی بر خدمات خاندان صفوی و نمادی بر شکل گیری حکومت شیعه در کشور است، اضافه کرد: از گذشته اردبیل به عنوان دارالارشاد و دارالامان شناخته می شود.

,

فلاحی ادامه داد: به واسطه این سابقه تاریخی آیین های ریشه داری در ایام محرم شکل گرفته و عزاداری محلات شش گانه و مجموعه بازار تاریخی اردبیل شهرت جهانی دارد.

,

وی با اذعان به اینکه شاخص ترین آیین ماه محرم، آیین طشت گذاری است که با قدمتی 600 ساله یکی از آیین های شاخص و از جاذبه های گردشگری مذهبی اردبیل است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: همه ساله هزاران گردشگر جهت شرکت در مراسمات عزاداری اردبیل به این استان سفر می کنند.

,

فلاحی گفت: ضروری است با همکاری دستگاه های فرهنگی آیین های ریشه دار در سطح گسترده معرفی شده و اردبیل به عنوان برند گردشگری مذهبی کشور مطرح شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه