اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

بی‌توجهی به عواقب وخیم تصویب CFT/ معاهده‌ای بدتر از برجام!

بی‌توجهی به عواقب وخیم تصویب CFT/ معاهده‌ای بدتر از برجام!
کارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه دولت بدون توجه به عواقب وخیم پیوستن به این پروتکل دست به این اقدام زد و باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده امروز در گفت‌و گو با خاورستان، در خصوص تصویب cft در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: موافقت با این معاهده دو جنبه کلی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: گفته می‌شود اگر ایران عضو  fatf نباشد مانع گردش مالی ایران در طول در روابط تجاری بین‌المللی خواهد شد و در واقع سوئیفت بانک‌های اروپایی و آمریکایی بر گردش مالی ایران بسته خواهد شد و ایران به لحاظ تبادل تجاری یک کشور منزوی باقی خواهد ماند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: توجیهی که برای موافقان این لایحه وجود دارد این است که ایران باید به این توافق‌نامه و پروتکل بپیوندد تا بتواند از مزایای گردش مالی استفاده کند.

,

 

,

هانی‌زاده با اشاره به اینکه مخالفان این معاهده اعتقاد دارند که این سازمان یک سازمان استعماری است که هدف آن منع کمک ایران به ملت‌های مستضعف جهان و جنبش‌های جهادی است، گفت: هر چه که ایران بخواهد در چرخه مالی فعالیتی داشته باشد کمک به تروریست تلقی شده و کمک به مردم مستضعف منطقه، حزب‌الله و جنبش‌های جهادی فلسطین ممکن است که ایران را به عنوان عامل تروریست‌ها و سازمان‌های تروریستی تلقی کند.

,

 

,

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد هدف این سازمان که پشت آن لابی صهیونیستی آمریکا و یهودیان قرار دارد این است که بر همه سیستم‌های گردش مالی کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران نظارت و حتی تا مرحله جاسوسی این نظارت وجود داشته باشد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ممکن است که شورای نگهبان مخالفت کند، افزود: کار خطرناکی است که ایران این پروتکل را امضا کند و اگر ایران به این سازمان بپیوندد ناظران و بازرسان این سازمان می‌توانند در همه چرخه گردش مالی ایران نوعی جاسوسی رسمی داشته باشند.

,

 

,

هانی‌زاده ادامه داد: این مسئله مزایایی برای ایران ندارد و پیوستن به این پروتکل می‌تواند عواقب خطرناکی برای ایران به لحاظ گردش مالی داشته باشد.

,

 

,

وی عنوان کرد: با اینکه برجام مزایایی برای ایران ندارد اما این پروتکل جدید مجلس حتی می‌تواند بدتر از برجام باشد چراکه به معنای قبول نظارت تحمیلی سازمان fatf  باشد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: این سازمان اگر بخواهد می‌تواند در تمام مراحل گردش مالی ایران و حتی ذخایر ارزی و فروش نفت ایران دخالت کند و نوعی جاسوسی رسمی اعمال کند.

,

 

,

هانی‌زاده ادامه داد: شاید بخشی از برجام مزایایی داشت اما این پروتکل در حقیقت قبول جاسوسی این سازمان علیه گردش مالی ایران خواهد بود.

,

 

,

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های موجود؛ آمریکا، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی در پرداختن پول و کمک مالی به گروهک‌های تروریستی آزادانه عمل می‌کنند و هیچ‌گونه نظارتی وجود ندارد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: عربستان از سال 2011 تاکنون 60 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار گروهک‌های تروریستی در سوریه قرار داده و هیچ سازمانی نسبت به این موضوع هیچ مخالفتی نکرده است.

,

 

,

هانی‌زاده اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که همه سازمان‌های بین‌المللی نگاه دوگانه‌ای به پدیده تروریست و مسائل جهانی دارد و جایگاه تعریف تروریست براساس منافع آن‌ها است.

,

 

,

وی با بیان اینکه پیوستن به fatf اقدام دولت است و از قبل انجام داده و قول همکاری به این سازمان را داده و مجلس تصویب کرد، گفت: شورای نگهبان اگر این لایحه را رد کند به نفع ملت ایران خواهد بود.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: متأسفانه دولت بدون توجه به عواقب وخیم پیوستن به این پروتکل دست به این اقدام زد و باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه