اخبار داغ

فریاد «یا حسین» 3 میلیون زائر در کربلا

فریاد «یا حسین» 3 میلیون زائر در کربلا
بر اساس برآوردهای اولیه ، در عاشورای امسال سه میلیون زائر خود را به کربلا رسانده‌اند تا در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان «امام حسین ع» شرکت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای استانداری کربلا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد بر اساس برآوردهای اولیه آستان مقدس حسینی و عباسی، سه میلیون نفر برای شرکت در مراسم عزاداری شب و روز عاشورا خود را به کربلا رسانده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

«فلاح الجزائری» رئیس کمیته امنیتی شورای مذکور به وبگاه عراقی «المعلومه» گفت زائران از استان‌های مختلف عراق به علاوه زائرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران، باکستان، افغانستان و غیره هستند.

,

وی تأکید کرد:  تدابیر امنیتی و خدماتی طبق برنامه اجرا شده و تا کنون هیچ مشکلی پیش نیامده است.

,

این زائران طی هفته جاری خود را به کربلا رساندند و 33 هزار نفر از نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و نیروی هوایی امنیت آنها را تأمین می‌کنند.

,

 بر اساس گزارش «سومریه»، هم‌اکنون (ساعت انتشار خبر) هزاران نفر در حال انجام عزاداری مشهور به «طویریج» (هروله کردن) پس از نماز ظهر هستند.

,

طرح امنیتی

, طرح امنیتی,

خبرگزای «أین» عراق هم گزارش داد نیروهای امنیتی از فاصله پنج کیلومتری به خودروها اجازه نزدیک شدن به حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت «عباس» (ع) را ندادند و نیروهای امنیتی به شدت اوضاع کربلا را کنترل می‌کنند.

,

بر اساس این گزارش، الحشد الشعبی مسئولیت کنترل مناطق صحرایی اطراف کربلا و نیروهای امنیتی مسئولیت حفاظت از مناطق داخلی شهر را بر عهده گرفته است.

,

امروز حرکت خودروها در کربلا کاملا ممنوع است به استثنای خودورهایی که مجوزهای امنیتی دارند. 

,

بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل عراق هم دیروز اعلام کرد بیش از 10 هزار انواع خودرو برای انتقال داخلی و خارجی زائران طی عاشورا آماده شده تا جوابگوی حجم حضور زائران حسینی باشد.

,

کربلا دیشب مصادف با شب عاشورا نیز شاهد عزاداری باشکوه محبان امام حسین (ع) و یارانش بود. 

,

پاکستان

, پاکستان,

برخی از شهرهای پاکستان نیز امروز شاهد عزاداری ویژه محرم و عاشورا بود. شبکه «جیو نیوز» پاکستان در همین راستا گزارش داد مقامات این کشور در اقدامی پیشگیرانه و برای جلوگیری از انجام عملیات‌های احتمالی علیه زائران حسینی، ارائه خدمات تلفن همراه در شهرهای «کراچی، لاهور و پیشاور» را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

,

بر اساس این گزارش،‌ نیروهای امنیتی بسیاری در مناطق مختلف این کشور مستقر شده‌اند تا وضعیت را تحت کنترل داشته باشند.

,

لبنان

, لبنان,

مراسم ویژه روز عاشورا در «ضاحیه» در جنوب بیروت با مشارکت گسترده محبان اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در آن سخنرانی کرد. 

,

مصر

, مصر,

وضعیت در مصر متفاوت بود و نیروهای امنیتی این کشور به مناسبت روز عاشورا حضور خود را در اطراف مسجد و مقام امام حسین -علیه‌السلام- افزایش دادند. وزارت اوقاف مصر شامگاه چهارشنبه خبر داد که مقام امام حسین (ع) را به روی زائران این مکان بسته است.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه